Skip to main content

hoi,

ik heb een paar maanden geleden mijn abbonoment verlengt.

nu vraag ik me af is het mogelijk om een andere telefoon uit te kiezen en om te wisselen?

Loopt je abonnement nu minimaal 6 maanden als sim only? Dan kun je een nieuw contract aangaan (voor 1 of 2 jaar) en dus een lening.

Maar een lening, en dus verlenging of afsluiten abonnement, is helemaal niet verplicht.

Je kunt gewoon een telefoon uitkiezen die je dan in 1 x gewoon afrekent. Dat doe je met een laptop, televisie of ander apparaat toch ook?

Simkaart uit de ene telefoon halen en in de nieuwe stoppen en je kunt weer verder…

(en als je dan toch een lening doet dan niet hoger dan € 249. Van af € 250 euro krijg je een BKR registratie en al met dát bedragje kan dat zo € 15.000,00 schelen met een hypotheek bijvoorbeeld. Zonde t.o.v. de prijs van een telefoon.

En… zonder lening ook geen hogere maandlasten.


Goedemiddag @ronalddn92, welkom op ons forum.̵

̵H̵e̵l̵a̵a̵s̵ ̵i̵s̵ ̵h̵e̵t̵ ̵n̵i̵e̵t̵ ̵m̵e̵e̵r̵ ̵m̵o̵g̵e̵l̵i̵j̵k̵ ̵o̵m̵ ̵j̵e̵ ̵a̵b̵o̵n̵n̵e̵m̵e̵n̵t̵ ̵v̵r̵o̵e̵g̵e̵r̵ ̵t̵e̵ ̵v̵e̵r̵l̵e̵n̵g̵e̵n̵ ̵d̵a̵n̵ ̵1̵2̵0̵ ̵d̵a̵g̵e̵n̵ ̵v̵o̵o̵r̵ ̵d̵e̵ ̵e̵i̵n̵d̵d̵a̵t̵u̵m̵ ̵v̵a̵n̵ ̵j̵e̵ ̵c̵o̵n̵t̵r̵a̵c̵t̵.̵
̵@̵P̵e̵t̵e̵r̵G̵ ̵d̵i̵t̵ ̵i̵s̵ ̵h̵e̵l̵a̵a̵s̵ ̵v̵o̵r̵i̵g̵e̵ ̵m̵a̵a̵n̵d̵ ̵g̵e̵w̵i̵j̵z̵i̵g̵d̵.̵ ̵V̵e̵r̵l̵e̵n̵g̵e̵n̵ ̵k̵a̵n̵ ̵a̵l̵l̵e̵e̵n̵ ̵n̵o̵g̵ ̵o̵p̵ ̵d̵e̵ ̵r̵e̵g̵u̵l̵i̵e̵r̵e̵ ̵m̵a̵n̵i̵e̵r̵.̵ ̵

Een los toestel aanschaffen kan natuurlijk wel, wij bieden dat zelf alleen in de winkel aan maar andere webshops kunnen daar ook nog wel eens voordeliger mee zijn.

*admin edit: correctie.


Hi @Thomas , een abonnement wat begonnen is als sim-only kan toch nog wel worden opengebroken en omgezet naar een abo met toestel? Alleen een abo+toestel omzetten naar sim-only door het toestel af te lossen om daarna meteen weer een nieuw abo+toestel af te sluiten, dat kan sinds 12 mei niet meer.

Bron:

 


