Skip to main content

Ik heb een aantal weken geleden mijn contractovername geregeld in de winkel bij kpn. Ze zeiden dat het ongeveer 5 werkdagen duurt voordat alles geregeld is etc. Ondertussen wacht ik al een tijdje, want ik wil een nieuwe telefoon bestellen.

Als ik via kpn wil verlengen geeft hij aan dat mijn volgende abonnement nog steeds van het vorige rekeningnummer wordt afgeschreven. En die gegevens heb ik juist veranderd. Is hier een oplossing voor? 

Welkom @jillapple! En dan heb je ook even moeten wachten op een reactie vanuit ons :frowning2: !
Het is momenteel druk bij ons, het kan heel goed zijn dat onze administratie iets langer de tijd nodig heeft om jouw contractovername te verwerken. Zodra een contractovername verwerkt is, ontvang je een bevestiging per e-mail: heb jij deze inmiddels ontvangen?
Zo niet, dan kijk ik de status van jouw aanvraag graag even na, wat ik daarvoor nodig heb is het mobiele nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, en naam van de oude èn nieuwe contractant (deze kun je noteren bij ‘Persoonlijke opmerkingen’). Wil jij deze gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik kijken hoe het ervoor staat.


Hi @Shyrin_ , dank je wel voor je reactie. Ik heb alle gegevens in mijn profiel gezet. Ik heb tot op heden nog geen bevestiging ontvangen. Helaas duurt het langer dan verwacht.

 

Ik hoop iets wijzer te worden na dit! 

Alvast bedankt. 

 


Dank! Ik weet niet of ik je echt heel veel wijzer ga maken: 
Mijn collega van de klantenservice heeft navraag gedaan bij onze administratie, maar zij geven aan geen contractovername aanvraag vanuit de winkel te hebben ontvangen. Ik zie wel een notitie van de winkel dat je er langs bent geweest, maar hoe of wat verder... :thinking: Zonder de benodigde documenten, schriftelijke toestemming van beide partijen en kopie ID bewijs, kunnen wij het contract niet overzetten. 
Toen je de aanvraag in de winkel hebt gedaan, is er toen ook aangegeven dat een contractovername mobiel pas mogelijk is, als het toestelkrediet afgelost is? Dat betekent in jouw situatie dat het contract vanaf 01 december 2020 overgenomen kan worden. 

Er zijn nu 3 opties:

  1. Langs de winkel om te checken waar het misgegaan is en verzoeken of zij de contractovername nogmaals willen doorsturen (met wensdatum 01-12-2020)
  2. Contractovername mobiel zelf online aanvragen (met wensdatum 01-12-2020)
  3. Op 01 december 2020 samen met de huidige contractant langs de winkel om de contractovername èn verlenging op jouw eigen naam direct in orde te maken. 

Ik besef mij heel goed dat dit geen leuk nieuws is, zeker als je al sinds het begin van deze maand wacht en graag een nieuw toestel wil bestellen: sorry! Ik hoop dat de vervolgstappen nu wel duidelijk voor jou zijn, anders hoor ik het graag!


Bedankt voor uw reactie. 

Voordat ik op 7 november naar de kpn winkel heb ik twee dagen van te voren mijn toestelkrediet afbetaald. Ik heb een bevestigingsmail van mijn contractovername en ik heb ook 0,01 cent moeten pinnen. Helpt het jullie als ik deze mail doorstuur naar een desbetreffende afdeling? 

Ik hoor het graag. 


Ja, het helpt zeker als je deze doorstuurt! Wil je de volgende stukken mailen naar onze administratie contractovername@kpn.com:

  • Ingevuld contractovername formulier
  • Kopie ID's huidige en nieuwe contractant
  • Bevestiging aanvraag contractovername formulier
  • Bevestiging aflossing toestelkrediet 

Geef ook duidelijk aan de aanvraag op 07 november gedaan is, via één van onze winkels. Laat je het weten als je vanuit hen een terugkoppeling hebt gekregen?


Ik heb geen ingevuld contractovername formulier omdat ik alleen het volledig nieuwe contract heb ontvangen in de mail. De rest kan ik wel opsturen. 

Ik ga vandaag nog langs bij de desbetreffende winkel en hopelijk kunnen zij het voor mij oplossen. Bedankt voor uw medewerking! 

 

 


Dat hoop ik ook, @jillapple! Heel graag gedaan en als  je nog ergens tegenaan loopt, weet je ons te vinden! :grinning: