Skip to main content

Hallo!

Ik heb een 06-nummer van KPN en een vriendin van mij heeft een vast nummer van KPN.

Sinds een aantal maanden kan ik haar niet meer bereiken. Als ik haar bel wordt ik gelijk doorgeschakeld naar haar voicemail. Met een andere telefoon is dat nirt het geval 

We hebben al gebeld met KPN, in allebei onze instellingen gekeken naar een gekke doorschakeling of iets dergelijks. Niets gevonden.

Het is echt heel gek, geen idee waar dit aan kan liggen. Is er iemand die nog een idee heeft? We horen het graag.

Alvast dank, Jens

Hallo @Bakerloo, dat is natuurlijk erg lastig als je een vaste telefoonnummer niet kunt bereiken. Heb je dit probleem bij meerdere vaste nummers of enkel dit nummer specifiek? 
Ik wil graag hier induiken en het issue voor je laten oplossen. Zou je jouw profiel in willen vullen? In het vakje "Persoonlijke opmerking" kun je het vaste nummer invullen dat je niet kunt bereiken. 


Beste Jeroen,

Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel. Als jij een oplossing weet, hoor ik het heel graag. We hebben nu alles al uitgeprobeerd. Heel gek dit…

En inderdaad, dit is het enige telefoonnummer waar dit gebeurd. Als ik met een ander mobiel naar de vaste lijn bel gaat die gewoon over en kan er gesproken worden.

Dank en groet, Jens


Is een van de 2 nummers onlangs geporteerd, van aanbieder veranderd ?

Hier op te zoeken :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Hier een soortgelijk geval :

https://forum.kpn.com/mobiel-15/ik-kan-1-specifiek-nummer-niet-meer-bellen-570046

 


Dank Kees,

Mijn eigen 06 nummer is inderdaad afgelopen oktober naar KPN mee gegaan. Maar dat is niet het moment waarop ik niet meer kon bellen naar het vaste nummer, dat was ergens later. Bovendien krijg ik wel meteen de voicemail te horen, kan ook iets inspreken…


Goedemorgen @Bakerloo, als ik het nummer opzoek dat je in jouw profiel gezet hebt, kom ik geen KPN abonnement tegen. Klopt het nummer wel? 


Het nummer klopt. Het gaat om een vaste lijn.

Alleen maar meer merkwaardig dit :)


Het nummer klopt. Het gaat om een vaste lijn.

Alleen maar meer merkwaardig dit :)

Dat je een vast nummer niet kan bereiken begrijp ik. Je geeft echter aan dat jij zelf een KPN mobiel nummer hebt, waarmee je dit vaste nummer niet kunt bereiken. Als ik het 06-nummer uit jouw forumprofiel  op zoek, vind ik echter niets. Vandaar mijn vraag. @Bakerloo 


Excuus, dat had ik verkeerd begrepen.

Er zat inderdaad een verkeerd cijfer in het 06-nummer, net aangepast!

Dank 


Ik heb in onze technische systemen gekeken @Bakerloo. Aan jouw kant van de lijn is er niets aan de hand. Het is om dit probleem te verhelpen noodzakelijk dat diegene van het vaste telefoonnummer hiervan een melding maakt bij de klantenservice. 


Dank je wel voor je moeite.

Dan houdt het helaas op, dat hadden we ook al geprobeerd.

Groet, Jens


Heeft je vriendin geen mobiel nummer waarop je haar wel gewoon kunt bellen?

(n.b. ik ken bijna niemand meer met een vaste. Hoge belkosten en ook dure bundels om die '’af te kopen'’. Mobiel is écht veel goedkoper. En bundel geldig voor de hele E.U.!)


Is een van de 2 nummers onlangs geporteerd, van aanbieder veranderd ?

Hier op te zoeken :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

@Bakerloo 

Via de website van de ACM kun je zien bij welke aanbieder het nummer zit en zat.

Kun je dat eens bekijken en hier vermelden, dan kunnen we misschien verder meedenken.

Dit moet toch opgelost kunnen worden, maar ja door wie . . .?

 


Dag allemaal,

Nee, ze heeft alleen een vaste lijn. Een uitstervend ras, ik weet het, maar toch…

Dat had ik al bekeken. De vaste lijn is altijd al vij kpn geweest, mijn nummer is een jaar geleden veranderd van aanbieder maar dit begon pas later...


Ik heb zelf ook een vergelijkbare situatie gehad (tot zo ver ik weet is dat verder ook niet opgelost).

Klant kan mijn oproep niet aannemen, van anderen wel


@Bakerloo 

Is het nog een “ouderwetse” analoge lijn? Dus alleen telefoon (pstn).

Of heeft ze het vaste nummer icm internet van kpn waarbij de telefoon op het modem is aangesloten?

Ik heb, toen ik nog voor de lokale telefoon winkel klusjes deed 2 x klanten gehad waarbij 1 van hun mobielen het vaste nummer niet kon bellen. Dat is, helaas, nooit opgelost. Gelukkig hadden deze echtparen wel beiden een mobieltje ( weliswaar een GSM met prepaid ) dus konden en kunnen ze elkaar op die manier bereiken.

Een GSM’etje hoeft niet duur te zijn / is niet duur. Zeker met een prepaid kaartje.