Skip to main content

Ik overweeg mijn abonnement te verlengen bij KPN. Echter gebruik ik zeer weinig data, omdat heel veel via de wifi gaat. 

Ik kan niet terugzien of het mogelijk is om je abonnement aan te passen voor data. Ik bedoel dan:

Is het mogelijk om voor bijvoorbeeld 2 maanden je data aan te passen naar onbeperkt data of huist andersom onbeperkt later terugzetten naar veel minder als blijkt dat je het niet gebruikt?

 

Ik hoor het graag.

 

Vriendelijke groet,

 

Mete


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Ja, dat kan. Je kan het maandelijks 1 keer aanpassen. Je hebt dan keuze uit de abonnementen met bijbehorende prijzen (inflatiecorrectie meegerekend) die beschikbaar waren op het moment dat je het abonnement af gesloten hebt.

Het kan dus zijn dat abonnementsvormen en prijzen van nieuwe abonnementen inmiddels anders zijn. Maar daar heeft u bij aanpassen geen toegang toe. Bij verlengen wel uiteraard. 

Of een dergelijke aanpassing meteen in gaat of pas aan het begin van de volgende factuurperiode, dat weet ik niet.


Hoi Nick,

 

Helder! Begrijp ik het dan goed dat bij cadeautjes die worden gegeven( op dit moment de google hub) bij afname van unlimited data je dit dan ook gerust kunt doen bij de verlenging en dat je de maand erna kunt aanpassen naar minder data?

 

 


Die cadeautjes krijg je alleen als nieuwe klant. Jij hebt al een KPN abonnement dus die actie geldt niet voor jou.


Die cadeautjes krijg je alleen als nieuwe klant. Jij hebt al een KPN abonnement dus die actie geldt niet voor jou.

Nee... geldt ook voor verlengen:

 


En ik denk inderdaad dat je na 1 maand je abonnement terug zou kunnen zetten naar bijvoorbeeld 2 GB  data. 


Inderdaad krijg ik bij verlengen het aanbod van de Hub bij het nemen van de onbeperkt data bundel. 

Het terugzetten naar minder data....of dit dus werkelijk mag kan ik niet terugvinden.....iemand nog ergens 'bewijs' van hoe het zit?

 


Hallo @PD2020 , zie de eerder genoemde voorwaarden, je dient te verlengen voor minimaal 1 of 2 jaar en bij correctie verificatie van dat contract kom je pas in aanmerking voor je cadeau. Even goed lezen.

Ook wel logisch natuurlijk. KPN gaat natuurlijk niet iets weggeven aan klanten die na een maand weer terug gaan naar een lager abo.

CC: @Nick83 

 


Helder Jan, het is voor mij dan een sigaar uit eigen doos. Gisteren waren de abonnementen nog goedkoper. Vandaag met een cadeau 'aantrekkelijk' als je de duurste vorm neemt. Voor mij dus niet aantrekkelijk helaas, omdat ik helemaal niet zoveel data nodig heb.......


Hallo @PD2020 , zie de eerder genoemde voorwaarden, je dient te verlengen voor minimaal 1 of 2 jaar en bij correctie verificatie van dat contract kom je pas in aanmerking voor je cadeau. Even goed lezen.

Maar je kunt bij KPN altijd je data aanpassen. Toch? Kan dat dan alleen omhoog en niet omlaag?


Hallo @PD2020 , zie de eerder genoemde voorwaarden, je dient te verlengen voor minimaal 1 of 2 jaar en bij correctie verificatie van dat contract kom je pas in aanmerking voor je cadeau. Even goed lezen.

Maar je kunt bij KPN altijd je data aanpassen. Toch? Kan dat dan alleen omhoog en niet omlaag?

Hallo @Nick83 , maar om die gratis nest hub te ontvangen zit je aan een contract vast van  1 of 2 jaar unlimited, nogmaals zie de voorwaarden en dan mag je je abo dus niet naar boven of beneden bijstellen.


Ik maak het niet op uit de algemene voorwaarden.  Is er ergens nog een telefoonnummer om telefonisch contact op te nemen. Dan ga ik dat toch maar wel doen........


