Skip to main content

Over afgelopen maand (maart) moet ik 16 euro verbruikskosten voor mobiel betalen. Volgens de omschrijving wegens ‘bellen binnen Nederland’.  Ik ben in maart echter zowel met minuten/sms als mb’s binnen de bundel gebleven en heb geen aankopen gedaan, servicenummers gebeld of iets anders dat extra kosten verklaart. Kan iemand mij uitleggen waar de extra verbruikskosten vandaan komen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welkom op het forum @DavidL1806!

Als je deze extra kosten niet kunt verklaren, snap ik heel goed dat je even bij ons aan de bel trekt. Bij je factuur, vindt je ook een specificatie waar precies uit wordt gelegd wat er aan gesprekskosten in rekening is gebracht, inclusief data en tijdstip en naar welk nummer er is gebeld. Wordt je daar al wat wijzer van? Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Hoi Maja,

 

dank voor je reactie. Ik heb de factuur gezien maar het lijkt me tegenstrijdig. Ik zou over maart nog 439 min/sms over moeten hebben, maar moet toch 16 euro bijbetalen voor het bellen naar reguliere 06-nummers. Ik heb mijn profiel ingevuld, hopelijk kun je nu meekijken. Ik hoor graag van je

 

David


Bedankt @DavidL1806, het is me nu duidelijk hoe het zit!

Op 24 maart is je nieuwe abonnement ingegaan, waarbij je 150 minuten per maand ontvangt, in plaats van de 400 minuten die je bij je vorige abonnement had. Dat is echter gerekend vanaf de 1e van de maand, als een abonnement tijdens een lopende maand ingaat wordt dit naar rato verrekend. Hierdoor heb je op 24 maart 38 belminuten van ons ontvangen, terwijl je nog ruim 2 uur gebeld hebt tussen 24 en 31 maart. Hierdoor zijn deze extra belminuten in rekening gebracht.

Hoe kom je bij 439 minuten? Je had tot en met 23 maart een abonnement met 400 minuten, maar na die datum zijn eventuele overgebleven belminuten daarvan komen te vervallen omdat dit abonnement niet meer actief is vanaf die datum wegens de overgang naar het abonnement met 150 minuten. Dacht je wellicht dat je 400 minuten kreeg en dan ook nog die 38:45 minuut die bij de naar rato toegekende bundel van 150 minuten hoorde?

 


Hoi Maja, dank voor je uitleg, ik snap wat je bedoelt. Ik kom bij 439 omdat op mijn factuur een groene balk staat die het verbruik aangeeft in relatie tot de bundel. En die geeft weer 164 verbruikt van de 439. Misschien is de data in die balk incorrect?


Ah ja, als ik de balk op de factuur bekijk, snap ik de verwarring heel goed! Dié lijkt de 400 minuten die je aan het begin van de maand hebt ontvangen en de 39 minuten die je bij ingang van je nieuwe abonnement kreeg bij elkaar op te hebben geteld. Zelfde geldt daarbij voor de balk met de data.

Wat daarboven staat, is wel helemaal correct (Periode 24.03 - 31.03, 135:23 minuten waarvan 38:43 uit je bundel)

Heb je na de 24e je tegoed nog bekeken in MijnKPN? Daar zal ook de juiste hoogte van de bundel weergegeven zijn geweest :slight_smile: Ook nu zal het goed staan in MijnKPN, je zult dus niet nogmaals voor zo'n verrassing komen te staan!


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!