Beste KPN, ik ga nu even een zeikpost bij jullie plaatsen, excuses voor wie dit leest, maar het wordt echt tijd dat jullie eens actie gaan ondernemen tegen robocalls.
Op dit moment wordt ik echt ziek gebeld door Nederlandse of buitenlandse Robocalls. Ten alle tijden kan het los gaan en krijg ik 5-10 calls achter elkaar van onbekende (spoof) nummers.
Ik beheers dit door voicemail aan te zetten en via Callblock (3rd party app) alles wat niet in mijn adresboek voorkomt naar voicemail door te sturen. Het gevolg is dus dat ik altijd onbekende nummers mis, tenzij ik een range whitelist.
Maar hier komt ie, ik heb de mantelzorg voor mijn ouders. Het zorgbedrijf heeft meerdere mensen in dienst en in het geval van nood kunnen zij mij moeten bellen. Ik heb niet alle telefoonnummers waar zij mee kunnen bellen.
Het melden van deze momenten, zodat jullie “actie” kunnen ondernemen vereist dat ik een daadwerkelijk gesprek start en dit meldt. Ik ga liever het gesprek met scammers niet aan.
Ook als ik het forum doorlees zie ik voldoende mensen die hier ook last van hebben. Van meldingen die hierover gaan wordt uiteindelijk het topic maar gesloten….
Maar het probleem is dus niet opgelost!!!!
Dit issue geldt voor alle NL providers. Ik heb er nog geen één gevonden die hier (openlijk) mee aan het werk is.
Dit is echt een cry voor help, pak dit a.u.b. op en zorg ervoor dat nummer lastiger gespoofd kunnen worden.