Skip to main content

Vol verbazing heb ik kennis genomen van de rare wereld van KPN.

Als trouwe klant, zowel mobiel and internet en tv, wilde ik eens kijken wat er mogelijk is omdat ik al jaren niets hoor van KPN over eventueel een nieuw aanbod, zelf maar eens op onderzoek uit gegaan.

Mijn contract is al 15.04.2020 afgelopen

Tot mijn verbazing als ik op abonnent wijzigen klik krijg ik het volgende te zien.

Het aanbod van KPN als ik op abonnent wijzigen klik

Maar als ik dan eens zelf op onderzoek uit ga, kom ik bij KPN ook hier uit, zie volgende afbeelding.

Voor nieuwe klanten neem ik aan

Als ik het snel verglijk moet ik als ik mijn abonnement wijzig  in 5 GB en onbeperkt bellen/ sms 27,56 betalen.

Als ik dus nieuw abonnement afsluit met unlimited data en ombeperkt bellen/ sms kost dat 25,-

Wordt je dan als trouwe klant belazerd of niet soms 😡😡😡

Ik denk dat ik deze keer maar ga bedanken voor KPN, vind het hlemaal niet erg om genaaid te worden, maar dan wil ik ook zoenen.

 

En zo gaat het. Slapers noemen ze dat. Zijn de providers en energiebedrijven gek op! Elk jaar opnieuw kijken wat er mogelijk is en wat het kost. Elk jaar! En niet bang zijn om over te stappen want dat stelt niet veel voor. Al gekeken bij KPN dochter symio? 


Ik heb Symio al wel gezien, maar ik ben zo bang dat ik op mijn werk (havens Rotterdam) geen ontvangst heb met een ander abonnement, KPN is de enige waarmee ik ontvangst heb, zelfs als we in een soort van betonnen bunker zitten, de rest zoals BEN, Vodafone en T-mobile hebben hier geen ontvangst.

Zelf ondervonden en ook met collega's die geen ontvangst hebben.

Anders was ik al lang weggeweest, want stoor mij al een tijdje aan KPN en hun prijsverhogingen, prijsverhogingen is zogenaamd om netwerk beter te maken enz.

Waarom kan ik mijn Apple Watch 7 nog steeds niet gebruiken, T-mobile heeft het al jaren, KPN vind het geloof ik wel best.

Dus hoezo voor de verbetering van service and het netwerk 😤

 


@jvtoorn en als je gewoon verlengd bij KPN? Dat kan rechtstreeks of via bijvoorbeeld Belsimpel. Dan krijg ik als bestaande klant ook gewoon de onderste tarieven. Er zit namelijk een verschil tussen je huidige abonnement wijzigen (bovenste tarieven) en verlengen met een nieuw contract voor 1 of 2 jaar.


@jvtoorn en als je gewoon verlengd bij KPN? Dat kan rechtstreeks of via bijvoorbeeld Belsimpel. Dan krijg ik als bestaande klant ook gewoon de onderste tarieven. Er zit namelijk een verschil tussen je huidige abonnement wijzigen (bovenste tarieven) en verlengen met een nieuw contract voor 1 of 2 jaar.

Ik kijk gewoon rechtstreeks bij KPN, zit geen BelSimpel of zo tussen.

Ik snap er echt niets van dat hele KPN, bestaande klanten worden gewoon keihard bedonderd.

Als het maar paar Euro centen zouden zijn zou ik het wel begrijpen.

Maar vergelijk maar eens de 50 Gb voor bestaande klanten die op wijzigen abonnemet klikken of met onbeperkt voor nieuwe klanten, zit bijna 15,- Euro verschil in, dus eigenlijk gewoon diefstal.


Heb je het op deze manier ook al geprobeerd?


De eerste schermafdruk die u laat zien is van "abonnement aanpassen". Dat kan iedereen met een mobiel abonnement bij KPN 1 keer per maand. Dat heeft niets te maken met of het contract al verlopen is of niet. Iemand die nu een nieuw abonnement afsluit kan straks in juni dat abonnement al aanpassen via de weg van die eerste schermafdruk. Dit is dus "aanpassen" en niet "verlengen".

Als het abonnement verlopen is, dan kunt u verlengen. Dat doet u vanuit MijnKPN. Of via de link van @SledgehammerNL. En dat komt u ook gewoon bij uw 2de schermafdruk uit. De prijs die u dan betaalt is dezelfde als dat een nieuwe klant betaalt. 


