Skip to main content

Hoi! Ik heb mijn oude telefoon leeggemaakt en opnieuw ingericht voor mijn dochter. Een nieuwe sim kaart erin (kids). Nu met het inrichten hebben we whatsapp gedownload, nummer ingevoerd maar krijgen de melding dat de verificatiecode is verstuurd naar het oude toestel? We krijgen dus niks binnen? Ze heeft een geheel nieuw telefoonnummer…. Help🙋‍♀️

Hoi @Darlingmaccie 

Vervelend dat het activeren niet wil lukken op haar nieuwe telefoon, maar dit komt omdat ze eerst op haar oude telefoon via het menu van Whatsapp haar telefoonnummer had moet wijzigen.
Was dat op die weg gebeurd, dat was er nu niets aan de hand geweest.

Hierbij wat stappenplannen van Whatsapp, om het probleem te verhelpen:

Het wijzigen van telefoonnummers

Je telefoonnummer wijzigen

In de goede hoop, dat je hiermee Whatsapp weer kunt gebruiken op haar nieuwe telefoon, met nieuw 06-nummer.

Laat even weten of het je hiermee is gelukt!

🎄 Nog een fijne Kerst toegewenst 🎄


Hoi Michel!

 

bedankt voor je antwoord zo tijdens kerst 🎄🎅🏻 (jij ook fijne kerst gewenst) ze heeft alleen nooit een ander toestel gehad, ze heeft mijn oude en ook nooit een eigen SIM gehad. Dus het nummer is nieuw en het oude toestel was van mij maar heb ik helemaal teruggebracht naar doorverkoop zeg maar … maar gehouden voor mijn dochter….


Als je dochter een nieuw nummer heeft, geen whatsapp had en geen telefoon, dan kan het niet zo zijn dat er een verificatie moet plaatsvinden naar een oud nummer?

Ze maakt een nieuw account aan op haar nieuwe nummer, er is ook geen historie mee te nemen toch? De verificatiecode komt gewoon in sms of email binnen op hetzelfde toestel.

 


Als je dochter een nieuw nummer heeft, geen whatsapp had en geen telefoon, dan kan het niet zo zijn dat er een verificatie moet plaatsvinden naar een oud nummer?

Ze maakt een nieuw account aan op haar nieuwe nummer, er is ook geen historie mee te nemen toch? De verificatiecode komt gewoon in sms of email binnen op hetzelfde toestel.

 

Hoi @EAZ1964 

Hartelijk dank voor je goede aanvulling, super 👍🏻 !
Je kunt ook gewoon met een schone lei beginnen, dan komt de activatiecode gewoon binnen op hetzelfde toestel waarop je Whatsapp wilt activeren.


Hoi Michel!

 

bedankt voor je antwoord zo tijdens kerst 🎄🎅🏻 (jij ook fijne kerst gewenst) ze heeft alleen nooit een ander toestel gehad, ze heeft mijn oude en ook nooit een eigen SIM gehad. Dus het nummer is nieuw en het oude toestel was van mij maar heb ik helemaal teruggebracht naar doorverkoop zeg maar … maar gehouden voor mijn dochter….

 

Hoi @Darlingmaccie 

Graag gedaan, en ik zelf heb weinig met 🎄 Kerst 🎄dus help dan liever mede klanten op dit forum.
Ik verwijs je naar de tip van mede forumlid @EAZ1964 , door Whatsapp als compleet nieuw te activeren op jouw oude toestel, dan moet het sowieso lukken!
Dus met een schone lei van start!


Nog ééntje: https://faq.whatsapp.com/684051319521343/?cms_platform=iphone&helpref=platform_switcher&locale=nl_NL


Had @Darlingmaccie  wel WhatsApp eerst verwijderd en daarna opnieuw vanuit de appstore geïnstalleerd? Dan zijn alle 'restanten' verwijderd en begin je met een schone lei. 


Hoi!! 
 

nou dat dacht ik dus ook maar telkens als ik haar (nieuwe)  nummer invoer bij de whatsapp die ik net nog een keer opnieuw gedownload heb en toestel uitgezet krijg ik de melding “ gebruik uw andere telefoon om het overzetten van whatsapp naar deze telefoon te bevestigen…. Ik snap er werkelijk niks van 🙈


Dat is vervelend, het kan zijn de de vorige eigenaar van je nieuwe nummer de whatsapp er nog op heeft laten staan.

Dat zou niet mogen: na 45 dagen inactief, en dan op een nieuw nummer zou het account moeten laten vervallen.

https://faq.whatsapp.com/3347469605523961#

je zou whatsapp kunnen contacteren. 


Het zou inderdaad simpel moeten zijn.

Land selecteren en nummer invoeren en dan de verificatie per sms. Je maakt geen fout bij het invoeren van het juiste nummer? Geen 0 tussen de landcode +31 en 6xxxxxxxx ?

Goeie van EAZ, maar een nummer zou toch voldoende tijd in quarantaine moeten staan, voordat KPN dit nummer opnieuw uitgeeft 🤔.


Haar nieuwe nummer is iemands oude nummer. 

