Je rijdt op een zonnige dag naar Duitsland hier vlakbij over de grens. Navigatie staat aan want we willen kleine wegen langs de Rijn. Dat lukt foutloos tot Emmerich daarna wordt t lastiger. Nabij Xanten heb je helemaal niets !!! meer. Geen internet, geen bel bereik … niks naks noppes. Tja wat moet je dan? Je klungelt wat aan je instellingen want je geeft jezelf of het toestel natuurlijk eerst de schuld: “ik zal wel wat verkeerd ingesteld hebben” … maar nee alles werkte want we zijn tenslotte maar naar huis gereden over de snelweg en nabij de grens werkte alles plots weer wonderwel. Vraagje aan KPN: ik ben zo even ca een half aan de lijn geweest om jullie hierover te raadplegen maar de dame in kwestie die ik tenslotte sprak zei: tja ik weet ook niet wat ik moet doen … en zij verbond mij weer naar een collega die t beter zou weten … niet dus … want ik belandde weer in de wachtrij. Brrr je zou maar bij zo’n bedrijf werken. Ik ga kijken of ik mijn contract op kan zeggen. Wees gewaarschuwd: KPN belooft meer dan het waar kan maken!
Verdwalen Duitsland: dekking mobiel niet optimaal
Beste antwoord door TDN
Nabij Xanten heb je helemaal niets !!! meer. Geen internet, geen bel bereik … niks naks noppes.

Wat kan KPN voor jou betekenen als alle 3 providers van Duitsland geen 4G/5G in dit gebied hebben.
Mijn 1. tip: download voor je reis offline karten voor jouw navigatie programma, met Google Map of OpenStreetMap kan je wel. Maar andere programma hebben vast ook zulke optie.
Mijn 2. tip: gebruik een fiets of wandelen navigatie. Vele bieden gratis een stad/gebied aan en je kan offline gebruiken voor echt verdwalen in bossen.
Mijn 3. tip: gebruik een kompas (meest ingebouwd in telefoon). steeds west aanhouden, dan kom je vanzelfs naar NL terug.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.