Skip to main content

hoi kpn, ik vind het vreemd dat ik melding krijg dat ik mijn abonnement kan verlengen met toestel. ik heb aangegeven dat ik mijn eerdere toestel in een keer wil afbetalen (nog 3 mnd) zodat ik bij mijn nieuwe abonnement een ander toestel kan kiezen. dit mag blijkbaar niet zie voorwaarden:  Heb je eerder een toestelkrediet afgesloten, dan kan je het bedrag niet in 1 keer aflossen. Als de contracttermijn is afgelopen, kan je overstappen naar een ander abonnement waarom krijg ik dan melding dat ik kan verlengen wacht daar dan mee tot het abonnement is afgelopen 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat vetgedrukte is oude info.

Je kunt tegenwoordig eerder aflossen. Doe je dat echter in deze maand, dan is dat verwerkt bij de eerstvolgende of daaropvolgende factuur. Pas daarna kan je een verlenging doen met toestel. Mits je abonnement dan weer minimaal 3 maanden oud is (maar dat is ‘t dus).

Maar, een lening voor een telefoon is helemaal niet verplicht. Er is niks op tegen om je telefoon gewoon meteen te betalen (vakantiegeld in mei). Scheelt maandlasten en een hoop gedoe met een eventuele hypotheek. Een lening van € 25 per maand ‘kost’ je al € 7000 op een hypotheek.

Je kunt 120 dagen voor je contracteinde een verlenging (nieuw abo bij KPN op zelfde nummer) inzetten. Daar kan dan ook een nieuwe telefoon met lening bij. Echter, als een oude lening van je eerdere toestel nog loopt dan kan de BKR de nieuwe lening niet goedkeuren in verhouding tot je inkomen en evt. andere leningen.


Dank je wel voor je reactie Peterg. Vreemde is dat ik 1 week geleden vervroegd aflossen heb aangevraagd en nog steeds geen link heb ontvangen 🙄


Dat is mogelijk wat apart inderdaad. Heb er geen ervaring mee. Altijd mijn telefoons gewoon betaald. Heb laag inkomen dus wil vaste lasten ook laag houden.

Ik heb alleen deze voor je: kpn.com/aflossen .

Een KPN moderator, die hier nog komt, kan evt. de status van je aanvraag checken. Die heeft dan wel gegevens nodig die je kunt invullen in je forumprofiel. Als je dat vast doet kan de mod dan sneller aan de slag. (wachtrij mods helaas 6 dagen)


Dag @ellenb1962. Van harte welkom hier. Ik zie dat @PeterG je al van een zeer uitgebreide reactie heeft voorzien. Het klopt inderdaad dat die informatie enigszins verouderd is. Je kunt je toestelkrediet vervroegd aflossen als je een abonnement op of na 1 mei 2017 hebt afgesloten. Als je vóór die datum een toestelkrediet hebt afgesloten, kun je het bedrag niet in één keer aflossen. 

Echter, ik verwacht dat het gaat om een toestelkrediet van ná 1 mei 2017. Je kunt dan via een formulier vervroegd aflossen. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, hoor je binnen 2 werkdagen een iDEAL-link te ontvangen. Na betaling wordt je abonnement omgezet in een Sim Only abonnement en wordt de lening binnen 5 werkdagen bij het BKR beëindigd. Je kunt dan alleen niet direct je een aanvraag doen om je Sim Only abonnement om te zetten naar een abonnement met toestel. Dat kan vanaf de eerste dag van de eerstvolgende factuurperiode. 

Het is natuurlijk wel vreemd dat je nog geen link hebt ontvangen. Heb je het al opnieuw geprobeerd? Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Ik kijk graag mee.


Hallo @ellenb1962. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je inmiddels een iDEAL-linkje hebt ontvangen. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.


Nog steeds geen link ben beetje klaar met kpn


Ik wil je graag helpen, @ellenb1962. Maar dan is het toch echt nodig dat je je profiel aanvult met je gegevens (inclusief het klantnummer dat je invult in het formulier) en mijn vragen beantwoordt. Het is mij nu ook niet duidelijk of je al hebt geprobeerd om de link opnieuw aan te vragen. 


06********

Klantnummer ***********

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.


Dank je wel, @ellenb1962. Ik heb zojuist contact gehad met een achterliggende afdeling. De iDEAL-link is opnieuw verstuurd naar je Hotmail e-mailadres. Check voor de zekerheid ook je spam. De kans is groot dat de e-mail daarin terechtkomt. 


Dank je wel eindelijk gelukt nu


Goed om te lezen dat het is gelukt, @ellenb1962. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Geachte KPN

 

ik wil een klacht indienen wat betreft jullie voorlichting en werd tegen mij gezegd dat als ik mijn toestel zou afbetalen kan ik overstappen naar een ander toestel ik heb netjes afbetaald en nu krijg ik net te horen dat ik niet over kan stappen naar een ander toestel heel slecht van jullie wat gaan jullie hier aan doen ??? Ik vind het wel zo netjes dat jullie mij tegemoet komen 

Vriendelijke groet Quincy 


Geachte KPN

 

ik wil een klacht indienen wat betreft jullie voorlichting en werd tegen mij gezegd dat als ik mijn toestel zou afbetalen kan ik overstappen naar een ander toestel ik heb netjes afbetaald en nu krijg ik net te horen dat ik niet over kan stappen naar een ander toestel heel slecht van jullie wat gaan jullie hier aan doen ??? Ik vind het wel zo netjes dat jullie mij tegemoet komen 

Vriendelijke groet Quincy 

Dat is volgens mij recentelijk veranderd. Dus misschien zijn nog niet alle medewerkers daarvan op de hoogte.

Je kunt natuurlijk wel altijd gewoon een los toestel kopen en gebruiken.


Dat is volgens mij recentelijk veranderd. Dus misschien zijn nog niet alle medewerkers daarvan op de hoogte.


Dat kan inderdaad sinds 12 mei 2021 niet meer. Voorheen was het mogelijk om een toestel af te lossen en daarna tussentijds te verlengen naar een abonnement met handset. Nu kan je alleen als je vanaf de start van jouw contract een Sim Only abonnement hebt gehad, nog binnen contract jouw abonnement verlengen inclusief toestel.