Die heeft 'ooit' zijn nummer bij de provider veranderd. Maar vergeten het in zijn WhatsApp te wijzigen. Is vast nog aan het appen op zijn oude nummer. Wat je dochter nu heeft. 

Lastig op te lossen.

Maar ja die nummer krapte hè. 

 


Zou het geen goed idee 💡 kunnen zijn, als @Darlingmaccie gewoon haar 06-nummer laat wijzigen voor zijn dochter bij KPN??
Dat dit voor een tweede keer gaat gebeuren (met een ander 06-nummer), lijk mij zeer klein tot nihil.

Dit kan @Darlingmaccie via de telefonische klantenservice regelen of in een KPN Winkel in de buurt.
In de winkel zou zijn dochter nog zelfs kunnen kiezen uit 5 verschillende 06-nummers, zodat ze gelijk de mooiste en gemakkelijkste kan nemen.
Dit heb ik zelf ook onlangs nog gedaan bij een KPN winkel in Arnhem, waardoor ik nu een super mooi 06-nummer heb kunnen nemen en kiezen.
Dit kiezen kan dus niet via de telefonische klantenservice.

Zodra het 06-nummer gewijzigd is, dan kan Whatsapp zonder problemen geactiveerd worden.
En begin je echt met een schone lei, zoals @RBxx al in zijn reactie al aan gaf.

Want een andere manier van oplossen wordt in dit geval wel heel lastig en moeilijk.


Maar zou de @Kpn dit niet op moeten kunnen  lossen? Zij geven mij dit nummer, toch?

 

bedankt voor jullie tijd btw 🙏🏽🍀


Bedankt Michel, lijkt me ook een top idee 🙋‍♀️ fijne kerst nog allemaal 🎄


Maar zou de Kpn dit niet op moeten kunnen  lossen? Zij geven mij dit nummer, toch?

KPN speelt hier geen rol in. Het nummer werkt, je kan er mee bellen, sms’en en internetten.
Het is Whatsapp die éénmalig (bij activeren) dit nummer koppelt aan het whatsapp-account op een bepaalde telefoon.


Maar zou de @Kpn dit niet op moeten kunnen  lossen? Zij geven mij dit nummer, toch?

 

bedankt voor jullie tijd btw 🙏🏽🍀

 

Hoi @Darlingmaccie 

Klopt ben ik het ook volledig met je eens, dat KPN jouw dit 06-nummer heeft verstrekt.
Maar KPN kan helaas niet zien of checken of een 06-nummer nog wordt gebruikt binnen een ander Whatsapp account, omdat dit de verantwoordelijk is van de vorige gebruiker van het 06-nummer.
KPN kan dit dus niet voor je oplossen, want er zijn miljoenen Whatsapp accounts actief in Nederland, en daarnaast zit je ook nog met de strenge privacy wetgeving (AVG).


Bedankt Michel, lijkt me ook een top idee 🙋‍♀️ fijne kerst nog allemaal 🎄

Hoi @Darlingmaccie 

Dit lijkt mij de beste oplossing voor dit vervelende probleem, gewoon haar 06-nummer laten wijzigen in een ander 06-nummer, zodat je dochter gebruik kan maken van haar eigen Whatsapp account op haar eigen 06-nummer.

Ik zeg altijd maar: “waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk opgelost kan worden”

Morgen tweede Kerstdag ⛄️ zijn veel KPN Winkels geopend (in Arnhem zijn ze allemaal open op 2e Kerstdag), volgens een zondags openstelling, dus mocht je er even tussen uit willen en kunnen, dan zou je het morgen gelijk kunnen regelen voor je dochter.


Even een update! Ik ben bij de KPN geweest ze hebben de oude gebruiker verwijderd 🙋‍♀️ als ik nog veel last heb van mensen die nog denken dat t nummer van de vorige eigenaar is krijgt mijn dochter een ander nummer. We hadden gisteren al berichten gestuurd via whatsapp, die zijn wel ontvangen maar nog niet gelezen dus ik denk dat t wel goedkomt 🙏🏽 Wederom een topservice van KPN. Ik ben altijd al blij geweest met de service van KPN. Fijne dagen en bedankt voor de hulp gisteren 😎✨


Even een update! Ik ben bij de KPN geweest ze hebben de oude gebruiker verwijderd 🙋‍♀️ als ik nog veel last heb van mensen die nog denken dat t nummer van de vorige eigenaar is krijgt mijn dochter een ander nummer. We hadden gisteren al berichten gestuurd via whatsapp, die zijn wel ontvangen maar nog niet gelezen dus ik denk dat t wel goedkomt 🙏🏽 Wederom een topservice van KPN. Ik ben altijd al blij geweest met de service van KPN. Fijne dagen en bedankt voor de hulp gisteren 😎✨

 

Hoi @Darlingmaccie 

Goed nieuws om te horen op 🎄 tweede Kerstdag.
Zo te lezen lost het probleem zich vanzelf op, dankzij de hulp van een medewerker in een KPN winkel, en met een backup voor een nieuw 06-nummer.

Ik heb je gisteren met veel plezier mogen helpen!