Skip to main content
Antwoord

Van prepaid naar abonnement gegaan, maar 5G is nu heel langzaam

• October 21, 2025
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen mijn prepaid omgezet naar abonnement waar ik GB’s van mijn huisgenoot krijg. 5G is echter super-traag tot niet functionerend…ligt dit aan mijn 12 mini of aan KPN? Of duurt het gewoon een aantal dagen voordat het gaat werken? Ik had met mijn prepaid een databundel dat het prima deed….

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@FerryM66 . Welkom op de community! Als ik het goed begrijp, heb je onlangs je prepaidnummer omgezet naar een abonnement en merk je dat 5G sindsdien traag of niet goed werkt. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.

Soms kan het even duren voordat alle instellingen goed zijn overgezet na een omzetting, maar meestal werkt alles binnen een paar uur. Zou je kunnen aangeven of het probleem inmiddels al is verholpen?

Daarnaast ben ik benieuwd of al even langs een KPN Winkel bent geweest om het daar te laten nakijken? De medewerkers kunnen ter plekke controleren of je simkaart goed is geactiveerd en of er misschien iets in de instellingen van je iPhone 12 mini aangepast moet worden.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Beste ​@FerryM66 bij Android heb je een functie ‘mobiele netwerkinstellingen resetten'.

Apple zal ook wel zoiets hebben, al noemt men het misschien anders.

Probeer dat eens.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Beste ​@FerryM66 bij Android heb je een functie ‘mobiele netwerkinstellingen resetten'.

Apple zal ook wel zoiets hebben, al noemt men het misschien anders.

Probeer dat eens.

Succes

Dank je voor dit advies, heb ik ook al gedaan, enige dat reset is is mijn wifi setting, de eSIM staat er nog steeds…. Ik ga wel naar de KPN winkel vandaag, ben benieuwd of ze me kunnen helpen 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hoi ​@FerryM66 . Welkom op de community! Als ik het goed begrijp, heb je onlangs je prepaidnummer omgezet naar een abonnement en merk je dat 5G sindsdien traag of niet goed werkt. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.

Soms kan het even duren voordat alle instellingen goed zijn overgezet na een omzetting, maar meestal werkt alles binnen een paar uur. Zou je kunnen aangeven of het probleem inmiddels al is verholpen?

Daarnaast ben ik benieuwd of al even langs een KPN Winkel bent geweest om het daar te laten nakijken? De medewerkers kunnen ter plekke controleren of je simkaart goed is geactiveerd en of er misschien iets in de instellingen van je iPhone 12 mini aangepast moet worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 22, 2025

Ik heb meer berichten op deze community gezien dat de (oude) 12 mini het prima doet op 4G maar bagger op 5G.

Kan je het toestel niet, net als een Android, beperken op 4G?