Skip to main content

Ik wil graag een iPhone kopen maar heb er totaal geen verstand van. Ik heb nu een Android Galaxy met een simkaart die dus niet in de iPhone past. Kan ik hem dan het beste bij KPN kopen zodat ik ook de juiste simkaart erin krijg. Ik heb een abonnement bij KPN van 14 euro per maand.

Hallo @Wilsophie 
Je krijgt altijd een passende simkaart, ook al koop je de telefoon ergens anders

Je kunt bij de KPN een nieuwe simkaart aanvragen (met nummerbehoud) en die past altijd, er zitten drie standaard maten in.
Vergeet niet te vragen om nummerbehoud, anders ben je je nummer kwijt.
En eventueel kun je ook een e-sim aanvragen maar dat kan pas nadat je een passende simkaart hebt aangevraagd voor je telefoon.


Dank je wel. Het is nog een beetje moeilijk voor mij. Stel ik koop zo een SE iPhone bij KPN of bij Bol.com of bij Leap of Amac dan krijg ik toch een E simkaart. Want je laatste zin begrijp ik niet zo goed. En wat betekent het als ik een iPhone met abonnement koopt want dat is best duur na 2 jaar aflossen. Ik heb nu een abonnement van 14 euro. Dan ga je toch niet naar 22,50 per maand? Want ik las dat de telefoon goedkoper is als je het met abonnement koopt.  Ik ben 74 dus hoef geen ingewikkeld ding en foto’s neem ik nooit. Maar wil wel in de auto op kunnen laden met zo een magnetische achterkant.  


Hoi @Wilsophie 
Je kunt altijd kiezen voor een gewone simkaart
En waar je de telefoon koopt maakt niets uit.
Je vraagt daarna de KPN om een nieuwe simkaart met nummerbehoud en je bent klaar.
Een e-sim is geen kaart, die moet je downloaden, maar dat hoeft dus niet, je kunt er ook een gewone simkaart in stoppen.


Ok dank je wel. Nu eerst een iPhone uitzoeken.


En dan hoop ik dat ik alles over kan zetten wat belangrijk is. Als ik de iPhone in de fysieke winkel koop word ik daar geholpen, maar het scheelt enorm in prijs als je een refurbished koopt op bij de internet winkel. Eigenlijk niet eerlijk. Maar ja….


Hoezo niet eerlijk, de dozenschuiver werkt vanuit een goedkope locatie op een industrieterein of een garage bij huis en verkoopt veel meer, dus betere inkoop prijs, dan de locale op de dure winkel locatie zittende detail handelaar die jou ook nog eens rustig helpt met je problemen of instellen, ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan.


En dan hoop ik dat ik alles over kan zetten wat belangrijk is. Als ik de iPhone in de fysieke winkel koop word ik daar geholpen, maar het scheelt enorm in prijs als je een refurbished koopt op bij de internet winkel. Eigenlijk niet eerlijk. Maar ja….

Een advies wat mij niet in dank zal worden afgenomen  maar een mobiel kopen bij KPN zelf kan een lange levertijd tot gevolg hebben. Er zijn een aantal grote jongens in de mobiele markt die je snel het juiste toestel van je keuze kunnen leveren, bij wie je moet zijn, koud blauw, bolletje, of eenvoudige bellen, qua service en levertijd zijn ze sneller als KPN, voor KPN is een mobiel toestel verkopen een bijartikel waar minder service bij verleend wordt.

 

Disclamer: ik heb geen aandelen van en ben ook niet werkzaam voor bovengenoemde cryptisch omschreven bedrijven…😎


Voor alle visies die ik als antwoorden heb gekregen valt wat te zeggen.  Elk nadeel heb z'n voordeel. Het leukste woord vond ik “ dozenschuiver” .  De kritische noot t.a.v. KPN neem ik wel in dank af. De KPN zou zich dat aan moeten trekken. Ik heb tot nu toe heel goede ervaringen met internet aankopen en retourzendingen.  Ik ga me nog even oriënteren en richt me even op de refurbished producten want ook daar heb ik goede ervaringen mee. En KPN wordt em niet. Is ook veel te duur zonder service.