Skip to main content

Goedenavond,

Wij hebben momenteel een alles in 1 Standaard abonnement (tv, bellen en internet) en daarnaast heb ik een mobiel abonnement. We hebben daarbij verschillende voordelen (kpn compleet) zoals dubbele mobiele data, korting en gratis spotify. 

Nu wil ik mijn mobiel abonnement verlengen. Volgens mij ben ik dan verplicht om over te stappen op KPN Hussel, klopt dat? (dus geen dubbele data meer?) En zo ja, heeft dit dan ook nog gevolgen voor het gratis spotify abonnement?

Alvast bedankt voor de informatie.

Mvg,

Hallo @Jotjejotje , waarschijnlijk ben je nu voormalig Telfort (TFT)-klant? Dan moet je inderdaad over naar KPN Hussel.

Maar, verlengen hoeft niet, alleen als dat prijstechnisch voordeliger voor je is.

Je zou in het verlengdeel van MijnKPN een proefberekening kunnen maken en zie je meteen welke mogelijkheden je krijgt, verliest en wat er verandert. 


"Gratis" Spotify zit op het thuis abonnement. Ik zet het even tussen haakjes, want er is niks gratis aan. Het thuis abonnement is gewoon 10 euro duurder dan een vergelijkbaar abonnement zonder Spotify. 

Maar goed…

Als u het mobiele abonnement verlengt, dan verandert er niets aan het thuis abonnement. Dat blijft hetzelfde. En dus blijkt Spotify ook gewoon werken.

Dubbele data vervalt wel. Dat bestaat bij Hussel niet meer.

Neem het thuisabonnement ook eens onder de loep. Staar je daarbij niet blind op individuele onderdelen. Zoals dat "gratis" Spotify. Maar kijk naar het totaalplaatje.

De afgelopen jaren zijn de oudere abonnementen elk jaar behoorlijk omhoog gegaan met de jaarlijkse prijsverhogingen. Terwijl de nieuwste abonnementsvorm, Hussel dus, minder omhoog gegaan is. Daardoor zijn de oudere abonnementen nu vaak duurder dan Hussel. 


Hallo @Jotjejotje , waarschijnlijk ben je nu voormalig Telfort (TFT)-klant? Dan moet je inderdaad over naar KPN Hussel.

Maar, verlengen hoeft niet, alleen als dat prijstechnisch voordeliger voor je is.

Je zou in het verlengdeel van MijnKPN een proefberekening kunnen maken en zie je meteen welke mogelijkheden je krijgt, verliest en wat er verandert. 

Geen voormalig Telfort klant nee, het was ooit een Hi abonnement. Maar Spotify zit bij ons in het thuis abonnement, dus niet bij mijn mobiel abonnement. Vandaar dat ik me afvroeg of dat ook mee wijzigt als ik mobiel overstap op Hussel. (of moet je dan voor het thuisabonnement ook automatisch overstappen op hussel?) 


...of moet je dan voor het thuisabonnement ook automatisch overstappen op hussel?

Nee, u kunt het thuis abonnement hetzelfde houden. Maar zoals ik al schreef: kijk er eens naar.