Skip to main content

Ik woon in Belgiƫ als ik de grens over ga naar Nederland wisselt mijn mobiel wel naar het KPN netwerk en ik zie ook dat ik 4G heb. Maar geen internet access, als ik de telefoon herstart werkt het wel. Ligt dit aan mijn telefoon (Iphone 6s) of ??

HoiĀ @Netwerk vraag, welkom! Dit is niets om je zorgen over te maken. Het is heel normaal om je toestel te moeten herstarten voor verbinding met het netwerk. Door een herstart van het toestel forceer je jouw simkaart opnieuw te verbinden met het netwerk.

Ā 

Edit: Je kunt dit ook bereiken door de vliegtuigstand aan en uit te zetten. HiernaĀ maakt de simkaart ook opnieuw verbinding met het netwerk.


Persoonlijk zou ik het ergĀ vreemd vinden om mijn toestel iedere keer te moeten herstarten.
Incidenteel, dat kan gebeuren, maar iedere keer zeker niet. De instelling ā€œAutomatisch netwerk kiezenā€ zou de overgangĀ -letterlijk- automatisch voor zijn rekening moeten nemen.

Gaat het op de weg terug (NL ā†’Ā B) wel vanzelfĀ @Netwerk vraagĀ ?

Herstarten kan geen kwaad enĀ het kan ook sluimerende problemen oplossen, maar het moet geen regel worden.


Denise,

Ik maak me ook geen zorgen, maar zoals RBxx al schreef is het knap verveeld om iedere keer als ik over de grens ga (wat vrij regelmatig is) die telefoon te moeten rebooten voor ik mijn mails enz kan zien. En het mooie is het heeft altijd gewerkt zonder te rebooten.Ā  En sinds een paar maanden werkt het niet meer. Ik vraag me af, ligt dat nu aan mijn telefoon of ligt het aan KPN??


RBxx goede vraag, weet ik eigenlijk niet, dan kom ik thuis en pakt de telefoon de wifi. Ga ik op letten.Ā 


Ik heb nog iets bedacht. Afgelopen weekend ben ik zelf even naar Duitsland geweest. Ik kreeg eerst geen verbinding. Ik zat echt in het grensgebied. Altijd lastig. Ik heb vliegtuigstand aan gezet en weer uit. Daarna maakte mijn simkaart opnieuw verbinding en werkte het. Dus in plaats van uit- en aanzetten van het toestel kan je ook vliegtuigstand proberen.


Dank je Denise ga ik proberen.


Hallo Denise, vliegtuig stand aan en uit werkt inderdaad ook, stuk makkelijker dan iedere keer rebooten. dank je voor de tipšŸ˜


Fijn dat het werkt! Scheelt inderdaad een hoop!