Skip to main content

Verbindingsproblemen mobiel internet met Samsung Galaxy S24

  • 14 July 2024
  • 50 reacties
  • 1016 keer bekeken

Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Je ziet het niet zo vaak hier op het forum, maar als ik jou was zou ik toch even bellen met KPN en een ticket aan laten maken.

 

Zo nu en dan zie je een topic voorbij komen over de S24, allemaal sinds begin juni, wat erg overeenkomt met de startdatum van het iPhone 11/12 probleem.

 

https://community.kpn.com/mobiel-15/slechte-verbinding-3-maanden-oude-samsung-galaxy-s24-plus-615614


https://community.kpn.com/mobiel-15/nieuwe-samsung-s24-mobiel-internet-valt-constant-weg-615536


https://community.kpn.com/mobiel-15/slecht-bereik-via-kpn-mobiel-netwerk-met-nieuwe-samsung-s24-615323



https://community.kpn.com/mobiel-15/nieuwe-samsung-s24-heeft-last-van-wegvallend-internet-617228

 

 


Hoi @Biels036. Ik zie dat @Matthew83 al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Je kan inderdaad het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) en hiervoor een ticket aan laten maken. 


Inmiddels een ticket aangemaakt en handmatig een nieuw toegangspunt "KPN Mobiel Internet" aangemaakt.

Helaas daarna nog steeds probleem ervaren.

Zijn er mogelijkheden om KPN te helpen dit probleem te achterhalen, door bijvoorbeeld verbindings gegevens te loggen en te versturen waarneer probleem optreed?


Ik weet niet of Samsung iets vergelijkbaars heeft als Apple met de Apple Store. 

Als dat het geval is dan zou je daar je telefoon kunnen laten onderzoeken. Of in de winkel waar je die gekocht hebt? Misschien dat het probleem dan duidelijk wordt en of het ook gerelateerd is aan de iPhone 11, 12 en SE.


Ik heb sinds een maand een Samsung S24 plus en ervaar problemen met Google Maps. Telkens is hij GPS aan het zoeken. Alles al geprobeerd wat op internet wordt voorgesteld. Samsung benaderd en zegt dat toestel goed werkt. Niet dus. KPN ook niet erg behulpzaam en stuurt door naar Samsung. Iemand idee wat loos is? Baal hier erg van. Kastje muur verhaal. Mijn S22 plus werkte altijd top. Nu een duur toestel die niet naar behoren werkt.


Hoi @Marga71. Wat vervelend dat dit ook op jouw toestel gebeurd. Helaas heb ik hier zelf geen goed antwoord op. Ook jij kan het beste hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) en een ticket aan laten maken. 


Die geven aan dat het door de storing komt die al enkele weken gaande is bij jullie en waar nog geen oplossing voor is. Ze hebben ook geen idee hoe lang het gaat duren. Dus geen ticket aangemaakt, ik betaal de volle mep en mijn nieuwe telefoon werkt niet naar behoren en niemand weet hoe lang het gaat duren........


@Marga71 Bijzonder dat dit niet is gebeurd. Onze klantenservice zou hier wel een ticket voor moeten aanmaken. Bel daarom nogmaals met onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding. Weet dat het onderzoek loopt, en als je een melding aan laat maken, hoor je het zo gauw er nieuws en/of een oplossing is.


Tja ik blijf bellen. KPN eerst, vreselijk onaardige collega, daarna 1,5 uur met Samsung, Google, KPN en nu moet ik weer bellen? Ik wil gewoon dat een peperduur toestel met dito abonnement werkt!


Samsung gaf mij als reactie op het foutrapport dat er vele verbindingsfouten en slechte 'radio omstandigheden' in de logs staan (S24+ en KPN). Dus er is daadwerkelijk iets goed mis. Helaas kom je bij KPN niet verder dan de klantenservice, "Ja dat is een storing", ticket aanmaken en 14 dagen wachten op hopelijk een onderzoeksresultaat. Enige wat voor mij werkt is het toestel vastzetten op 2G/3G/4G, weer een stabiele verbinding. Maar natuurlijk is dat niet waar we zo'n toestel en abonnement voor kopen en afnemen.


