Skip to main content

Ik ben donderdag 15 april in een KPN winkel geweest om mijn abonnement te verlengen. Daarbij heb ik een nieuwe telefoon gekocht, Samsung s20 FE 5G. De telefoon betaal ik direct in één keer. Volgens de verkoper zou de telefoon duurder worden bij afsluiting 1 jarig abonnement. Ik heb daarom gekozen voor 2 jarige verlenging. Bij thuiskomst heb ik online waargenomen dat mijn telefoon ook bij 1 jarig abonnement €480,- kost. Ik zou daarom mijn verlenging willen wijzigen naar 1 jaar ipv 2 jaar.

Mvg A. de Haas/*******

*Admin: titel aangepast voor en betere vindbaarheid en 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @AdeHaas ,

De kosten van een telefoon zijn bij elk abonnement hetzelfde, zelfs bij een maandelijks opzegbaar abonnement. 
 

Maar als jij jouw abonnement wijzigt van tweejaarlijkse naar één jaar, dan wordt jouw abonnement wel duurder. 
 

Maar als je het er niet mee eens bent, dan zou ik teruggaan naar de KPN-winkel waar je het abonnement hebt afgesloten. 


Een 1-jarig contract is volgens mij 1 euro duurder per maand. En maandelijks opzegbaar is € 2,50 duurder.


Hoi @AdeHaas, welkom op het forum! Het klopt wat Noordzee en Nick zeggen. Een telefoon heeft altijd dezelfde prijs, of je nou een een- of tweejarig abonnement hebt. Wel verandert de prijs van het abonnement iets als je een kortere contractsduur wilt. 

Ik heb verder niet zoveel toe te voegen behalve bevestigen dat als je dit wilt wijzigen, je terug zult moeten naar de winkel. Dit omdat je daar het toestel + abonnement hebt aangeschaft. Als je dit wilt wijzigen naar een eenjarig abonnement, dan kan dat alleen door het huidige tweejarige abonnement te annuleren. Je zult dan ook, in de winkel, de telefoon weer moeten inleveren. Vervolgens kan dan een nieuw abonnement worden afgesloten, met hetzelfde toestel, maar dan eenjarig. Of je dan precies hetzelfde toestel dan weer mee kunt krijgen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het kan ook zijn dat die eerst verder verwerkt moet worden en dat je dan dus een nieuw toestel meekrijgt.