Wilde mijn abonnement wijzigen in glasvezel maar kon geen gebruik maken van actie omdat ik trouwe klant ben 😳 als ik abonnement opzeg en weer vernieuw wel , rare gang van zaken , moet maar naar andere provider kijken


Wilde mijn abonnement wijzigen in glasvezel maar kon geen gebruik maken van actie omdat ik trouwe klant ben 😳 als ik abonnement opzeg en weer vernieuw wel , rare gang van zaken , moet maar naar andere provider kijken

Bij opzeggen en vernieuwen wordt je ook niet gezien als nieuwe klant. Nieuwe klanten krijgen een welkomstgeschenk. Dat zal jij ook hebben gehad destijds. Er moet minimaal 6 maanden zitten tussen een opzegging en als nieuwe klant gezien worden. Als je naar aan andere provider gaat krijg je daar een welkomstgeschenk en een contract van minimaal 1 jaar. Daarna kun je dus weer overstappen en als nieuwe klant gezien worden. Als KPN je goed gevalt kun je ook naar de klantenservice bellen (0800-0402) en aangeven dat je een medewerker wilt spreken omdat je wilt opzeggen. Misschien krijg je dan korting. 


Nou wilde ook overstappen op glasvezel  omdat ik probleem heb met tv kijken , maar schijnbaar maakt het bij kpn niet uit klant meer of minder


Nou wilde ook overstappen op glasvezel  omdat ik probleem heb met tv kijken , maar schijnbaar maakt het bij kpn niet uit klant meer of minder

Ze willen je heus wel graag als klant houden hoor. Je krijgt glasvezel zonder daarvoor extra te betalen. Een stuk betere (en vaak snellere) verbinding. Dat is ook wat waard lijkt me. Als het je echt alleen om de korting gaat maakt dat natuurlijk niet uit en kun je inderdaad beter overstappen. Kijk daarbij dan wel goed wat de kwaliteit/prijs verhouding is. Goedkoop is dan vaak duurkoop. 


Gaat mij in dit verhaal over een mobiel abonnement, mocht ik er met KPN toch uitkomen dan is de volgende stap het thuis verhaal.

Maar ik ben nu echt aan het kijken wat mijn opties zijn, ik wil eigenlijk wel weg bij deze boefjes.

Ze denken echt dat het blijkbaar kan, anders hadden ze deze prijsverschillen niet gehanteerd, daar maak ik mij dus kwaad om, het voelt als minachting naar mij.

 


Simyo is 100% dochter van KPN. U krijgt KPN voor minder geld. Technisch en kwalitatief geen verschil.


@jvtoorn en als je gewoon verlengd bij KPN? Dat kan rechtstreeks of via bijvoorbeeld Belsimpel. Dan krijg ik als bestaande klant ook gewoon de onderste tarieven. Er zit namelijk een verschil tussen je huidige abonnement wijzigen (bovenste tarieven) en verlengen met een nieuw contract voor 1 of 2 jaar.

Ik kijk gewoon rechtstreeks bij KPN, zit geen BelSimpel of zo tussen.

Ik snap er echt niets van dat hele KPN, bestaande klanten worden gewoon keihard bedonderd.

Als het maar paar Euro centen zouden zijn zou ik het wel begrijpen.

Maar vergelijk maar eens de 50 Gb voor bestaande klanten die op wijzigen abonnemet klikken of met onbeperkt voor nieuwe klanten, zit bijna 15,- Euro verschil in, dus eigenlijk gewoon diefstal.

 

Als ik het iets mag nuanceren: Wanneer je een mobiel abonnement bij KPN bestelt spreek je een prijs af voor een minimale periode, de contractduur). Dat is bijna altijd 1 jaar of twee jaar in Nederland.

Na die periode behoudt je bij KPN dezelfde prijs en mag je op elk moment opzeggen, met een maand opzegtermijn. Wil je een nieuwe betere prijs, dan kan dat meestal wel maar dan wel in ruil voor een nieuwe contractsduur. Dus KPN licht niemand op en verhoogt ook geen prijzen (los van inflatie).

Wat ze meestal niet doen is klanten die hun contractduur uit hebben gediend, actief wijzen op goedkopere mogelijkheden. Dat kan je ze niet perse kwalijk nemen, ze zijn een beursgenoteerd bedrijf dat winst dient te maken. Anders heb je als bedrijf ook weer geen bestaansrecht.

Wel wordt je meestal actief gewezen op de mogelijkheid voor verlengen, tegen de tijd dat je contractduur afloopt. Dat verlengen meestal goedkoper uitpakt (maar wel een nieuw jaar- of tweejaarscontract oplevert) weten de meeste mensen wel maar niet iedereen denk ik. 


@jvtoorn en als je gewoon verlengd bij KPN? Dat kan rechtstreeks of via bijvoorbeeld Belsimpel. Dan krijg ik als bestaande klant ook gewoon de onderste tarieven. Er zit namelijk een verschil tussen je huidige abonnement wijzigen (bovenste tarieven) en verlengen met een nieuw contract voor 1 of 2 jaar.

