Skip to main content

Ik heb eind April mn telefoon abonnement verlengd met 2 jaar. Daarbij een mooi nieuw toestel, aanbetaling 296 euro, aflossing 41 euro per maand. Nu heb ik de factuur ontvangen van eind mei, en daarop nog steeds geen afschrijving van deze bedragen voor het toestel. Klopt dat wel?

Hi @Guidoxb, wat leuk dat je vorige maand jouw abonnement hebt verlengd!

Ik raad je aan om de bevestiging van je verlenging even goed te controleren. Daarin staat precies tot wanneer je oude contract liep. Dat is het moment dat je nieuwe contract in gaat. Stel je contract verloopt op 1 september, dan mag je op 1 mei verlengen (4 maanden van tevoren) en dan gaat je nieuwe verlengde contract in op 1 of 2 september. Vanaf dat moment staan ook de nieuwe kosten en afschrijving op de factuur. Je kan ook inloggen in MijnKPN en daar je contract even nakijken, mocht je de bevestiging zo niet bij de hand hebben 🙂 Laat maar weten of het is gelukt.


Nou, ik was al een tijdje contractvrij. Op MijnKPN staat nu het nieuwe contract met een einddatum over 2 jaar. Ik wacht het nog wel een maandje af, wellicht wordt het in juni dan afgeschreven.


@Guidoxb Dat is een goed teken! Dat betekent dat de verlenging nu zichtbaar is in MijnKPN, ik verwacht daarom ook dat je het vanaf de komende factuur daarop ziet staan. Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.