Samsung gaf mij als reactie op het foutrapport dat er vele verbindingsfouten en slechte 'radio omstandigheden' in de logs staan (S24+ en KPN). Dus er is daadwerkelijk iets goed mis. Helaas kom je bij KPN niet verder dan de klantenservice, "Ja dat is een storing", ticket aanmaken en 14 dagen wachten op hopelijk een onderzoeksresultaat. Enige wat voor mij werkt is het toestel vastzetten op 2G/3G/4G, weer een stabiele verbinding. Maar natuurlijk is dat niet waar we zo'n toestel en abonnement voor kopen en afnemen.

Nee inderdaad waardeloos. Bedankt voor de tip, ga ik ook proberen of dat wat oplost.


Inmiddels ticket laten aanmaken, maar zie geen bevestiging in mijn mailbox. Klopt dat? Of moet ik dan weer bellen?😬


Je ontvangt updates over de status van dit probleem per sms. Daar kan enige tijd mee gemoeid zijn @Marga71. Tot die tijd is het afwachten. 

Ik verbaas me er ook over, waarom er geen bevestiging van het ticket per mail wordt gestuurd of in de “Mijn kpn”-omgeving te zien. Nu is het maar gissen of (er een juist) ticket is aangemaakt is.

Een bevestiging per mail voorkomt ook druk op de klantenservice omdat klanten die nog geen sms hebben ontvangen, niet nogmaals hoeven te bellen om een en ander na te vragen.


Samsung gaf mij als reactie op het foutrapport dat er vele verbindingsfouten en slechte 'radio omstandigheden' in de logs staan (S24+ en KPN). Dus er is daadwerkelijk iets goed mis. Helaas kom je bij KPN niet verder dan de klantenservice, "Ja dat is een storing", ticket aanmaken en 14 dagen wachten op hopelijk een onderzoeksresultaat. Enige wat voor mij werkt is het toestel vastzetten op 2G/3G/4G, weer een stabiele verbinding. Maar natuurlijk is dat niet waar we zo'n toestel en abonnement voor kopen en afnemen.

Deze melding kreeg ik ook van samsung. Precies hetzelfde dus we weten nu zeker dat het aan kpn ligt. Ik heb hem nu ook op 4g staan hopelijk blijft dit een beetje stabiel zeker nu ik op vakantie ga. Hoe lang moeten we wachten voordat het opgelost wordt 3 4 5 6 maanden maar je hoort maar niks

 


Ik ervaar ook deze 4g/5g verbindingsproblemen en de gps problemen met navigeren. Wat bij mij helpt is het toestel opnieuw opstarten. Dan werkt alles weer probleemloos. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met zo'n duur toestel.


Dat is inderdaad niet de bedoeling @robejo. Je kunt ons bellen zoals Vikash eerder in het topic aangaf:

Ook jij kan het beste hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) en een ticket aan laten maken. 

 


Dat is inderdaad niet de bedoeling @robejo. Je kunt ons bellen zoals Vikash eerder in het topic aangaf:

Ook jij kan het beste hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) en een ticket aan laten maken. 

 

@Jasper van KPN dan zal de klantenservice de tickets wel aanmaken en niet zeggen dat ze die aanmaken en dan niet doen. Dit is wat ze bij mij hebben gedaan. En als ze dat bij meerdere samsung gebruikers doen dan zijn er ook geen klachten bekend.... @robejo als ik jou was zou ik  een klachtenformulier invullen via de site. Als er meer klachten ingediend worden dan wordt er misschien na 3.5 maand een keer wat aangedaan


@Jasper van KPN hier heb je een afbeelding van de speedtest dan zie je dat er bovenin staat 5G maar geen internet kan je dit doorzetten naar jullie afdeling omdat als ik ze bel er niks meegedaan wordt!!!

 


Ik vrees dat Jasper het telefoonnummer van de klantenservice gaat geven. Hij zal namelijk verder zogenaamd geen mogelijkheiden hebben vanuit de community. 

 

Ik heb vandaag pogen te bellen voor de status van mijn (spoed)ticket. Maar de wachttijd was me te lang op dat moment, dus morgen nog eens een poging. 5G verbinding liep vandaag namelijk wederom vast, dus zeker nog niets opgelost. Laat staan dat ik een SMS ontvangen heb over compensatie. 