Hallo @PD2020 , zie de eerder genoemde voorwaarden, je dient te verlengen voor minimaal 1 of 2 jaar en bij correctie verificatie van dat contract kom je pas in aanmerking voor je cadeau. Even goed lezen.

Maar je kunt bij KPN altijd je data aanpassen. Toch? Kan dat dan alleen omhoog en niet omlaag?

Hallo @Nick83 , maar om die gratis nest hub te ontvangen zit je aan een contract vast van  1 of 2 jaar unlimited, nogmaals zie de voorwaarden en dan mag je je abo dus niet naar boven of beneden bijstellen.

Als het normaal wel kan, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat het aanpassen van data hierbij nu opeens niet kan. Daar krijg je alleen maar verwarring van.

Kan een KPN medewerker hier op het forum hier wat over verstellen? 


Hallo @Nick83 , de voorwaarden zijn toch duidelijk? Het zou toch van de zotte zijn als ik mijn abo naar unlimited bijstel om zo'n HUB gratis te krijgen en dan na 1 maand zeggen, ik pas mijn abo weer naar beneden aan. Daar heb ik geen moderator voor nodig om dat uitgelegd te krijgen.

 


@Nick83 Aan de voorwaarden van het abonnement niks wordt veranderd. 


@Nick83 Aan de voorwaarden van het abonnement niks wordt veranderd. 

Wat bedoelt u hiermee? Uw reactie is een beetje onduidelijk. 

Normaal gesproken kun je een mobiel abonnement aanpassen. Een schermafdruk van MijnKPN:

Ik heb nu 2 GB, dat heb ik vorig jaar december afgesloten. Dat kan ik omhoog zetten. Naar bijvoorbeeld 15 GB. Of omlaag naar 0 GB. Die keuze heb ik ook.

Iemand die nu een unlimitid abonnement afsluit kan dat later niet terug zetten naar 0 GB? 

 


Ik heb nog een schermafdruk. Op de pagina waar je unlimitid kunt bestellen (inclusief Nest) staat onderaan:

Het staat er gewoon: 1 keer per kalendermaand omlaag of omhoog. Dus iemand kan nu unlimitid bestellen, de Nest in ontvangst nemen en dan zn abonnement aanpassen naar bijv. 3 GB. Toch?

Als dat nu met de Nest actie opeens niet mogelijk zou zijn, dan lijkt me dat wel belangrijk om dat heel nadrukkelijk te vermelden, want normaal gesproken is het wel mogelijk. Toch?


Hallo @Nick83 , staat gewoon duidelijk in de voorwaarden, zie eerder in dit topic.

 


Hallo @Nick83 , staat gewoon duidelijk in de voorwaarden, zie eerder in dit topic.

Ja, wat staat daar dan? Daar staat niet bij dat het abonnement later niet aanpasbaar zal zijn. Normaal gesproken is dat namelijk wel zo. Als dat nu bij deze actie niet zo zou zijn, dan lijkt het me dat het er bij zou moeten staan. 


@Nick83 Ik begrijp hem ook niet, je moet een Hussel onbeperkt voor 1 of 2 jaar afsluiten, en de voorwaarden van Hussel zijn dat je 1x per maand je bundel kan aanpassen, dus onbeperkt afsluiten, Nest claimen en terug met die bundel naar wat nodig is de maand erna, lijkt mij geheel volgend de voorwaarden die er aan het abonnement worden meegegeven.

Dan moet er maar in de voorwaarden staan dat je alleen de Nest kan krijgen als je minimaal 1 jaar unlimited houd en niet naar beneden kunt bijstellen als je de nest hebt gekregen.


Helaas nog geen uitsluitsel van een KPN medewerker ontvangen.......misschien weten ze het zelf ook niet?!


Helaas nog geen uitsluitsel van een KPN medewerker ontvangen.......misschien weten ze het zelf ook niet?!

Misschien is het iets waar ze bij KPN nog niet over nagedacht hebben 😉

Het is volgens mij ook de eerste keer dat het mogelijk is om bij een mobiel abonnement een cadeautje te krijgen.


Het is inderdaad zo dat we ons blijven houden aan de algemene voorwaarden van het abonnement. In die voorwaarden staat dat het mogelijk is om het abonnement tussentijds naar boven óf beneden bij te stellen. Hieraan veranderen we niks. :relaxed: