Skip to main content

Ik ben al bijna 4 jaar zeer tevreden met mijn Samsung Galaxy S7, helaas begint deze toch wel een beetje achteruitgang te boeken dus vind ik het tijd voor een nieuw toestel uit deze reeks. Na de specs te hebben bekeken bleek dat ik het beste uit ben met een Samsung Galaxy S10e, qua grootte vergelijkbaar en verder prima in vergelijking met wat ik had.

Uiteraard begint een goede zoektocht op internet en wat verbaasde mij:

Bij verlenging betaal ik €456,- voor een toestel:

Bij verlengen contract

 

Maar bij een nieuw contract slechts €336,- + €25,- = €361,-:

Bij nieuw contract

 

Dat is een verschil van €95,-, dat is gewoon 25% duurder voor dezelfde telefoon!

Dus als ik het goed begrijp vind KPN het voordeliger om mij een nieuw nummer te geven dan mijn huidige contract te verlengen? Ik vind het alles bij elkaar wel een heel groot verschil voor het toestel..

Ik vind het wel raar dat als ik van Vodafone af kom ik wel nummerbehoud kan krijgen, en hetzelfde voordelige contract kan krijgen als een nieuw nummer bij KPN zelf.. 

Lang leve de jarenlange klanten!

Klopt het echt dat ik als vaste klant wordt gestraft? En waarom zo'n groot prijsverschil op het toestel? 

 

Mvg,

Maarten

Elke nieuwe klant krijgt een eenmalige welkomstkorting van KPN. In dit voorbeeld profiteert de nieuwe klant daarvan via de prijs van het telefoontoestel. Ook jij hebt ooit geprofiteerd van een aanbieding bij de start van jouw abonnement. 

Bij een verlenging van een abonnement betaal je de reguliere prijs. Als KPN ook bij verlengingen kortingen zou gaan verlenen, dan zouden de reguliere abonnementskosten voor alle klanten omhoog moeten, want KPN moet het geld toch ergens vandaan halen. Op een verhoging van de reguliere abonnementstarieven zit niemand te wachten.

Als je ook bij een verlenging wilt profiteren van een aanbieding zou je iedere keer moeten overstappen naar een andere provider. Want andere providers geven ook kortingen weg aan nieuwe klanten. Het is aan jou om te bepalen hoe belangrijk jij zo'n welkomstkorting vindt. 

 


Hoi @Klapwijk91

Wat leuk dat je aan een nieuw toestel zit te denken in combinatie met een nieuw abonnement. Alleen nu vraag je je af hoe het kan dat de toestelprijzen niet overeenkomen. Nu is dat overzicht dat jij stuurt geen overzicht van KPN.com, maar van belsimpel of mobiel.nl? In ieder geval kopen de derde partijen zoals deze hun eigen toestellen in. Als je via hun een abonnement inclusief toestel koopt, dan koop je het abonnement bij ons en het toestel bij hen. Zij bepalen dus de prijs van het toestel en niet wij. Als er dan ook wat met je toestel is moet je ook ben hen zijn en niet bij ons aangezien zij de verkoper van het toestel zijn. Maakt dit het duidelijker?

Heb je ook al bij ons gekeken voor een verlenging met de Samsung S10e

 

@Noordzee, hier zit je er even naast.  Zoals jij het aangeeft is het vooral voor abonnementen Thuis. Voor Mobiel werkt het net even anders. Dan kan je wel gebruik maken van dat wat op dat moment verkocht wordt. 


@Bart_Z Bedankt voor de terugkoppeling. 👍


@Bart_Z Hiervoor zat ik bij Hi, toen kreeg je korting gebaseerd op hoelang je al een contract had, dit leverde een leuk extraatje op! Bij KPN verviel deze korting helaas en kwam er uiteindelijk de combinatiekorting met Internet Thuis voor terug.  Ik snap best dat er kortingen worden gegeven, maar €100,- op een telefoon van €500,- vond ik wel een flinke korting! :)

@Noordzee Gisteren was ik toevallig in een KPN-winkel en toen hoorde ik hetzelfde verhaal over de telefoons, dit verklaard een hoop! Ik ben nu alleen gaan twijfelen over S10.. Dan krijg ik €2,- korting op me maandbedrag van me abonnement, aan het einde dus ook bijna €100,- voordeliger. Hoelang blijft dit voordeel in combinatie met de S10? Ik ga er stiekem vanuit dat straks die korting wordt gecombineerd met de S20?


@Klapwijk91 Is het ook duidelijk dat als je een abonnement met toestel bij een derde partij koopt, dus niet rechtstreeks bij ons dat wij dat niets met het toestel te maken hebben, dus ook niet met de prijs. 

Eerder was het inderdaad anders. En ook nu zijn er ook wel aanbiedingen inderdaad. 

 


@Bart_Z Dat is me helemaal duidelijk! Kan je me mogelijk nog helpen aan een antwoord op de laatste vragen over de combinatiekorting? Dan ben ik helemaal geholpen!


Je bedoelt hoe lang de actie nog loopt? Voor zover ik weet had deze begin van de maand al afgelopen moeten zijn. Wellicht stilzwijgend verlengd, maar dat durf ik niet te zeggen. 


als tevreden klant wil ik mijn abonnement verlengen met een mobiel er bij.

Maar kpn wil liever nieuwe klanten zie ik, je he veel meer voordeel als nieuwe klant dan als vaste klant.

Lijkt mij dat je klanten willen behouden, maar zo jaag je ze weg.

 


als tevreden klant wil ik mijn abonnement verlengen met een mobiel er bij.

Maar kpn wil liever nieuwe klanten zie ik,

Waar ziet u dat? Ik hoop toch wel dat u dit hele topic gelezen heeft? En niet alleen het eerste bericht?