Skip to main content

Ik zou dit verbruik graag ergens zien

Schrijft Mariekm.

Dat was haar vraag.

Ik zou dat ook graag ergens zien  op de app.

Bij Zorgeloos kon dat wel. Dus waarom niet bij unlimited en wat zijn de " bepaalde percentages  " Is wel achteruitgang als dat niet kan.

Di.Le.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

Oplossing voor dit probleem weet ik niet. Op je telefoon kan je ook het verbruik bijhouden. Daar is het zelfs per app goed te zien en kan je in sommige gevallen ook kijken naar wifi verbruik en mobiel verbruik.


Bedankt Jeroen

Zoals u zegt u weet geen oplossing.

Voor een chauffeur international die soms een week of soms 3keer per daag in het buitenland is kan je aan de app's  het buitenlandse verbruik niet zien. (Wat eerder wel kon  met MYKPN en Zorgeloos of  zit  ik ernaast ? ) 

Verder  WAS het buitenlandse EU verbruik super actueel.

Dus een oplossing is het weer in de app terug zetten.

 

een fijne dag en wachten dat KPN weer een stap vooruit gaat. 

Di. Le.


Hoi @di.le., welkom, goede vraag. Bij de huidige abonnementen is verbruik in de EU inbegrepen. Dat geldt dan zowel voor binnen EU-landen buiten Nederland, als vanuit Nederland naar een ander EU-land. Hierdoor maken we in de app geen onderscheid in je EU-verbruik. Bij de oudere Zorgeloos abonnementen was verbruik vanuit Nederland naar een ander EU-land niet inbegrepen. Daarom werd dat wel apart weergegeven.


Goedemiddag Erik

Ik kan je niet helemaal volgen.

Het gaat om de verbruik van internet.

Er is en was  een limiet per maand in het buitenlandse verbruik Nu 20GB. Vol speed.

Deze buitenlandse internet verbruik kan ik nu niet meer zien. Dat is mijn vraag.

Bedankt en een fijne daag

Di.Le.

 

PS. @Marikem  had die vraag voor mij en ik sluit mij er aan

 

 


Ah, op die fiets, dan had ik het even verkeerd begrepen. Voor datagebruik zit het inderdaad ook niet meer in de app. Wel krijg je per sms bericht als je aan de grenzen van het EU verbruik zit. Voor zover ik weet op 50%, 75% en 100%. Maar, gezien je binnen de onbeperkte bundel dus inderdaad wel een limiet hebt in het buitenland snap ik je verzoek. Ik ga het dan ook doorgeven als wens. Of het dan ook aangepast gaat worden kan ik niet garanderen.


Bedankt 

Yep op die

:bike:

Di.Le.


ik heb een vervolgvraag, die hier op aansluit: als ik in NL een onbeperkte databundel heb, en data gebruik en vervolgens de grens overga, dan telt dat NL verbruik mee in mijn limiet van 22Gb in het buitenland. Dat is toch vreemd? Of heb ik het mis?

 

Groet,

Rob


Beste RobL1234

Zoals ik het volgende lees

"Per maand kun je maximaal 22 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 22 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar."

Is het word -roamen - belangrijk.

Roamen = verbruik buiten  Nederland 

Dus simpel

Nederland = unlimited 

De rest van de EU = 22 GB

Buiten de EU =  :euro:
Groet Di.Le.

 


Hi Di.Le,

Deze info heb ik inderdaad ook. Maar waar het mij om gaat is dat ik bijv. 1 t/m 10 augustus in NL ben en data gebruik. Vervolgens ga ik naar België, maar dan staat de teller al op X Gb, omdat mijn gebruik gewoon doortelt als ik de grens over ga. Dus als ik in NL dan al 20 Gb heb gebruikt  dan heb ik in België nog maar 2 Gb op de gewone snelheid. De teller begint niet op nul, en dat vind ik eigenlijk niet juist. Het een moet los staan van het ander.


Nee @RobL1234 het zijn twee aparte tellers.

Pas als je naar het buitenland gaat begint de teller van “22GB roaming in EU” te lopen.

Jouw data van 1 t/m 10 augustus gaat alleen ten laste van de “unlimited in Nederland”.


Hoi RBxx,

Dat is mooi,  ik kon het nergens terugvinden...Thanks!


Mijn unlimited / 22 GB eu abonnement is in de loop van de maand ingegaan. Nu hier in UK werd ik verast door één sms dat mijn 22 GB geheel was verbruikt. Ik heb géén SMS gekregen met 25%, 50%, 75% verbruik! Laat staan dat ik het nog in de app kan zien, zoals vroeger… Verder heb ik een 1GB bij moeten kopen die echter pas (volgens de app) in gaat als ik mijn huidige bundel heb verbruikt??? Maar ik ben hem al aan het gebruiken! Dit is niet te zien in de app. Ook krijg ik hier géén SMS bij  25%, 50%, 75% verbruik!


