Skip to main content

Hallo

 

Ik heb mijn abonnement verlengt en nu kom ik niet in aanmerking voor kpn hussel. Dit vind ik niet zo leuk. Heb dit altijd gehad bij telfort en jullie hebben dit over genomen en nu krijg ik net een melding dat  ik niet in aanmerking kom voor kpn hussel. 

Hallo, bedoel je misschien dat je niet in aanmerking komt voor kpn hussel korting die krijg je als je ook kpn thuis hebt (tv internet)als je dat wel hebt kun je alvast je profiel in dit forum in vullen dan kijkt een moderator er na


Wat heb je precies verlengd is dat KPN mobiel wat op 26 januari is ingegaan na de automatische overgang  van Telfort mobiel of je Telfort thuis


Hoi Nicole, welkom op het forum. Ik begrijp dat je een Telfort abonnement hebt voor thuis, met daarnaast een mobiel abonnement. Dat Telfort mobiel abonnement is KPN geworden, en heb je nu verlengd naar een KPN Hussel abonnement. Het klopt dat je dan niet in aanmerking komt voor de aanvullende Husselkorting. De voorwaarde voor die korting is dat je voor thuis een KPN abonnement hebt. Het Telfort abonnement voor thuis geldt hier niet voor.


De hussel-korting is onduidelijk als het gaat om het verlengen van een Telfort mobiel abonnement naar een KPN mobiel hussel abonnement (als je daarnaast Telfort Thuis alles-in-1 hebt: Internet, TV en Vast Bellen van Telfort).

Vraag 1 bij het verlengen is namelijk: “Heb je al Internet van KPN of Telfort?  Zo ja, dan krijgt u EUR 5,00 husselkorting. Zie de KPN website. De hussel-korting geldt dus ook bij een Telfort Thuis, niet alleen voor KPN Thuis.  

Ik heb voor mijn moeder het Telfort Mobiel abonnement net verlengd omdat ze een andere variant wenste (was al overgezet naar KPN begin dit jaar) en ik moest dus nu een KPN hussel-abonnement kiezen aangezien er geen Telfort abonnementen meer zijn. En daar beginnen de problemen.

De website berekent bij verlenging naar een KPN hussel abonnement de maandelijkse hussel-korting van EUR 5,00 plus een eenmalige welkomstpremie van EUR 2,50. Dat is dus met een Telfort Thuis abonnement, want dat was immers vraag 1 in het verlengproces. 

Naast de juistheid van de hussel-korting is de vraag: wat er gebeurd met de al gegeven korting op de Telfort Thuis Compleet factuur? Want daar wordt ook EUR 5,00 korting gegeven, vanwege een Mobiel abonnement naast Telfort Thuis alles-in-1.


Ik heb vandaag 2 medewerkers van KPN gesproken en zij konden mij het antwoord beiden niet geven. Ze wisten niet of de husselkorting geldig was ondanks dat dit in het toegestuurde contract en de bevestiging staat en ook niet wat voor invloed het heeft op de bestaande korting op de thuisfactuur van Telfort Thuis (Compleet). 

Vervolgens moest ik maar Telfort bellen volgens één KPN medewerker, want bij KPN kunnen ze niet in de Telfort systemen kijken. Echter bij Telfort weet men het ook niet.

Ik wil nu graag weten wat de ECHTE kosten gaan worden: geldt het nieuwe KPN Hussel Abonnement (mét EUR 5,00 husselkorting, zoals per email bevestigd) en wat gebeurd er met de al bestaande korting op de Telfort Thuis Compleet factuur?

Na 3 telefoontjes vandaag zonder concreet antwoord voel ik er inmiddels veel voor om de verlenging van het Telfort mobiele abonnement naar een KPN Hussel abonnement maar geheel te annuleren binnen bedenktijd van 14 dagen, aangezien KPN/Telfort zelf niet kan toelichten wat ze nu totaal in rekening gaan brengen elke maand.