Skip to main content

Hallo. Vandaag ben ik van KPN prepaid naar een abonnement overgegaan. Ik heb nummerbehoud. Nu had de juffrouw in de winkel het erover, dat er een sms komt als het abonnement ingaat. Is dit op de nieuwe simkaart of op de oude??

Hoi! Als je in de winkel overgaat van prepaid naar abonnement dan is dat nagenoeg altijd (bijna) direct verwerkt. Je kunt de nieuwe simkaart dus al plaatsen. Probeer maar eens je eigen nummer te bellen, dat werkt al niet meer met de oude simkaart. Start na het plaatsen van je simkaart je toestel opnieuw op. Op je oude simkaart ontvang je ook geen SMSjes meer omdat de aansluiting is opgeheven bij het overzetten van je nummer naar de nieuwe simkaart.


Zal dan nog wel even duren, want m'n oude sim werkt nog steeds…

 


Dan denk ik dat er nog even menselijk handelen aan te pas moet komen. Verwacht dat hij maandag overdag om gaat. Als het maandagavond 6 uur nog niet is gebeurd zou ik even de klantenservice bellen op 0800-0402 of 1200 vanaf de mobiel.


Goedenavond @Zuidlaarderbrink, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een overstap binnen KPN begrijp ik, daarvoor heb je niet per se een nieuwe simkaart nodig. Maar het kan wel zo zijn dat je deze hebt gekregen. Heb je deze dan ook al geactiveerd? De oude simkaart gaat pas stoppen met werken als de nieuwe geactiveerd is. 

Ik neem graag een kijkje achter de schermen voor je, zodat ik kan aangeven wat de volgende stappen moeten zijn. Kan je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan zal ik voor je gaan kijken!


Hallo. De nieuwe sim is al geactiveerd, maar dank voor de aangeboden hulp!


Fijn om te lezen @Zuidlaarderbrink! Dus jouw problemen zijn, zoals ik het nu begrijp, opgelost. Mooi! Mocht je in de toekomst nog wel ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!


Reageer