Skip to main content

Op 21 januari jl.  kreeg ik een KPN email met als onderwerp: Veligheidsupdate - vervang uw oude simkaart -  Klopt deze mail of is het FAKE-mail???!! De simkaart is van Telfort, niet van Nokia

Welkom bij ons op het forum @NieuweKlant21. Er wordt momenteel gewerkt aan een simkaart update voor oud-Telfort klanten, dus het hoeft geen phishing te zijn. Met alleen de titel van de mail kan ik dat alleen nog niet met zekerheid zeggen, wat staat er precies in de mail?


Hoi Jasper,

hieronder de inhoud van deze @mail.

Het gaat me met name over 2 opvallende punten:

  1. het Onderwerp en de spelfout hierin…. :  Veligheidsupdate
  2. gratis 0800-0402 - is dit werkelijk het telnr. van KPN - wanneer ik dit na ga op internet, lees ik rare info…..

Ik hoor graag van je,

NieuweKlant 21 (kan ik deze naam veranderen?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Van: KPN <campagne@kpn.com>
Date: do 21 jan. 2021 om 17:11
Subject: Veligheidsupdate: vervang uw oude simkaart met telefoonnummer 06-XXXXX…

To: …….

Vervang uw oude simkaart

Vorig jaar hebben Telfort en KPN hun krachten gebundeld en hebben we uw mobiele abonnement omgezet naar KPN. Wel hebt u nog een hele oude Telfort simkaart die aan vervanging toe is. Vraag daarom snel een gratis nieuwe simkaart aan.

hun krachten gebundeld en hebben we uw mobiele abonnement omgezet naar KPN. Wel hebt u nog een hele oude Telfort simkaart die aan vervanging toe is. Vraag daarom snel een gratis nieuwe simkaart aan.

Waarom hebt u een nieuwe simkaart nodig?

Uw simkaart met telefoonnummer 06-XXXXX062 krijgt niet meer de laatste veiligheidupdates en andere noodzakelijke verbeteringen. Daarnaast kunt u nog niet al onze diensten gebruiken. Zoals: bellen via wifi en onze overzichtelijke voicemail app. Met een nieuwe simkaart kunt u dat wel. En met het juiste toestel kunt u ook ons snellere 4G- en 5G- netwerk gebruiken.

https://ci6.googleusercontent.com/proxy/cTQrcnoejei3JT1JEIomQ4DtdPY5vyOerpffBeP1I2f4Xr3tGOF-ZEff61sMorlja764qicRDDDqmZIsevi_gZ0NAyvHCdZC4JTn9_DsAILZYtQXiw=s0-d-e1-ft#https://marketing.kpn.com/images/KPN/Template/icon-arrow-black.png

 

Bekijk alle voordelen

Vraag uw nieuwe simkaart gratis aan in MijnKPN

Dan ontvangt u de simkaart binnen een paar dagen. Of haal een nieuwe op in onze winkel. De simkaart komt in 3 maten en past daarom altijd in uw toestel.

Aanvragen via MijnKPN

 

      {Afbeelding met deze 3 maten}

 

Nog vragen?

Klik dan hieronder op meer informatie of bel gratis 0800-0402. U kunt natuurlijk ook langskomen in onze winkel. Wij helpen u graag.

https://ci6.googleusercontent.com/proxy/cTQrcnoejei3JT1JEIomQ4DtdPY5vyOerpffBeP1I2f4Xr3tGOF-ZEff61sMorlja764qicRDDDqmZIsevi_gZ0NAyvHCdZC4JTn9_DsAILZYtQXiw=s0-d-e1-ft#https://marketing.kpn.com/images/KPN/Template/icon-arrow-black.png

 

Meer informatie

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

 

 

 


Bedankt voor de kopie van de mail. Dit is inderdaad een echt bericht, het omruilen van de simkaart is voor jouw abonnement het advies. De update voor de oud-Telfort simkaarten die ik noemde kan niet op jouw simkaart gezet worden, mogelijk omdat het een oudere kaart is. Door die te vervangen krijg je die update ook.

Dat er in het onderwerp een typefout staat is niet handig, ik geef dat meteen door aan de afdeling die de mail heeft verstuurd zodat zij dat kunnen aanpassen in de volgende mails die hierover gestuurd gaan worden!


Ik vind het wel wat ver gaan dat ik ook mijn IBAN nummer moet invullen

Jullie willen alles van mij weten:

Email adres

Mobiel nummer

activiteiten code

bevestigngs code

type telefoon 

adres hebben jullie al

10 cijferig wachtwoord

Ik ga nog even contact opnemen met mijn Bank

want ik vind dit bijna een typisch voorbeeld van hoe oplichters werken en waar zo voor gewaarschguwd wordt. En voorlopig krijgen ze niet mijn bankrekenings nummer


Als ik probeer om mijn simkaart te vernieuwen krijg ik een  vragenlijst voorgeschoteld waar ik allerlei gegevens in moet vullen die bij de KPN al lang bekend zijn en privacygevoelig.

Dat ga ik dus niet doen, dit lijkt te veel op phishing. Dan maar gewoon door hobbelen met de evt. verouderde simkaart. Als dit echt een actie is van de KPN, zullen ze wat mij betreft iets beters moeten bedenken.


@De ouwe je kunt ook naar 1 van de KPN winkels gaan bij jou in de buurt. 😉 Dan weet je het zeker dat het goed gaat. 


Ik heb zojuist via kpn.com/vervangjesimkaart een nieuwe simkaart aangevraagd. Er werd niet om een bankrekening gevraagd. Alleen adres en e-mail.