Skip to main content

Gisteren ben ik mijn telefoon een Samsung A20E verloren met abonnement van KPN. Ik de Sim kaart geblokkeerd en een nieuwe Sim card aangevraagd.

 

Toen ik vandaag belde met KPN klantenservice om een losse telefoon te kopen (dezelfde Samsung of een vergelijk model ) werd aangegeven dat KPN in deze situatie geen losse telefoon verkoopt omdat het abonnement nog loopt en niet verlengd kan worden (half maart 2020 afgesloten. Klopt dit net zoals het advies maar telefoon bij Mediamarkt te kopen ??

 

Geen goede service na 40 haar abonnementen bij KPN

 

MvG

 

Marcel Erens

Op dit moment kan KPN door de lockdownregels geen losse telefoons verkopen. Ze doen dat namelijk alleen in de fysieke winkels. Maar verkoop van electronica via fysieke winkels mag momenteel niet. Ook niet in het deel van de winkels dat open is. Maar daar mag alleen technische ondersteuning gegeven worden.

Je kunt een losse telefoon, die je dus helemaal in één keer aftikt, alleen via online aankopen. Bij bv mediamarkt.nl, coolblue.nl, bol.com e.d.

 

Geen goede service na 40 haar abonnementen bij KPN

Zonder de huidige coronaregels (binnen de lockdown) zou een los toestel in een fysieke winkel van KPN kopen geen probleem zijn. Overigens zijn losse telefoons bij KPN net zo duur als bij andere winkels omdat er dan een toeslag op komt. De prijzen die op de site staan (en in de winkel vermeldt) zijn de prijzen i.c.m. verlengen of nieuw abonnement nemen en (eventuele) toestellening.

 

Deze reden klopt dus niet

geen losse telefoon verkoopt omdat het abonnement nog loopt en niet verlengd kan worden

Want het kenmerk van een LOSSE telefoon is juist dat je 'm helemaal in één keer aftikt en dus niet gekoppeld aan abonnement. (geen toestellening dus)

Klopt dit net zoals het advies maar telefoon bij Mediamarkt te kopen ??

Dit advies klopt wel omdat het voor KPN nu door de lockdownregels onmogelijk is om losse telefoons te verkopen.


KPN is een provider, geen telefoonverkoper.