Ik vrees dat Jasper het telefoonnummer van de klantenservice gaat geven. Hij zal namelijk verder zogenaamd geen mogelijkheiden hebben vanuit de community. 

 

Ik heb vandaag pogen te bellen voor de status van mijn (spoed)ticket. Maar de wachttijd was me te lang op dat moment, dus morgen nog eens een poging. 5G verbinding liep vandaag namelijk wederom vast, dus zeker nog niets opgelost. Laat staan dat ik een SMS ontvangen heb over compensatie. 

Dat weet ik maar ja waar moeten we anders iets melden als we niet serieus genomen worden. Ik had vandaag ook de 5G weer aanstaan gaat effe goed en dan pats weer niks.

Ik zou gebeld worden door de technische dienst maar daar hoor je niks meer van en ik ben bang dat er weer geen ticket aangemaakt is. Morgen maar weer bellen.. ik laat mijn baas maar een keer een factuur opmaken van de tijd dat kwijt ben aan Kpn zodat ik die kan terugvragen. Ik verwacht wel een compensatie of dat ik kosteloos kan opzeggen en kan overstappen. 


Ja excuses, wordt een beetje moe van dat eeuwige standaard copy-paste riedeltje met bel even voor een ticket en we lossen het voor je op.

Ik vrees dat we op korte termijn helemaal niets gaan krijgen. Morgen krijgt men nog de kans om wat te regelen, anders zeg ik binnenkort, na m'n vakantie de boel kosteloos op. Dat recht hebben we vanuit de algemene voorwaarden. 


Ja excuses, wordt een beetje moe van dat eeuwige standaard copy-paste riedeltje met bel even voor een ticket en we lossen het voor je op.

Ik vrees dat we op korte termijn helemaal niets gaan krijgen. Morgen krijgt men nog de kans om wat te regelen, anders zeg ik binnenkort, na m'n vakantie de boel kosteloos op. Dat recht hebben we vanuit de algemene voorwaarden. 

Juist die voorwaarden had ik ook al doorgelezen. Als ik nu naar Vodafone overstap heb ik onbeperkt voor 25 euro per maand. Ben ik nog goedkoper uit. 


Gebeld. Belachelijk gesprek, meneer bleef er maar bij dat hij meer dan wachten op de backoffice niet kan bieden. Ook was zijn oplossing om een softwareupdate te doen, want dat werkt bij iPhone zo goed. Lachertje, immers zijn er genoeg iPhone klanten waarbij die hele update niets doet. Daarnaast..ik heb geen iPhone, dus hoe kan ik die update dan doen? Ook zou hij weer eens een log aanmaken dat ik gebeld heb. Ik zou een mail krijgen met de samenvatting. Niet gekregen natuurlijk. Probleem loopt al 4 maanden en KPN moet volgens mij nog beginnen met het onderzoek.

Ik ben dit hele amateuristische en bureaucratische gedoe, écht helemaal zat.


Vanmorgen dus genept door de medewerker. Vond het ook al vreemd.. Men vraagt altijd naar NAW-gegevens, maar de 'alleraardigste' meneer vroeg niets van dit soort gegevens. 

Wat blijkt namelijk? Nog eens gebeld met de klantenservice, namelijk nog steeds de mail niet ontvangen, en deze medewerker kon helemaal niets terugvinden van een gesprek vanmorgen! 


Vanmorgen dus genept door de medewerker. Vond het ook al vreemd.. Men vraagt altijd naar NAW-gegevens, maar de 'alleraardigste' meneer vroeg niets van dit soort gegevens. 

Wat blijkt namelijk? Nog eens gebeld met de klantenservice, namelijk nog steeds de mail niet ontvangen, en deze medewerker kon helemaal niets terugvinden van een gesprek vanmorgen! 

Gister ook weer gebeld weer wen ticket aan laten maken en alles weer voor de 100 keer uitgelegd. Maar ze blijven stug volhouden dat er geen problemen met samsung zijn alleen iphone. Er was wel een melding van s24 ultra gemaakt dat zou jij wel eens kunnen zijn. Lezen die mensen van kpn dit forum ook wel eens..


Reageer