Skip to main content

Hallo,

Sinds ik vorige maand ofzo een nieuwe SIM moest plaatsen vanwege ‘beveiliging’ ben ik minder goed bereikbaar (niet bereikbaar of in gesprek terwijl dat niet zo is) of heb ik soms zeer slechte verbindingen, die haperen, waradoor ene gesprek onmogelijk is. Het zal dan wel veilig zijn, maar beter is het niet;  met mijn oude SIM (van Telfort) had ik nooit problemen. Ik zou dit graag opgelost zien.

Groet,

Fred.

Dag @freja57 Dat is heel vreemd en het zou ook niet moeten kunnen. Telfort maakte namelijk ook van het kpn netwerk gebruik: er zou dus niets anders moeten zijn op het netwerk. Als je kijkt naar de simkaart: een oudere simkaart vervangen wil in de regel nogal eens helpen. Bij jou speelt echter het tegenovergestelde. Da's erg vreemd. 

Kun je iets meer vertellen over hoe jet het bereik ervaart? Is het slechte bereik overal of is het gebonden aan een specifieke locatie? En wat gebeurt er met het bereik als je je simkaart in een ander toestel stopt? Verhuist het probleem dan mee? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt? Wat gebeurt er dan? 


Beste Bart,

ik werk niet bij KPN, dus ik heb niet meerdere toetsellen en (actieve) SIM-kaarten. Dus die eliminerende test kan ik niet doen. Het enige wat ik weet dat ik gewoon ben waar ik altijd ben en sinds de nieuwe (door KPN vanwege ‘beveiliging’ opgedrongen) SIM problemen ervaar. Daarvoor is het jaren probleemloos gegaan bij Telfort over het KPN netwerk. Dus als je zou vragen: wat is het laatste dat is veranderd, dan is het dat. De SIM. Het toestel is hetzelfde, mijn lokatie is hetzelfde. De bellers kunnen wel eens andere mensen zijn, maar meestal zijn dat ook dezelfde. Het enige dat verandert is, is de SIM. En de betrouwbaarheid en kwaliteit van de verbinding dus.

Wellicht als jullie me een nieuwe SIM sturen, kan ik het daar eens mee proberen. 

Groeten,

Fred.


Dag @freja57 Je hoeft ook niet bij kpn te werken om deze test te doen: er is wellicht iemand in je omgeving, met een mobiele telefoon? Je kunt uiteraard je simkaart vervangen (heel eenvoudig via onze website), maar als dat het niet oplost is het ook zo zonde. Vandaar het verzoek en de vraag om wat een gedetailleerdere toelichting. 

Ik begrijp dat je gebruiksgedrag niet is veranderd, maar het is wel belangrijk om te weten hoe het precies zit. Gaat het om bereik binnenshuis of buitenshuis? Ben je op één plek of meerdere? Heb je recentelijk een nieuw toestel? Wat voor een toestel gebruik je eigenlijk? Hoe meer je hierover vertelt, des te makkelijker is het om een mogelijk oorzaak te achterhalen.