Skip to main content
Beste KPN,



Ik probeer sinds gisteren mijn abonnement te verlengen met een nieuwe iPhone 11 Pro Max.



Wat ik ook probeer, telkens wordt deze afgewezen met de melding “maximale aansluitingen bereikt”



BKR is in orde, gisteren nog de gegevens bij hun opgevraagd en dat is allemaal positief.



Wat mag dan nu de reden van weigering zijn? Ik heb idd nog 1 lopende abo waarop nog €100,- voor de oude telefoon openstaat. Als dit voor jullie een probleem is waarom bieden jullie dan de optie van verlengen al 3 maanden van te voren aan?



Als je het toch niet mag verlengen heeft die optie geen enkel nut!



De vorige keer was het ook geen enkel probleem om 3 maanden van te voren verlengen dus ik ben erg benieuwd wat de reden van weigering dan is.
Hi Pascal, welkom op het forum.



Je huidige contract zou geen belemmering mogen vormen.



Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hi Alex,



Gedaan! Tevens heb ik het laatste krediet nu maar gelijk afbetaald en een nieuwe aanvraag gedaan...



Hopelijk kun jij zien of dit nu wel goed gaat!



Mvg,

Pascal
Hi Pascal, ik heb zelf ook gebeld met onze afdeling Credit Risk/Klantacceptatie (0505824961). Dit had inderdaad niets te maken met je huidige toestelkrediet. Wat ik wel heb begrepen is dat dit toch met de BKR registraties te maken heeft, ik ben dan verbaasd dat BKR dit bij jou anders aangeeft. Ik zou dit dan toch nog een keer navragen daar. Wij kunnen hier namelijk niet van afwijken, er is geen ruimte mogelijk voor interpretatie in het advies/informatie van Credit Risk van het BKR ontvangt. Ik kan helaas hierin verder niets betekenen.
Hi Alex, graag ontvang ik dan de gegevens welke jullie van het BKR ontvangen. Ik ben benieuwd wat daar als negatief advies wordt gegeven. Ikzelf zie namelijk geen enkele (negatieve) codes bij mijn positieve, openstaande registraties. Aangezien ik al mijn openstaande rekeningen op tijd heb betaalt.



Ten opzichte van mijn vorige telefoonabonnement is daar nl. niets bijzonders veranderd. En toen werd mijn abonnement wel probleemloos afgesloten.



Ik zie de BKR gegevens graag op mijn email adres verschijnen!
KPN mag jou helemaal geen BKR gegevens leveren, sterker nog, zij hebben helemaal geen inzage in jouw BKR gegevens. Het enige wat zij doen is jouw aanvraag toetsen bij de BKR en het antwoord van die toetsing is OK of NOT OK.

Hoi ik zie dat er meer mensen er last van hebben bkr dat komt omdat de kpn uit de neus zit te eten want ze wachten op een terugkoppeling van de bkr zo'n onzin. Ik ben ook al vanaf Januari bezig had nog 80 euro openstaan als ik die betaalde dan was ik bkr vrij na eerst 5 dagen dat werd me gezegd toen probeerde ik het en toen werd er gezegd nee dat duurt wel een paar weken. Nou heb bkr gebeld maar staat niks open maar krijg niks bij kpn ben zelfs al denk ik 30 jaar klant maar ben er nu klaar mee hebben alleen mensen in dienst die niks snappen