Skip to main content

ik vervang mijn iPhone 5s voor een iPhone 13 mini. Wat betekent dit voor de simkaart?

Hallo @Hubertus F 

Beide iPhone's zijn geschikt voor een nanosim. Je kan de simkaart dus zo overzetten.

Daarnaast is de iPhone 13 een dual-sim toestel (nanosim en eSIM). Er is dus 'plaats’ voor een tweede 06-nummer.


Beste Ruud, zeer veel dank voor je zeer snelle antwoord. Het sterkt me bij de aanschaf! Harteloijke groet ~ Huu


Hoi @Hubertus F 

Hopelijk heb je geen last van beperkte beschikbaarheid en heb je jouw iPhone 13 snel in handen.
Mocht je toch problemen ondervinden met de simkaart, dan kan je via MijnKPN een vervangende simkaart aanvragen. Bij een abonnement is dat gratis.


Hello Ruud, weer veel dank voor de tip. Mijn neef brengt de iPhone 13 mini eind van deze maand mee uit de USA. Zoals je misschien hebt gemerkt ben ik me aan het inlezen en voorbereiden. Ook al omdat er wellicht andere installatie procedures zijn en de conversie vanaf mijn oude iPhone 5s goed dient te gaan. 

Hartelijke groet ~ Hubertus


Hallo Hubertus

Aha, een iPhone uit Amerika. Houd dan rekening met een mogelijke regio lock.

Hier in Nederland zijn de toestellen ingedeeld in de EMEA regio. Dit staat voor Europe, Middle East & Africa. Toestellen uit een andere regio hebben ‘interventie’ nodig van Apple om hier te werken. Vraag dit vooral eerst na om teleurstelling en problemen te voorkomen.


Thanks!!!


Hello Ruud, nog een keer over de iPhone 13 mini uit de USA. Mijn neef schrijft, nadat ik jouw opmerking doorstuurde: “Ik zal eens navragen wat ze bedoelen. Bijna al mijn collega’s hebben iPhones uit de VS en die hebben geen problemen.” en nadat hij in de winkel was: “Apple zegt zelf dat er geen problemen zijn. Enige verschil is dat deze telefoon ook nog een dual band antenne heeft voor (ouderwetse) US cell towers. Maar deze is dus extra, en niet in plaats van.”

Dus leuk om te weten: 

  1. Apple schijnt te kunnen praten
  2. Ik kan zonder problemen naar de USA, itt NL’ers die gaan met een in NL gekochte iPhone
  3. Het prijsverschil is op dit moment 14,2 % in mijn voordeel
  4. Over garantie en reparatie maak ik mij geen zorgen, Apple Worldwide neemt dat voor zijn rekening
  5. Van mijn voordeel schaf ik een spetterend hoesje aan en wellicht nog andere accessoires.

Nogmaals veel dank voor jouw betrokkenheid.

Hartelijke groet ~ Hubertus


Hallo @Hubertus F 

Beide iPhone's zijn geschikt voor een nanosim. Je kan de simkaart dus zo overzetten.

Daarnaast is de iPhone 13 een dual-sim toestel (nanosim en eSIM). Er is dus 'plaats’ voor een tweede 06-nummer.

Hello Ruud, nog een keer over de iPhone 13 mini uit de USA. Mijn neef schrijft, nadat ik jouw opmerking doorstuurde: “Ik zal eens navragen wat ze bedoelen. Bijna al mijn collega’s hebben iPhones uit de VS en die hebben geen problemen.” en nadat hij in de winkel was: “Apple zegt zelf dat er geen problemen zijn. Enige verschil is dat deze telefoon ook nog een dual band antenne heeft voor (ouderwetse) US cell towers. Maar deze is dus extra, en niet in plaats van.”

Dus leuk om te weten: 

  1. Apple schijnt te kunnen praten
  2. Ik kan zonder problemen naar de USA, itt NL’ers die gaan met een in NL gekochte iPhone
  3. Het prijsverschil is op dit moment 14,2 % in mijn voordeel
  4. Over garantie en reparatie maak ik mij geen zorgen, Apple Worldwide neemt dat voor zijn rekening
  5. Van mijn voordeel schaf ik een spetterend hoesje aan en wellicht nog andere accessoires.

Nogmaals veel dank voor jouw betrokkenheid.

Hartelijke groet ~ Hubertus

Mooie duidelijk antwoorden. :blush:  @Hubertus F, bedankt voor de informatie over het aanschaffen van een iPhone uit de USA, daar zullen de meelezers ook veel aan hebben!