Skip to main content

Hoe kan ik bij gebruik in buitenland binnen Eu mijn verbruik zien bij unlimited abonnement. Nu gaat dat niet en krijg je alleen sms bij verbruik bepaald %. Erg onhandig, eigenlijk heb ik dan liever een 25 Gb abonnement, dan hou je overzicht. Is toch niet zo moeilijk om oneindig teken te vervangen door actueel gebruik?

Hallo @MichielMolenpad ,

Je kunt het verbruik in het buitenland inderdaad niet volgen. 
 

Wil je switschen naar een 25 GB abonnement? 
Je kunt maandelijks jouw abonnement wijzigen. 


Hoe kan ik bij gebruik in buitenland binnen Eu mijn verbruik zien bij unlimited abonnement. Nu gaat dat niet en krijg je alleen sms bij verbruik bepaald %. Erg onhandig, eigenlijk heb ik dan liever een 25 Gb abonnement, dan hou je overzicht. Is toch niet zo moeilijk om oneindig teken te vervangen door actueel gebruik?

Ik geef je groot gelijk. Dit is nu echt weer één van die dingen van hoe KPN denkt.

"Het verbruik hoef je toch niet te weten want je hebt toch unlimited Internet?". 

Nou precies, ik wil mijn verbruik dus wel weten want ... ik ben in het buitenland. :confounded:


Hi @MichielMolenpad,

Deze wens horen we (volkomen logisch) veel vaker, daarom heb ik hier contact over gezocht met de ontwikkelaars van de app en kenbaar gemaakt dat onze klanten dit toch wel graag zichtbaar willen hebben. Hier heb ik nog geen concrete reactie op ontvangen, zodra dat wel gebeurt, hoor je hier weer van me!


@Maja_ al wat gehoord?


Nog niet helaas, heb er eerder vandaag weer een mailtje aan gewaagd maar in verband met Pinksteren verwacht ik pas op z'n vroegst halverwege volgende week een reactie!


Hi @MichielMolenpad, duurde even maar ik heb nu pas een definitief antwoord.

De wens om het verbruik te kunnen inzien in de app is al een poosje bekend bij de ontwikkelaars, echter is dit voorlopig niet te realiseren. Klinkt als iets heel makkelijks maar in de praktijk valt dit dus tegen :wink: Ondanks dat ik (en met mij velen) het helemaal met je eens ben dat wij jou dit inzicht moeten kunnen geven, is het nu dus écht niet mogelijk. 

Toch heb ik ook goed nieuws te melden: afgelopen maandag zijn de Unlimited bundels verruimd, vanaf nu krijg je niet 5Gb maar 8Gb als startbundel elke dag, waardoor je er minder snel doorheen zult zijn. Ook waardeer je niet meer op met 1Gb maar met 2Gb!

In het topic over de nieuwe Unlimited bundel, besteden we ook aandacht aan het instellen van de verbruiksmeter van je toestel, zodat je toch je verbruik via roaming in een bepaalde periode bij kunt houden, zij het met een omweg.


Dank Maja voor het uitzoeken, super;het is niet anders. Als ik naar buitenland ga zet ik mijn abonnement dan wel tijdelijk om in 25gB abonnement, in het buitenland heb je ook bij unlimited toch niet meer gB en dan zie je verbruik wel. Michiel


Dat is een optie inderdaad, meer dan dat kan je toch niet verbruiken :wink:

Het wissel van onbeperkt naar 25Gb en weer terug, kan 1 keer per maand en de wijziging zal ingaan bij de start van je nieuwe bundel (op de 1e van de maand óf anders op de dag dat jouw nieuwe bundel altijd actief wordt)


Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heel onhandig dat internet in het Buitenland beperkt is tot 25 Gb per maand en dat je dit niet kan inzien. Ik snap niet waarom je het dan ook in het buitenland niet onbeperkt houdt voor je klanten totdat er een oplossing gevonden is. Dit is balen want ik heb geen idee hoe voorzichtig ik moet zijn om nog MB’s over te houden aan het einde van de maand. Op deze manier heb ik eigenlijk niks aan mijn ruime abonnement. Echt balen vindt ik dit. Nu ik al in het buitenland zit is overschakelen naar 25 GB ook geen optie meer omdat je dit tijdig moet doen. 


Dat zijn afspraken met de buitenlandse providers.  Die willen blijkbaar niet dat gastgebruikers onbeperkt gebruik maken van hun netwerk. Dit zou ten koste gaan van de capaciteit voor hun eigen klanten.


…..
Dit is balen want ik heb geen idee hoe voorzichtig ik moet zijn om nog MB’s over te houden aan het einde van de maand
…..

In het hierboven genoemde topic Unlimited bundels verruimd wordt uitgelegd hoe je de verbruiksmeter van je telefoon kan gebruiken. Zolang er geen duidelijkheid is over een aanpassing van de KPN app is dat de enige optie.


Voorlopig kan je naar verbruik in de mobiele instellingen kijken, kan je het wel in de gaten houden


Na verschillende verzoeken om het roaming gebruik in de app te monitoren werkt het nu eindelijk. Via de instellingen van de telefoon was dat ook mogelijk (globale indicatie). Maar als je voor werk regelmatig in het buitenland verblijft is dit toch wel handig.  Fijn dat jullie dit verholpen hebben. 


Hoe kan je nu dit zien? 


Dat klopt @Badk , deze optie is begin december 2021 aan de MijnKPN app toegevoegd.

Ook MB’s delen (handmatig en automatisch) gaat nu makkelijk via de app.


In de kpn app bij ' meer opties - al mijn bundels - binnen EU. 


@RBxx 

Kwam er onlangs achter na een update van de app . Werkt dus al een half jaar🙈. 


Dank