Skip to main content
Beste KPN,



Ik voel me ontzettend in de maling genomen door jullie en dit is niet de eerste keer.



Halverwege april bel ik jullie om extra informatie te krijgen over het omruilen van het digitenne kastje. De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg wees mij erop dat het abonnement behorende bij het 06-nummer waar ik mee belde bijna afliep. Zij vertelde mij dat ik 50.000 mb per maand beschikbaar had en nooit boven de 20.000 kwam. Zij vertelde mij enthousiast dat ik dus goedkoper uit kon zijn per maand en daar niets van zou merken, aangezien ik die andere mb’s toch altijd overhield.



Nadat ik een paar keer! heb gevraagd of er dus daadwerkelijk niets aan mijn abonnement zou veranderen verder, heeft zij mij nogmaals verteld dat alles voor de rest hetzelfde zou blijven, alleen minder mb’s en €9 goedkoper uit per maand. Het abonnement zou absoluut niet veranderen.



Nu zitten we ondertussen in juni en is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Verrek, ik kan mijn Spotify account niet meer gebruiken, die ik anders dagelijks aan heb staan. Ik heb gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat het heel vervelend is gegaan, maar er niets meer teruggedraaid kon worden. Ik kon wel 2 maanden gratis Spotify krijgen, maar daar hield het dan bij op. Dit vind ik geen oplossing, want we hebben het over een abonnement van 2 jaar. Nu kan ik dus maandelijks €8,99 voor een Spotify abonnement gaan betalen en dat maakt dat ik dus op €0 uitkom, maar wel veel mb’s per maand kwijt ben. Of ik deze gebruik maakt niet uit, het gaat mij om de manier waarop dit is gegaan.



Aangezien ik er dus niet meer of minder op ga betalen vind ik het raar dat dit niet meer teruggedraaid kan worden, zeker gezien het aantal keer dat ik gevraagd heb of er verder écht niets aan het abonnement zou veranderen.



Na zoveel jaar vaste klant met zowel alle mobiele abonnementen binnen het gezin afgesloten bij jullie als wel een compleet thuispakket had ik toch meer service verwacht.



Ik zou het top vinden als het abonnement alsnog teruggedraaid kan worden, zo niet dan is dit het laatste abonnement dat binnen het gezin verlengd is.



In afwachting van uw reactie.



Met vriendelijke groet,



Melissa
Hoi Melissa, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Je bent in deze niet volledig geïnformeerd, en dat had wel gemoeten. Daar wil ik je dan ook in ieder geval mijn excuses voor aanbieden. Je hebt je gegevens ingevuld, dank daarvoor, dus ik heb gekeken of en wat we hieraan kunnen doen. Helaas is deze verlenging niet meer terug te draaien. Het abonnement dat jij had is van een oudere serie. Deze is, voor nieuwe klanten, niet meer te bestellen. Klanten die hem al hebben kunnen hem wel houden. Op het moment dat je verlengt ga je een nieuw abonnement aan. Je gaat dan over naar de huidige serie aan abonnementen. Zodra dat is voltooid geld je eigenlijk als een nieuwe klant qua wat voor abonnement je hebt. De oudere serie wordt dan verwijderd en is niet meer te kiezen als je zou willen wijzigen. Dat wil zeggen dat we je niet meer terug kunnen zetten op het abonnement zoals je die had. Heel vervelend in dit geval, maar er is niets aan te doen 😞
Hoi Erik,



Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp waar het probleem zit, maar daar is voor mij nog steeds niets mee opgelost.

Een tegemoetkoming van 2 maanden is naar mijn mening wat karig, kan daar niet iets meer mee gebeuren?



Met vriendelijke groet,



Melissa
Ik ga hier even over overleggen, Melissa. Ik weet niet of we hier verder nog iets in kunnen betekenen. Ik kom er in privébericht zo snel mogelijk bij je op terug.
Beste Erik,



Weet u ondertussen al wat meer over een mogelijke oplossing?



Alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,



Melissa
Mijn excuses, Melissa! Ik heb hier wel overleg over gehad, maar ik zie dat ik dat vervolgens niet weer met jou besproken heb. Ik ga dat direct rechtzetten, je krijgt zo een privébericht van me.