Skip to main content

Goedemiddag,

Op het Europarcs Zuiderzee resort op de Spijkweg 15 in Biddinghuizen is er sprake van een verminderde (lees: slechte) ontvangst op het KPN netwerk.

Slechts 1 en héél soms 2 streepjes, speedtest doet 5 á 10 Mb/s down en 0,5 Mb/s up.

Mijn vrouw heeft T-Mobile en die heeft daar 5 streepjes en haalt 300 Mb/s down en 50Mb/s up.

Kan hier misschien wat aan gedaan worden?

Mvg,

Marcel

Dag @Beringer ik heb even gezocht voor en je kan het hier ook zelf bekijken maar het ziet er zeer ongunstig uit. Het bereik is daar niet best. Uiteraard is dat niet zomaar op te lossen.  Waarschijnlijk heeft T mobile een mast in de buurt staan wat een beter ontvangst geeft.


Hi @Joep1965,

Bedankt voor je reactie! Ja het is inderdaad niet best daar qua ontvangst. T-Mobile heeft er prima ontvangst maar ik zit al 25 jaar bij KPN en ga niet overstappen zonder slag of stoot ;)

Ik zag trouwens dat ik de postcode vergeten ben te melden, dit betreft 8256 RJ, mocht iemand van KPN deze nog nodig hebben.

Gr,

Marcel


T-Mobile heeft een mast direct buiten het park staan, op de Enkweg. KPN staat verder weg, bij Walibi.

Zie de locatie(s) op de website van Antennekaart

Heb je een toestel met 4G of heb je ook 5G?
Ik zie op de Dekkingskaart | KPN.com bij 4G een grote witte vlek, maar 5G ziet er veel beter uit.


T-Mobile heeft een mast direct buiten het park staan, op de Enkweg. KPN staat verder weg, bij Walibi.

Zie de locatie(s) op de website van Antennekaart

Heb je een toestel met 4G of heb je ook 5G?
Ik zie op de Dekkingskaart | KPN.com bij 4G een grote witte vlek, maar 5G ziet er veel beter uit.

Ik heb een 5G toestel, daar haal ik die snelheden mee van 5 á 10 Mb/s down en 0,5 Mb/s up.

Dus dikke pech gewoon begrijp ik hieruit?

Gr,

Marcel


Tja, KPN kan niet zomaar ergens een nieuwe mast neerzetten (denk aan vergunningen, kosten e.d.), dus ik denk dat op korte (of langere?) termijn er waarschijnlijk niet veel zal veranderen.