Skip to main content

Beste,

Kort geleden heb ik besloten om met alle diensten ( 2 mobiele telefoons en het thuis pakket ) naar KPN te overstappen. KPN wint mooie klant en ik profiteer van leuke kortingen. Win-Win situatie. 

Een van de mobiele abonnementen is na veel ellende uiteindelijk geregeld… Het thuis pakket wordt geregeld… En dan de tweede mobiele abonnement… Hier gaat echt van alles mis. Het overstap naar KPN is bij Mobiel.nl gevraagd ( i.v.m. hele mooie aanbieding ). Uiteindelijk bleek, dat het nummer van Verblijfsdocument foutief is, dit is ook weer aangepast, maar aanvraag wordt steeds afgewezen. Een keer  kreeg ik te horen van een medewerker, dat er ergere dingen in de wereld zijn, dan mijn problemen met overstap…. Een andere medewerkster had mij duidelijk gemaakt, dat het overstap naar een andere provider een betere optie is…. Deze woorden had ik echt niet verwacht. 

 

Vandaag ook weer gebeld met mobiel.nl en met KPN. Aanvraag werd nogmaals doorgezet.. en je raadt het al… afgewezen. Daarna weer gebeld met afdeling risicobeheer van KPN. Daar uiteindelijk een meewerkende dame gesproken die 55:05 lang aan het uitzoeken was wat er aan de hand is.  Helaas uiteindelijk maar doorgekregen, dat ik mij met "ongeldig/foutief” document identificeer. Betreft een geldig in Nederland uitgegeven document. Vind dit compleet onacceptabel. Had ik mij met NL-Rijbewijs kunnen identificeren, was er geen probleem aan de hand… Ook al had ik het rijbewijs maar enkele dagen in bezit. 

 

Vriendelijke groeten,

Hallo @michalkowal , kun je dan niet alsnog je rijbewijs als ID gebruiken?

 


@JanD helaas heb ik geen rijbewijs. 

Anders had ik dit al geprobeerd. Dit zou mogelijk ook probleem zijn ( NL rijbewijs + EU nationaliteit ).

 

Ik snap niet waarom jullie/KPN systemem mijn vwrblijfskaart steeds afwijzen. Die is gewoon geldig en in NL uitgegeven. Het bewijst dat ik hier al minimaal 5 jaar legaal en rechtmatig woon, werk etc. 

 

Erg balen hoor. Weet niet hoe nu verder.


Hallo @michalkowal onderstaand de eisen, zoals geformuleerd op de website van mobiel.nl:

KPN Paspoort + BRP uittreksel
Max. toestelbundel € 20.- bij 2 jaar
Max. toestelbundel € 41.- bij 1 jaar
Europese identiteitskaart + BRP uitreksel 
Alleen sim only I t/m V of Artikel 50 TEU-document: min. 1 jaar geldig
EU/EER: min 1 jaar geldig + BRP uittreksel
Geprivilegieerdendocument
W-document: alleen sim only

@JanD klopt. Volgens mij voldoe ik aan deze eisen: 

 

EU/EER: min 1 jaar geldig + BRP uittreksel​​​​​ 

 

Mobiel.nl checkt en akkodeert de aangeleverde documenten. Elke keer wordt de aanvraag afgewezen als reden: Foutief/ongeldig indentiteitsbewijs. Snap er niets meer van. 


Hallo @michalkowal meer kan ik helaas niet voor je betekenen, je zou met je (geldige) documenten eens naar de lokale  KPN-winkel kunnen gaan, dan heb je meteen persoonlijk contact met een KPN-medewerker.

Succes.

 

 


@JanD kunnen medewerkers in een KPN-winkel dan wel meer dan "telefoon/internet"-personeel? 

Dank voor de tip in ieder geval. 


@JanD kunnen medewerkers in een KPN-winkel dan wel meer dan "telefoon/internet"-personeel? 

Dank voor de tip in ieder geval. 

Hallo @michalkowal dat zijn medewerkers van KPN zelf en hebben toegang tot alle systemen benodigd om hun werk goed te kunnen doen.

 


Hallo @michalkowal, welkom op het KPN Forum, 

Wat ontzettend vervelend dat jouw aanvraag steeds wordt afgewezen. Ik schrik ook een beetje van de bewoordingen. 

@JanD heeft gelijk:

Hallo @michalkowal meer kan ik helaas niet voor je betekenen, je zou met je (geldige) documenten eens naar de lokale  KPN-winkel kunnen gaan, dan heb je meteen persoonlijk contact met een KPN-medewerker.

Succes.

Telefonisch/online lukt het niet altijd om met een verblijfsdocument een abonnement af te sluiten, doorgaans zou dat via de KPN-winkel wel moeten lukken. Via de winkelzoeker vind je de winkel bij jou in de buurt.