Skip to main content
Beantwoord

Verbinding valt weg tijdens het roamen

• September 3, 2025
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Вадим Кошарюк
Nieuwkomer

De verbinding met mijn telefoon blijft wegvallen. Ik ben aan het roamen. Help me dit probleem op te lossen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Вадим Кошарюк 

Hartelijk dank voor je antwoord terug.

Je hebt dus een mobiel abonnement bij een Oekraïense provider, en dus niet bij KPN zelf.
In dit geval kun je het beste even telefonisch contact opnemen met je eigen mobiele provider in Oekraïne, om daar navraag te doen met welke Nederlandse providers zei een roaming overeenkomst hebben gesloten.

Het kan namelijk zijn, dat je eigen provider alleen een roaming overeenkomst heeft gesloten met de Nederlandse provider KPN, maar dat zou je echt zelf even moeten navragen.

Omtrent het KPN Mobiele netwerk kan ik wel zeggen, dat deze een zeer goed bereik heeft op het 4G en 5G netwerk binnen Nederland, en tevens het beste mobiele netwerk van Nederland zijn en daarnaast ook wereldwijd volgens de laatste testen.

In jouw geval kun je jouw smartphone dus het beste handmatig vast zetten op KPN NL.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Вадим Кошарюк 

Welkom op de community van KPN.

In het buitenland ben je afhankelijk van de dekking van de beschikbare mobiele netwerken, waar KPN voor de rest geen invloed op heeft.

Het beste kun je handmatig een netwerk kiezen waarvan de dekking het beste is, dit kun je zelf doen binnen de instellingen van je smartphone, te vinden onder “Mobiel netwerk” of “Netwerkinstellingen”.
Je smartphone blijft dan aangemeld op het 4G of 5G netwerk dat jij hebt gekozen, en zal dus niet continu op zoek gaan naar andere netwerken.

Aangezien je niet hebt aangegeven waar je momenteel bent, kan ik ook niet aangeven voor welk mobiel netwerk je het beste kunt kiezen.

Вадим Кошарюк
Nieuwkomer

Ik heb een Oekraïense provider. In Nederland ben ik aan het roamen en kan ik alleen verbinding maken met KPN NL.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Вадим Кошарюк 

Hartelijk dank voor je antwoord terug.

Je hebt dus een mobiel abonnement bij een Oekraïense provider, en dus niet bij KPN zelf.
In dit geval kun je het beste even telefonisch contact opnemen met je eigen mobiele provider in Oekraïne, om daar navraag te doen met welke Nederlandse providers zei een roaming overeenkomst hebben gesloten.

Het kan namelijk zijn, dat je eigen provider alleen een roaming overeenkomst heeft gesloten met de Nederlandse provider KPN, maar dat zou je echt zelf even moeten navragen.

Omtrent het KPN Mobiele netwerk kan ik wel zeggen, dat deze een zeer goed bereik heeft op het 4G en 5G netwerk binnen Nederland, en tevens het beste mobiele netwerk van Nederland zijn en daarnaast ook wereldwijd volgens de laatste testen.

In jouw geval kun je jouw smartphone dus het beste handmatig vast zetten op KPN NL.