Skip to main content

Tijdens het bellen met de mobiele telefoon valt geregeld de verbinding weg , soms wel 4 keer per gesprek.

dit is alleen thuis en mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.

we hebben allebei een kpn abonnement en een i Phone .

kan dit verholpen worden , want het is zeer vervelend.

Dag @RoelH. Van harte welkom hier. Als het steeds op dezelfde locatie is, dan loont het zogezegd de moeite om naar de situatie van het netwerk op die locatie te kijken. Heb je al eens naar de dekkingskaart gekeken? Kun je de situatie iets verder toelichten en de volgende vragen beantwoorden?

  • Ervaar je dit probleem zowel binnenshuis als buitenshuis?
  • Sinds wanneer speelt dit? 
  • Speelt dit alleen met bellen of ook met mobiel internet?
  • Welke modellen iPhone hebben je vrouw en jij?

Zou je verder jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode/huisnummer, 06-nummer en klantnummer(s)? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan kan ik eens meekijken naar de dekking op je locatie. 


Hallo Natasja,

ja we hebben het binnen en buitens huis.

dit speelt al zeker een half jaar .

dit probleem is alleen met bellen .

ik heb een iPhone X en mijn vrouw een iPhone 7 of 8 .

ik zal kijken dat ik mijn profiel aanpas .


Bedankt voor de aanvullende informatie, @RoelH. Ik zie wel dat er binnenshuis op 4G onvoldoende dekking is. Buitenshuis zou je geen problemen mogen ervaren. Wil je je iPhone eens vastzetten op 2G of 3G? Ervaar je dan nog steeds problemen? Ik heb het probleem in ieder geval gemeld bij de Network Service Support Desk om het verder uit te laten zoeken. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.


Hallo Natasja, bedankt voor de info.

buitenshuis hebben we geen problemen.

alleen als we thuis zijn dus dit kan wel kloppen .

ik zal eens proberen of het wel werkt op 3G


Duidelijk. Dat kan dus kloppen, @RoelH. Ik ben benieuwd of het heeft geholpen om je iPhone vast te zetten op 2G of 3G. :slight_smile:


Op 3G kunnen we bellen , maar ik hoop wel dat het opgelost kan worden zodat we het 4G weer kunnen gebruiken.

dit is toch wel vervelend zo .


Duidelijk. Fijn dat dat wel werkt. Zoals eerder aangegeven is er binnenshuis op 4G onvoldoende dekking. Er is dus geen sprake van een storing of werkzaamheden. Helaas kunnen we geen garanties geven op de dekking binnenshuis. Dit omdat een gebouw zelf al het signaal kan verzwakken. Denk daarbij aan muren en isolatiemateriaal. Daarnaast is ook begroeiing rondom en toestelkeuze van belang. Sommige toestellen hebben betere antennes dan andere. Als je WiFi-bereik in huis goed is, zou VoWiFi ook nog een optie kunnen zijn.

Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's van de Technische Dienst? Zij kunnen je ook vertellen of er vernieuwing van de zendmast op de planning staat.


Hallo @RoelH. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat er inmiddels contact is geweest en je vraag is beantwoord. Als je toch nog ergens vragen over hebt, lees ik het graag.


Hoi Natasja , met 3G kunnen we bellen .

er is contact geweest en ze zijn er mee bezig om het op te lossen . 
 

 

grtz Roel


Dat is goed nieuws, @RoelH. Mooi dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Tot die tijd kun je in ieder geval op 3G bellen. :slight_smile: