Skip to main content

Omdat mijn abonnement al enige tijd geleden “verlopen” is, was ik eens aan het vergelijken op verschillende sites om mijn abonnement van kpn te verlengen i.c.m. met een nieuw toestel. Nu kwam ik uit bij Belsimpel, waar zij de Iphone 12 refurbished aanbieden i.c.m. een abonnement bij kpn. KPN biedt dit toestel niet als refurbished aan op de website. Helaas blijkt het zo dat wanneer ik mijn huidige nummer wil behouden € 96,- duurder uit ben voor hetzelfde abonnement + toestel, dan wanneer ik een nieuw nummer aanvraag. Ik heb hierover telefonisch contact gezocht met Belsimpel, omdat ik dat heel erg raar vind. Zij geven aan dat dit bij KPN ligt, omdat zij nieuwe klanten willen werven. Inmiddels heb wij als gezin 5 mobiele abonnementen en onze complete thuis abonnement lopen bij KPN en voel ik me nu behoorlijk bedonderd. Ik heb hierna contact opgenomen met KPN, waar ik overigens niet erg klantvriendelijk behandeld werd, de telefoniste had duidelijk haar dag niet of haalt weinig plezier uit haar werk. Maar volgens de telefoniste kan KPN hier niets aan kan doen, dit ligt echt bij Belsimpel. Ik heb haar gevraagd dit bij KPN door te geven, omdat ik het als klant van KPN vreemd vind dat nieuwe klanten meer voordeel krijgen dan hun eigen trouwe klanten. Ik betwijfel of dit gaat gebeuren, want de telefoniste gaf aan dat KPN hier waarschijnlijk al van op de hoogte zou zijn. Belsimpel zelf zegt dat dit bij KPN ligt. Helaas zal dit voor mij niets veranderen, maar ik wil dit wel even kwijt.

Klopt. Bij een nieuwe klant krijgt Belsimpel een bonus van KPN. Deze berekenen hun door naar de klant. Bij een verlenging krijgt Belsimpel die bonus niet. 

Wat is hier bijzonder aan? Bij thuisabonnementen krijgen nieuwe klanten toch ook korting? En daarna niet meer?