Skip to main content

Op mijn Samsung S23 Plus heb ik sinds vanochtend 13-11-2023 een probleem met het gebruiken van informatie codes zoals:
*#9900# Debug menu
*#06#  Weergave IMEI nummer
*#34971539# Info camera firmware
.
Ik krijg dit eerst te zien:
USSD-code actief …
en daarna:
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code
.
Normaal bellen, gebeld worden, voicemail en internetten werkt ok.
.
Getest:
- S23 Plus meerdere keren herstart.
- Bellen via 4G uitgeschakeld.
- De 3G/2G (automatisch verbinden) ingeschakeld.
- Netwerkoperators niet meer automatisch maar handmatig KPN gekozen.
- In en weer uit de vliegtuigstand gezet.
- Instellingen mobiel netwerk gereset.
- Simkaart eruit gehaald en opgepoetst.
- Voicemail uit- en weer ingeschakeld door voicemail te bellen en daar keuzes te maken, dus niet via *21 of andere codes.
- Geen *#06# ipv gebruikt maar **#06#
.
Veranderingen:
- Volgens mij is er de afgelopen tijd niets veranderd, i.e. behalve dat de KPN op 12-11-2023 mijn datalimiet gratis verdubbeld heeft. 
.
Wat kan ik nog meer doen?

 

  • Tevens getest:
    - Geen *#06# ipv gebruikt maar **#06#,
    - Geen *#06# ipv gebruikt maar *+#06#
    - Mijn S23 Plus in de Safe Mode gestart.
    .
    Probleem bestaat nog steeds.

@EHout 

Ik denk dat dit geen netwerk probleem is. En dus geen relatie heeft met de databundel verdubbeling. Volgens mij gebruikt kpn al lang geen  ussd netwerk codes meer.

Ik heb zelf een Samsung S21 en bijvoorbeeld *#06# werkt wel voormij. Maar dat is volgens mij een code die in je toestel zit en niet vanuit het netwerk komt. De andere codes werken voor mij ook.

Heeft je toestel een software update gehad de afgelopen dagen? Waardoor het niet meer werkt.


Aanvulling bovenstaande:
- Nadat ik mijn S32 Plus in Safe Mode had gestart werkte e.e.a dus ook niet.
.
Nieuwe test:
- Van de app “Telefoon” zowel de cache als de gegevens gewist, het probleem bleef.
.
Op maandag 30 oktober heb ik Android 14 en de Samsung One UI 6.0 geïnstalleerd.
- Na die installatie een 'Wipe cache partition' gedaan.
-> Behalve dit probleem met die MMI-code tot-nu-toe geen andere issues.
.
Op dit moment heb ik nog géén reset naar fabrieksgegevens gedaan.
- Die optie is er nog, edoch ik heb voor dit issue nog niks gevonden waar melding werd gemaakt dat zo’n reset de oplossing was.
-> Eerst kijken wat dit forum me op kan leveren.


Nieuwe test:
Vandaag de 14-de november een nieuwe SIM-kaart van de KPN ontvangen en geïnstalleerd.
- De registratie van deze kaar ging goed.
-> De fout “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code” heb ik echter nog steeds.
.
Nog géén oplossing dus.


Er zijn op YouTube veel filmpjes te vinden die zeggen ‘doe dit en dat en dan werkt het’. 
- Een terugzetten naar fabrieksinstellingen wordt nooit genoemd.
- Wel eens neem een andere SIM-kaart of spreek je provider hiervoor aan. 
.
Een andere SIM-kaart heb ik al –werkt niet- en mijn provider (KPN) hiervoor aanspreken dat wordt lastig.


Opgelost:
Heb toch maar via “Instellingen / Algemeen beheer / Resetten” gekozen voor “Fabrieksgegevens resetten” en ja dit lost het probleem op. 


Toch niet opgelost:
Na de reset en het toch nog manueel moeten repareren van email settings, logins etc. blijkt mijn originele probleem zich weer voor te doen. De vraag is welke aanpassing heeft e.e.a. verstoord.
→ Niet opgelost dus.


Toch wel opgelost:
De oorzaak van foutmelding “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code” kwam doordat ik bij “Instellingen / Beveiliging en privacy” onder het kopje “Extra beveiligingsinstellingen” de instelling “Automatisch blokkeren” had ingeschakeld. 
→ Nu ik dat automatisch blokkeren weer heb uitgeschakeld krijg ik m'n fout niet meer.
.
Ik vermoed ook dat ik die nieuwe SIM-kaart niet nodig had en tevens die reset naar fabrieksinstellingen ook niet nodig was geweest. 


Hoi @EHout, wat fijn dat je zoveel updates hebt geplaats en de oplossing hebt gedeeld! Ik ben blij dat het weer werkt.