Hoi @LucSkywalker, welkom! Op het moment dat je abonnement in de loop van de maand van start gaat, krijg je ook naar rato data. Dus, als het (bijvoorbeeld) op de 20e in is gegaan, dan heb is er nog 1/3 van de maand over en krijg je ook maar 1/3 van je bundel. Voor het onbeperkte deel maakt dit niet uit. Maar voor het 22 GB EU-deel wel. In dit rekenvoorbeeld is dan van die 22 GB nog maar 7 en een beetje over.  Waardoor je dus al met minder begint. Hierdoor kunnen, die eerste maand, de notificatie sms’jes in de war raken.

De 1GB die je steeds gratis kunt bijbestellen is alleen in Nederland bruikbaar en wordt actief op het moment dat je 5GB op een dag hebt verbruikt. In de rest van de EU werkt dit niet. Wel kun je daar, via de MijnKPN een reguliere data bundel bijbestellen.


Ik heb het zelfde probleem ik ben 9/10 x van de maand in het buitenland en wil dan ook graag mijn verbruik zien in de app en hoeveel ik nog over heb, aan zo’n sms van 50-75-100% heb je ook geen reet aan. En ik denk zo’n extra regeltje met de code derbij voor verbruik buitenland zal niet al te moeilijk zijn toch.

 

mvg,

 

mark


Eind vorig jaar mijn abo vernieuwd. Ik heb in Nederland Hussel unlimited data/bellen en EU 25GB. In combinatie met thuis ook KPN. Onbegrijpelijk dat ik buiten Nederland mijn verbruik/tegoed EU niet kan zien in de app. @KPN, als  jullie zo'n abo aanbieden zorg dan dat ik niet halverwege de maand tot de ontdekking kom dat mijn tegoed buiten Nederland bijna op is. 


Deze post is nu 2 jaar oud maar nog steeds geen verandering. zit zelf in de ICT en deze toevoeging lijkt me niet zo’n hele moeilijke. de info is beschikbaar, kwestie van ophalen en tonen. graag op de backlog van het ontwikkelteam zetten 🤪


Deze post is nu 2 jaar oud maar nog steeds geen verandering. zit zelf in de ICT en deze toevoeging lijkt me niet zo’n hele moeilijke. de info is beschikbaar, kwestie van ophalen en tonen. graag op de backlog van het ontwikkelteam zetten 🤪

 

@Jelle1971  Dit is inmiddels al een half jaar wel beschikbaar.
Begin december 2021 is in versie 6.3.0 van de MijnKPN app het verbruik van de 25GB (is inmiddels 50GB) bundel binnen de EU inzichtelijk gemaakt!

https://forum.kpn.com/kpn-id-en-mijnkpn-29/ontdek-de-vernieuwde-mijnkpn-app-548057

 

En dat ziet er zo uit:

 


Goed gevonden @Ferry1984  😊


beste @Ferry1984 ik vermoed dat dit alleen te zien is als je in Nl wel een bundel hebt. dan kun je zowel nl als eu tonen en bijhouden. maar ik heb voor nl een oneindige bundel. dan is dit jammer genoeg niet te zien. 

Nee je hebt wel gelijk 😎 je moet even doorklikken op mijn bundels, dan zie ik wel het totaal van 25gb in eu. ik dacht wel dat dit verhoogd zou zijn (per 4 juli) naar 50gb. maar dat zal ik dan vanaf 1-8 wel zien. 


….. maar ik heb voor nl een oneindige bundel. dan is dit jammer genoeg niet te zien…..

@Jelle1971 , de app laat bij “in Nederland” het gebruik van de dagbundel (10GB) zien.


Goed gevonden @Ferry1984  😊

@RBxx Bedankt voor de research😉 we reageerden toen ook achter elkaar😁


Nee je hebt wel gelijk 😎 je moet even doorklikken op mijn bundels, dan zie ik wel het totaal van 25gb in eu. ik dacht wel dat dit verhoogd zou zijn (per 4 juli) naar 50gb. maar dat zal ik dan vanaf 1-8 wel zien. 


Klopt @Jelle1971 , in mijn screenshot zie je dat ik ook nog 25 GB heb. Bij onze volgende abonnementsperiode (bij mij 1e van de maand, bij jou waarschijnlijk dan ook) krijgen we 50 GB🥳.