Skip to main content
Beantwoord

Verbinding verbreekt na 10 seconden tijdens het bellen

  • 17 August 2024
  • 17 reacties
  • 1320 keer bekeken

Mijn telefoon verbinding verbreekt steeds na 10 seconde als ik bel of gebeld wordt.

Dit is nu al een.paar dagen.

 Weet iemand hier meer over hoe je dit kunt oplossen.

Is dat met een vaste telefoon of met een mobiel @Remco.t.k ?

 


Dit is met mijn mobiel.


Ik heb dat eerder gelezen binnen dit forum van de week @Remco.t.k , ik kan de oplossing helaas niet terug vinden, dus zoek zelf even als je wilt.

 


Er zijn al maanden problemen met sommige iPhones en Samsungs op het netwerk van kpn. Dit forum staat er vol mee @Remco.t.k 

Een oplossing voor het probleem zal je hier niet vinden. Het enige wat je kunt doen is bellen met de klantenservice (0800-0402) om een ticket aan te laten maken. Dat is belangrijk voor een eventuele compensatie van de abonnementskosten, nadat de problemen zijn verholpen.

Het laten aanmaken van een ticket gaat nog steeds niet even gemakkelijk. Als het volgens de medewerker niet nodig is, blijven aandringen of de verbinding verbreken en meteen terugbellen, hopelijk tref je dan een medewerker die je wel terwille is. 

Ook na het aanmaken van het ticket is het probleem niet opgelost maar wordt je wel op de hoogte gehouden, al kan het enige tijd duren voordat er bericht komt.


Hi @Remco.t.k,

Heb jij hier nu nog steeds last van? Ik heb dit zelf afgelopen week óók ervaren, maar nu gaat het gelukkig weer goed. Ik heb zaterdag mijn toestel even helemaal uitgezet en daarna weer opgestart.  Ben er niet 100% zeker van dat dit voor de oplossing gezorgd heeft of dat dit toeval was. Mocht je er nog steeds problemen mee hebben, zou je dan eens willen kijken of het een verschil maakt als je het toestel herstart? Hoor het graag!


Het probleem is sinds gisterenavond opgelost het nog een keer de telefoon opnieuwe opgestart en toen was het gelukkig verholpen. 


Heel fijn dat het bij jou nu ook weer in orde is @Remco.t.k!

Ik heb niet het idee dat we kunnen achterhalen wat hiervan de oorzaak is geweest, dus laten we maar gewoon hopen dat dit niet weer voor gaat komen 😉


Ik heb, zomaar uit het niks, soortgelijke problemen gehad. (Na een update vermoedelijk?) Met een Samsung S24, dus geen oud toestel en met een batterij die ook nog in orde is.
Het 'uit-en-aanzetten’ loste het probleem op. Tegenwoordig heb je de handleiding of internet nodig om te zien 'hoe je een toestel uit moet zetten NB!!’. Dat vind ik erg onhandig van dit toestel. Alleen hierom al (dat je niet eenvoudig een toestel uit-en-aan kan zetten) raad ik iedereen af om de Samsung S24 te kopen…. 


Ik heb sinds gisterenmiddag exact hetzelfde probleem met mijn Iphone 12 Pro max. Ik start elke dag op, dus daaraan ligt het denk ik niet.

Het is wel erg vervelend, omdat de ander soms 10 x moet bellen om iets duidelijk te maken (als ze geen Whatsapp hebben).

Het gebeurt bij vaste én mobiele nummers.

Hoe kan dit en vooral hoe los je het op?


Hi @Louis999, speelt dit nu nog steeds bij jou? Als dat het geval is, zou je dan eens kunnen kijken of het een verschil maakt als je jouw toestel de iOS update naar 17.6.1 laat installeren? 


Nee, het euvel is ‘vanzelf’ na 2 dagen opgehouden. Ik kan zelf weer normaal bellen en anderen mij ook.

Ik krijg een beetje het idee dat je ‘random’ aan de beurt bent en na 1 of 2 dagen is een ander aan de beurt en ben jij ervan verlost.

Hopelijk komt het niet meer terug.

Overigens heb/ had ik IOS 17.6.1 al op mijn telefoon staan.

 

Sterkte ermee… als het jou overkomt (gelukkig duurt het niet erg lang)!


Bij mijn vrouw. iPhone 11, sim only abonnement van KPN, hetzelfde probleem. Na een seconde of 2 valt verbinding weg. Toestel al een paar keer aan en uit gezet. Hierna lijkt het even opgelost te zijn maar de volgende dag keert het euvel weer terug. 


Tip: Wacht 2 tot 3 dagen (wel vervelend, maar ja..) en waarschijnlijk/hopelijk is het dan voorbij. En dan krijgt een ander hetzelfde probleem (helaas).


Alles weer geprobeerd maar niks lijkt te werken. Microfoon en luidspreker iPhone zijn in orde aangezien bellen via whatsapp wel lukt. Denk toch dat dit probleem bij KPN vandaan komt aangezien er meer mensen last van hebben. 


Dat denk ik ook, want bij eerdere providers die ik had (ook met een Iphone) heb ik dat probleem nooit gehad.

Hopelijk is het probleem bij jou snel verleden tijd!


Dat hoop ik ook! Is bij jou het probleem inmiddels verholpen?  


@DennisHoltdijk94 jij hebt een iPhone 11 en daar is nu een groot probleem mee, i.c.m. het KPN netwerk. Ik zou bellen om een ticket aan te laten maken, als je dat nog niet hebt gedaan. Voor iPhone 12 gebruikers schijnt het voor sommigen opgelost te zijn met een nieuwe update (maar lang niet iedereen ervaart dat), maar voor iPhone 11 gebruikers maakt de update niks uit. Kijk maar naar de vele topics op dit forum.


Reageer