Skip to main content

Want een administratieve puinhoop is het bij KPN. Op 3 november een iPhone 15 besteld bij KPN online inclusief een verlenging van het abonnement vanaf januari. Tot onze verbazing kregen we meteen bericht en zou de iPhone op 4 november geleverd worden.

Mijn vrouw neemt die zaterdag het pakje van Post Nl aan. Ze maakt het pakje open, maakt de doos open en overhandigd mij de telefoon met het verzoek deze te installeren. Maar wat zij mij in de handen stopt is geen iPhone15 maar een Samsung Galaxy S23! En vanaf dat moment begint de ellende. Eerst klantenservice gebeld. Hadden ze nog nooit meegemaakt ( nou lees dit forum maar eens). Op de leveringsbrief stond geleverd een iPhone, maar dat klopt niet. Als je dan gaat retourneren gaat het mis dachten wij en ook de medewerker van de klantenservice. Advies gekregen naar de winkel te gaan. Maar ja een KPN winkel lijkt niet van KPN te zijn. Omdat we online hadden besteld konden zij niet innemen en geen iPhone meegeven. Ze waren wel bereid om een bericht te loggen en uit te printen om in de doos te duwen. Ze hebben vervolgens met ons alles ingepakt correct conform voorschrift geadresseerd (antwoordnummer) en we hebben het 4 november bij PostNl punt weer ingeleverd. Het retourlabel en inleverbewijs staat vervolgens een ander adres op: postbus 2 Leidschendam. ( dat lees ik ook vaker via dit forum). So far so good dachten we . We hadden daarnaast op 4 november ook nog een tweede keer gebeld met de klantenservice. Na veel intern uitzoekwerk kreeg ik van de dame te horen dat ik de telefoon in de gaten moest houden. Ik zou snel worden gebeld en alles zou worden geregeld. Vrijdag 10 november. Niets meer vernomen. Zelf weer de klantenservice gebeld. Zeer aardige dame. Karin heette ze. Was een zeer gezellig gesprek. Ze kon in de systemen nog niet ontdekken dat het retourpakketje verwerkt was. Maar ja. Dat kost 5 werkdagen, en daarna moeten ze de boel onderzoeken. Ik moest dinsdag of woensdag nog maar eens bellen. Coöperatief als ik ben hebben we het gesprek beëindigd. Woensdag 15 november. Gebeld met de klantenservice. Weer het hele verhaal. Ja we moestennintern even een formulier invullen zodat onderzocht kan worden hoe dit kan. Nee, nog nooit meegemaakt. Ik moest helaas verder en gezien het feit dat ik via de klantenservice niet verder kwam hebben we opgelegd met de afspraak dat het probleem geëscaleerd zou worden en dat ik diezelfde dag zou worden teruggebeld……. Niet dus.

en toen waren we bij vandaag. Vanochtend gebeld. Aanmeldvraag Klacht. Ik werd binnen en minuut doorverbonden. Weer drie kwartier aan de lijn. Weer het hele verhaal opnieuw. Eindconclusie: het is geregeld meneer. U wordt om twee uur vanmiddag gebeld om een afspraak te maken over de levering……….. Niet dus. Weer gebeld. Weer een andere medewerker. Weer het hele verhaal, weer een reactie dat een en ander moet worden uitgezocht. Dat alle anderen het fout hadden gedaan. Dat een of andere mt weet ik veel welke afdeling dat onderzoek moest doen. Vervolgens erop gestaan om iemand ander te spreken die een echte oplossing kon regelen met mij. Ik werd doorverbonden. Nee meneer, ik zie dat de Samsung terug is, maar we moeten uitzoeken waar de iPhone dan is 😳. Maar die heb ik niet gekregen! Dus ook niet geretourneerd. Ik zal u de discussie aan de telefoon besparen. Einde van het verhaal is dat ze het doorzetten naar de klachtenafdeling. Ik kreeg meteen een sms dat zij binnen 5 werkdagen contact met me opnemen. Zou het echt ? Voorlopig eindresultaat. Nog altijd geen IPhone. Wel al de administratiekosten automatisch geïncasseerd door KPN. 8 verschillende mensen gesproken, 6 uur gediscussieerd. Geen doorkomen aan.

ik ga de koop in ieder geval ontbinden. Misschien naar Radar? 

Welkom op het forum van KPN @Polke 

Wat een verhaal zeg, maar ook wat een gedoe om alles weer goed te krijgen.
Wel is het vreemd dat je een Samsung Galaxy S23 hebt ontvangen, terwijl je een iPhone 15 had besteld bij KPN.

Dan is er echt iets behoorlijk fout gegaan in het magazijn van KPN tijdens het versturen, iemand die niet goed heeft opgelet in welke doos de Samsung Galaxy S23 had gemoeten.
Het kan maar zo zijn, dat jouw iPhone 15 bij iemand is bezorgd, terwijl die juist de Samsung Galaxy S23 had besteld.
Dat daar onderzoek naar gedaan moet worden lijkt mij wel duidelijk, en ook welke medewerker deze (best wel) grote fout heeft gemaakt tijdens het inpakken.

Maar goed, als je jouw forum profiel volledig zou willen invullen, denk hierbij aan je klantnummer mobiel, je 06-nummer, postcode & huisnummer en in het veld persoonlijke opmerkingen plaats je de vier cijfers van je IBAN bankrekeningnummer.
Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jezelf en een KPN moderator.

Zodra je aan de beurt bent, dit kan wel enkele dagen duren, zal een moderator in jouw dossier duiken om te zien wat er mogelijk is qua oplossing voor jouw.


Dank voor je reactie en tips.


 

 

Zou de persoon die een Samsung besteld heeft en nu een iPhone 15 gekregen heeft hem niet gewoon wettelijk mogen houden?  


Zou de persoon die een Samsung besteld heeft en nu een iPhone 15 gekregen heeft hem niet gewoon wettelijk mogen houden?  

Ik zou razend zijn als ik een samsung s23 ultra besteld en een goedkopere iphone 15 gekregen heb 🤣


Ja de ultra wel... 


 

 

Zou de persoon die een Samsung besteld heeft en nu een iPhone 15 gekregen heeft hem niet gewoon wettelijk mogen houden?  

Nee, dat denk ik niet.


 

 

Zou de persoon die een Samsung besteld heeft en nu een iPhone 15 gekregen heeft hem niet gewoon wettelijk mogen houden?  

Nee, want het is een toetel wat degene niet heeft besteld.
De iPhone 15 zou dus gewoon terug moeten naar KPN, alleen zie nu maar 1,2,3 te achterhalen wie deze iPhone 15 (eventueel) heeft ontvangen i.p.v. de Samsung Galaxy S23.

Daarom wordt er dus nu ook een onderzoek gestart door KPN.


 

 

Zou de persoon die een Samsung besteld heeft en nu een iPhone 15 gekregen heeft hem niet gewoon wettelijk mogen houden?  

Nee, dat denk ik niet.

Klopt wat je zegt @Wim27 !!

Mocht de iPhone 15 ook meegegeven zijn met de pakketpost, dan zou de ontvanger hem dus moeten terugsturen naar KPN.

Dus ook de ontvanger van de iPhone 15 is eveneens de dupe van deze fout!