Skip to main content

Ik heb twee mobiele nummers, één ervan ga ik zakelijk gebruiken en die wil ik vanaf een andere bankrekening gaan betalen. Hoe kan ik voor alleen dat ene telefoonnummer mijn bankrekeningnummer aanpassen en het voor het andere nummer en de andere KPN-diensten bij het oude laten?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @MaartenLM, welkom op het forum!

Het wijzigen van je rekeningnummer kun je in MijnKPN regelen. Heb je het daar al geprobeerd? :blush:


Dat had ik al geprobeerd ja. Maar het lijkt er daar op dat ik dan mijn bankrekeningnummer voor mijn complete abonnement wijzig, terwijl ik het maar voor één nummer wil en voor de andere niet. En dan ben ik nog verder van huis. Is er in Mijn KPN nog een geitenpaadje naar “wijzigen voor een specifiek telefoonnummer"?


@MaartenLM Vallen beide mobiele nummers onder één klantnummer? Je ontvangt de abonnementskosten dan ook op één factuur. In dat geval is het niet mogelijk om voor één van de 06-nummers het rekeningnummer te wijzigen. Als beide nummers een eigen klantnummer hebben, dan zou dat wel gewoon mogelijk moeten zijn, ook via MijnKPN.


In Mijn KPN vind ik nergens een klantnummer, hoe ik ook in het rond klik bij Overzicht, Producten of Profiel. Ik krijg alles op één factuur. Toen ik het extra tel. nummer bij mijn pakket aanvroeg zei de jongen van de klantenservice dat de eerste factuur voor dat extra nummer nog wel samen met de rest ging, maar dat ik het daarna kon splitsen, dan moest ik maar weer contact opnemen. Met die poging ben ik nu dus al een tijdje bezig -- telefonisch ben ik al een paar keer door een robot afgepoeierd. Gelukkig leest u mijn vragen nu en u gaat mij vast beter helpen. Ik herhaal dus mijn vraag:

“ Ik heb twee mobiele nummers, één ervan ga ik zakelijk gebruiken en die wil ik vanaf een andere bankrekening gaan betalen. Hoe kan ik voor alleen dat ene telefoonnummer mijn bankrekeningnummer aanpassen en het voor het andere nummer en de andere KPN-diensten bij het oude laten?”

Alvast dank!


Hallo @MaartenLM,

Ik begrijp je vraag en heb daar ook het antwoord op gegeven: Als beide nummers onder één klantnummer vallen en je dus de abonnementskosten op één factuur ontvangt, dan is het niet mogelijk om van één van de mobiele nummers het rekeningnummer te wijzigen. De mobiele nummers moeten dan eerst worden gesplitst, zodat beide een eigen klantnummer hebben. Dat kan ik voor je in gang zetten, daar heb ik alleen wel jouw gegevens voor nodig.

Zou je daarom jouw postcode, huisnummer, naam van de contracthouder, laatste 3 cijfers van je IBAN, beide mobiele nummers en je klantnummer (staat op je factuur) in jouw profiel invullen en dat hier laten weten zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik je verder helpen.


Ik heb de gegevens ingevuld.


Ik zie dat ik nog één ding ben vergeten te vragen, mijn excuses @MaartenLM. Zou je de volledige IBAN voor het nummer eindigend op **35 nog willen doorgeven in je profiel? Dan wordt meteen geregeld dat dit nummer van een ander IBAN afgeschreven wordt.


Ik heb e.e.a. in het profiel toegevoegd. Is het mogelijk om de BTW te specificeren op de factuur?


@MaartenLM Dankjewel voor de toevoegingen! Ik heb het verzoek ingediend om het nummer dat eindigt op **35 te laten afsplitsen, zodat het een eigen klantnummer krijgt en het van je andere IBAN afgeschreven kan worden. Ik heb daarbij het verzoek ingediend om de btw specificatie aan te zetten. Dit wordt binnen ongeveer 5 werkdagen opgepakt door de betreffende afdeling. 


Hartelijk dank!