Ik kijk gewoon rechtstreeks bij KPN, zit geen BelSimpel of zo tussen.

Ik snap er echt niets van dat hele KPN, bestaande klanten worden gewoon keihard bedonderd.

Als het maar paar Euro centen zouden zijn zou ik het wel begrijpen.

Maar vergelijk maar eens de 50 Gb voor bestaande klanten die op wijzigen abonnemet klikken of met onbeperkt voor nieuwe klanten, zit bijna 15,- Euro verschil in, dus eigenlijk gewoon diefstal.

 

Als ik het iets mag nuanceren: Wanneer je een mobiel abonnement bij KPN bestelt spreek je een prijs af voor een minimale periode, de contractduur). Dat is bijna altijd 1 jaar of twee jaar in Nederland.

Na die periode behoudt je bij KPN dezelfde prijs en mag je op elk moment opzeggen, met een maand opzegtermijn. Wil je een nieuwe betere prijs, dan kan dat meestal wel maar dan wel in ruil voor een nieuwe contractsduur. Dus KPN licht niemand op en verhoogt ook geen prijzen (los van inflatie).

Wat ze meestal niet doen is klanten die hun contractduur uit hebben gediend, actief wijzen op goedkopere mogelijkheden. Dat kan je ze niet perse kwalijk nemen, ze zijn een beursgenoteerd bedrijf dat winst dient te maken. Anders heb je als bedrijf ook weer geen bestaansrecht.

Wel wordt je meestal actief gewezen op de mogelijkheid voor verlengen, tegen de tijd dat je contractduur afloopt. Dat verlengen meestal goedkoper uitpakt (maar wel een nieuw jaar- of tweejaarscontract oplevert) weten de meeste mensen wel maar niet iedereen denk ik. 

 

Dat bedoel ik dus, klanten zijn niet meer belangrijk, geld verdienen wel.

Ik zie dit de laatste tijd steeds meer om mij heen, bedrijven vergeten dat wij de klant nog altijd alles betalen, als we allemaal stoppen omdat de service slecht is en de prijzen te hoog zijn, wat dan, dan worden de aandeelhouders helemaal niet betaald, dan is er niets meer.

Dus zeg ik richting KPN denk nu eerst eens aan je klanten, i.p.v. aan je zelf 😉

Te vrede klanten zijn klanten die blijven en dus geld opbrengen, stel ik ga weg, ik neem ergens een internet abonnement en klaar ben ik, ik heb ook een IPTV abonnement en daarmee kan ik heel goed tv kijken, zelfs opnemen (op externe harddisk) en terug kijken.

Dan heeft KPN weer een klant minder, dus minder omzet en minder winst, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb diverse bedrijven die alleen maar aan winst maken dachten zien omvallen, gezonde bedrijven die langzaam maar zeker het belang van de klant uit het oog verloren en hier aan uit eindelijk ten onder gingen.


Als de prijs voor u het belangrijkste is dan is ieder jaar overstappen de beste oplossing. Bedrijven blijven in leven als de prijs/kwaliteitsverhouding in orde is. En blijkbaar is dat het geval want er zijn ruim 2,5 miljoen klanten. De prijs is niet het enige marketinginstrument.


Ze denken echt dat het blijkbaar kan, anders hadden ze deze prijsverschillen niet gehanteerd, daar maak ik mij dus kwaad om, het voelt als minachting naar mij.

Welke prijsverschillen heeft u het nu eigenlijk over? Er zijn geen prijsverschillen. Als u verlengt, dan betaalt u hetzelfde als een nieuwe klant. 


Bij het bovenste lijstje zijn ook de inflatie verhoging in begrepen, we worden bijna verplicht elk jaar te verlengen om zo de inflatie kosten te ontlopen. Bij uw huidig maandbedrag zit vermoedelijk al een paar cent op vanwege de inflatie correctie.

 

Plus dat zijn bedragen horende bij een oudere propositie.


Bij het bovenste lijstje zijn ook de inflatie verhoging in begrepen, we worden bijna verplicht elk jaar te verlengen om zo de inflatie kosten te ontlopen. Bij uw huidig maandbedrag zit vermoedelijk al een paar cent op vanwege de inflatie correctie.

 

Plus dat zijn bedragen horende bij een oudere propositie.

Ja, het bovenste lijstje is bedoeld om het abonnement aan te passen. Niet om te verlengen. Verlengen en aanpassen zijn 2 verschillende dingen.


De nuancering van de afwijkende bedragen waren in mijn beleving nog niet duidelijk genoeg genoemd.