Skip to main content

Ik verblijf op het moment in Colombia, maar het lukt niet om naar Nederland te bellen. Ik heb voldoende signaal en verder heb ik alle tips en aanwijzingen zoals vermeld op de KPN site doorlopen. Enig idee van mogelijke oorzaken? Gebruikt netwerk: Claro

En direct contact krijgen met de klantenservice van KPN is voor iemand van mijn generatie een crime om te realiseren.


Hallo @Willem Seawolf ,

Wat betreft contact met de klantenservice: 
 

Vanuit het buitenland kun je ook bellen en chatten met KPN.

 

Het telefoonnummer vanuit het buitenland is +316 1200 1200.

(doordeweeks op Nederlandse tijden van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Hartelijk bedankt, Noordzee. Ik ga ermee aan de slag.


Hallo @Willem Seawolf, welkom. Ben je er met hulp van @Noordzee nog uitgekomen? Mocht je nog hulp nodig hebben:

 

Het klinkt alsof je roaming niet aan hebt staan op jouw toestel. Als je in het buitenland bent en online gaat met je mobiele apparaat, maak je verbinding met een lokaal netwerk. Via dat netwerk maak je contact met het netwerk van je eigen provider. Dit heet roaming of dataroaming.

Roaming is dus belangrijk om aan te hebben staan als je van een buitenlands netwerk gebruik wilt maken. Voor hulp bij het instellen van roaming gebruik je onze toestelhulp.

Vergeet niet om data uit te zetten als je geen internet wilt gebruiken! Dit kan namelijk hoge kosten met zich meebrengen.

 

Extra Bundel Voordeelland buiten de EU

Je kunt in Colombia een Extra Bundel voor buiten de EU kopen:

Bundel Prijs SMS code
100 MB/min/sms 9,99 Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266
500 MB/min/sms 39,99 Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266

 

Extra Bundel aanzetten via MijnKPN app

  1. Kies in het MijnKPN app menu Producten > Mobiel > Uw extra Opties > Extra opties wijzigen of toevoegen.
  2. Selecteer een extra MB's/min/sms bundel en bestel.
  3. Onder Producten > Mobiel > Uw extra opties staat de bundel die is besteld aan.
  4. Je ontvangt een sms wanneer de extra bundel geactiveerd is.

 

Een Extra Bundel is maximaal 31 dagen geldig.

 

Zijn je MB/min/sms uit je Extra Bundel (eerder) op?

Dan wordt je internet gestopt. Je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen. Voor je minuten en sms’jes betaal je nu het buitenbundeltarief. Activeer een nieuwe Extra Bundel om verder te kunnen internetten of te bellen en sms’en tegen een voordelig tarief.

 

Kijk op kpn.com/buitenland voor meer informatie over internetten, sms'en en bellen in het buitenland.


Hallo @Willem Seawolf ,

Wat betreft contact met de klantenservice: 
 

Vanuit het buitenland kun je ook bellen en chatten met KPN.

 

Het telefoonnummer vanuit het buitenland is +316 1200 1200.

(doordeweeks op Nederlandse tijden van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Hartelijk bedankt, Noordzee. Ik ga ermee aan de slag.

@Willem Seawolf 

Is het gelukt met de hulp van de klantenservice? 

Of heb je wat gehad aan de tips van @Denise_ ? 

 


Hallo Denise, hartelijk bedankt voor uw reactie.

Hetgeen u schetst is mij bekend en zoals al eerder vermeld, had en heb ik mijn toestel goed ingesteld. Tevens maak ik gebruik van de Extra Bundel Voordeelland buiten de EU.

Maar waarschijnlijk was er iets anders aan de hand. Twee dagen later, in een andere plaats en regio, was het weer mogelijk om te bellen naar Nederland. Dus een plaatselijk (onverklaarbaar?) fenomeen, want tot op heden geen enkele problemen meer gehad, ook niet in andere plaatsen.

Allen bedankt voor uw tijd en aandacht.

Een vriendelijke groet vanuit Colombia,

Willem


Maar waarschijnlijk was er iets anders aan de hand. Twee dagen later, in een andere plaats en regio, was het weer mogelijk om te bellen naar Nederland. Dus een plaatselijk (onverklaarbaar?) fenomeen, want tot op heden geen enkele problemen meer gehad, ook niet in andere plaatsen.

Dit doet vermoeden dat het inderdaad een plaatselijke storing is geweest. Fijn dat je nu weer gewoon kunt bellen.