@RBxx h̵e̵l̵a̵a̵s̵ ̵i̵s̵ ̵o̵o̵k̵ ̵d̵a̵t̵ ̵n̵i̵e̵t̵ ̵m̵o̵g̵e̵l̵i̵j̵k̵.̵ ̵M̵i̵s̵s̵c̵h̵i̵e̵n̵ ̵h̵a̵d̵d̵e̵n̵ ̵w̵e̵ ̵d̵a̵t̵ ̵i̵e̵t̵s̵ ̵d̵u̵i̵d̵e̵l̵i̵j̵k̵e̵r̵ ̵k̵u̵n̵n̵e̵n̵ ̵v̵e̵r̵w̵o̵o̵r̵d̵e̵n̵ ̵m̵a̵a̵r̵ ̵m̵e̵t̵ ̵h̵e̵t̵ ̵a̵f̵l̵o̵s̵s̵e̵n̵ ̵v̵a̵n̵ ̵j̵e̵ ̵a̵b̵o̵+̵t̵o̵e̵s̵t̵e̵l̵ ̵w̵o̵r̵d̵ ̵d̵e̵z̵e̵ ̵e̵f̵f̵e̵c̵t̵i̵e̵f̵ ̵e̵e̵n̵ ̵s̵i̵m̵-̵o̵n̵l̵y̵.̵ ̵D̵i̵e̵ ̵k̵o̵n̵d̵e̵n̵ ̵w̵e̵ ̵z̵o̵d̵r̵a̵ ̵h̵i̵j̵ ̵s̵i̵m̵-̵o̵n̵l̵y̵ ̵w̵a̵s̵ ̵w̵e̵e̵r̵ ̵o̵p̵b̵r̵e̵k̵e̵n̵ ̵o̵p̵n̵i̵e̵u̵w̵ ̵a̵f̵s̵l̵u̵i̵t̵e̵n̵ ̵m̵e̵t̵ ̵t̵o̵e̵s̵t̵e̵l̵.̵ ̵M̵a̵a̵r̵ ̵d̵a̵t̵ ̵i̵s̵ ̵n̵u̵ ̵d̵u̵s̵ ̵h̵e̵l̵a̵a̵s̵ ̵n̵i̵e̵t̵ ̵m̵e̵e̵r̵ ̵m̵o̵g̵e̵l̵i̵j̵k̵.̵


@Thomas dat het voor een ‘pseudo’ sim-only (gecreëerd door aflossing) niet meer gaat is duidelijk, maar een ‘echte’ sim-only is toch nog wel open te breken?

Dat lees ik in het hierboven door mij gelinkte topic:

… Alleen als je vanaf de start van jouw contract een Sim Only abonnement hebt gehad, kan je binnen contract jouw abonnement verlengen inclusief toestel….

 


ohh je hebt hélemaal gelijk @RBxx. Ik ben er nog even ingedoken en had het eerder niet goed gelezen.

  • Als je je abonnement begonnen bent als sim-only kun je deze nog wél halverwege openbreken en opnieuw afsluiten met toestel.
  • Als je je abonnement begonnen bent met een toestel kan dit niet en kun je pas 120 dagen voor de einddatum van je contract opnieuw verlengen met toestel.

@PeterG sorry!
@ronalddn92 is dit het antwoord op je vraag?

 


Aha dus toch. En dat openbreken kan al vanaf drie maanden na aanvang sim-only.


Hallo kpn ik heb een vraagje ik mag 26 oktober me abonnement verlengen maar ik wil een andere telefoon erbij kan dat 


@Stephanie melis Dat kan Mobiele telefoons - Makkelijk vergelijken én kopen - Mobiel.nl De keuze is reuze. 😉


Hallo kpn ik heb een vraagje ik mag 26 oktober me abonnement verlengen maar ik wil een andere telefoon erbij kan dat 

Bij KPN kan dat alleen in een KPN winkel. En u moet hem dan in 1 keer betalen. De prijs ligt dan ook 40 tot 60 euro hoger dan op de website van KPN. 


@Nick83

I.c.m. verlengen kan je wel een toestellening nemen. Want verlengen is '’nieuw abonnement op bestaande aansluiting'’. En bij een nieuw abo kan dus een lening.

Maar ja, dat is natuurlijk niet verplicht. Mijn ouders zeiden altijd: je leent voor een huis of auto.

Je kunt bij iedere aanbieder / telefoonwinkel dan een toestel kiezen. Met lening als je ook via die winkel je abonnement bij kpn verlengt.

Alleen als je bij kpn zelf een toestel uitkiest loopt die lening ook via kpn.


@Nick83

I.c.m. verlengen kan je wel een toestellening nemen.

Ja... maar dat kan pas over 2 maanden...

Hallo kpn ik heb een vraagje ik mag 26 oktober me abonnement verlengen...

 


Wel de hele vraag nemen, @Nick83 … 😉😁

ik heb een vraagje ik mag 26 oktober me abonnement verlengen maar ik wil een andere telefoon erbij kan dat

Antwoord: Ja, dat kan (dan).
Wel rekening mee houden dat het nieuwe abonnement dan per 26 februari pas zal gaan lopen. Want je maakt eerst de periode van je huidige abo af.