Skip to main content

Ik heb een klacht, afgelopen maandag kpn gebeld en gevraagd wat te doen met een telefoon die stuk is. Mevrouw geeft aan toestel aflossen en je kan daarna verlengen met een telefoon. Aangevraagd en dinsdag betaald, woensdag chat gestart, nee dat was niet waar en dat kan niet. Donderdag gebeld, moest je wachten op een nieuwe maand. Vandaag weer chat gestart, en was het weer dat het niet kan.

 

Kan iemand mij vertellen wat het nu is? Elke keer een ander verhaal en ondertussen wel betaald, maar kan niet verlengen?

Kan iemand mij het vertellen?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Petra20 

Helaas heeft de chat gelijk. Sinds 12 mei 2021 kan het inderdaad niet meer.
Zie het volgende topic waar een KPN moderator dit bevestigt.

Ook als je jouw toestel afkoopt  behoudt jouw abonnement de originele einddatum en kan het dus niet voortijdig worden omgezet.


Waarom is dit dan per telefoon niet goed verteld? 


Als klant, net zoals jij, heb ik daar geen antwoord op. Ik vermoed een gebrek aan parate kennis bij de medewerker(s).


Waar kan ik dat vinden, staat dat ergens op de website van ze?


Waar kan ik dat vinden, staat dat ergens op de website van ze?

Dat kunt u toch lezen in het topic wat @RBxx aanhaalt? Daar zegt een KPN medewerker het.


Ja er zeggen 5 medewerkers een ander verhaal, dit moet toch gewoon ergens vermeldt staan dat er andere regels zijn gekomen! Klanten informeren heet dat.


Even de aandacht verleggen naar het toestel. Wat is daar mee aan de hand?
Kan je het toestel niet (onder garantie) aanbieden ter reparatie?


Batterij loopt elke keer leeg, kan geen hele dag ermee doen. Daar ga ik nu naar kijken idd, aangezien er verkeerde informatie is gegeven.


Hoi @Petra20! Wat zuur dat je zoveel verschillende informatie op je af hebt gekregen. 😕 Niet de bedoeling en ik snap dat je daardoor nu niet meer weet wat je moet geloven. 

Hallo @Petra20 

Helaas heeft de chat gelijk. Sinds 12 mei 2021 kan het inderdaad niet meer.
Zie het volgende topic waar een KPN moderator dit bevestigt.

Ook als je jouw toestel afkoopt  behoudt jouw abonnement de originele einddatum en kan het dus niet voortijdig worden omgezet.

Dit klopt. Ik heb gekeken of het ook ergens op onze site staat, maar na enig speurwerk moet ik concluderen van niet. Daar hebben we ook het forum voor, daar kun je informatie en hulp vinden welke niet altijd op de site te vinden is. 

Wat je telefoon betreft, als het om de batterij gaat hoop ik dat je die goedkoop kunt laten vervangen bij een reparateur. Mocht je het toestel bij ons gekocht hebben en mocht het nog geen 2 jaar oud zijn (rekenend vanaf de aankoopdatum), dan is er nog de kans dat het onder de fabrieksgarantie gerepareerd kan worden (afhankelijk van de bevindingen van de reparateurs). Mocht het ouder zijn dan 2 jaar, dan is het even wachten tot je kunt verlengen (dit kun je in je MijnKPN omgeving vinden) en dan kun je een nieuw toestel uitzoeken. Je kunt eventueel ook een nieuw los toestel kopen. Je betaalt het toestelbedrag dan wel in één keer, maar daardoor is de maandelijkse factuur wel lager. Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten, maar mocht je nog vragen hebben laat het hier gerust weten! 


Hi @Sanne_M , er is hier sprake van het voortijdig afbetalen van een toestellening. Ik denk daarom dat het toestel nog binnen de garantieperiode valt. Het bijbehorende mobiele abonnement duurt tenslotte max. 24 maanden. Afhankelijk van de bevindingen van de reparateurs en eventuele beperkende voorwaarden op de accu zou dit volgens mij (gedeeltelijk?) onder garantie kunnen vallen.


Dat vermoeden heb ik inderdaad ook @RBxx, dus hopelijk is dit onder de garantie te repareren. 🙂 In een enkel geval kan de garantie al verlopen zijn tijdens de looptijd van het abonnement, als er 4 maanden van tevoren verlengd is en het toestel snel in huis was bijvoorbeeld. Dan is 4 maanden voor de eindtijd van het huidige abonnement de garantie ook verlopen, maar hopelijk is dat hier niet het geval. 


Dat zou kunnen @Sanne_M , maar dan zou afkopen sowieso niet meer nodig zijn (en ook niet kunnen?). Je kan dan al weer verlengen en een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw toestel.


Scherp weer op de zaterdagavond @RBxx, je hebt helemaal gelijk. 😄