Skip to main content

Beste Medewerker,

 

Ik heb onlangs contact gehad met een collega van u. Ik heb afgelopen week mijn telefoon kapot laten vallen. erg vervelend.. Ik kan helaas pas 10-08-2022 mijn abonnement verlengen. Maar ik ga eind juli voor langere tijd op vakantie. Is er een mogelijkheid dat ik het voor die tijd kan verlengen? Graag hoor ik van u wat daar de mogelijkheden van zijn.

 

Alvast bedankt!

Ai, dat is inderdaad erg vervelend @nick101 

Vooruitlopend op een reactie van een KPN medewerker, verwacht ik niet dat vervroeging mogelijk is.
Je kan vanaf 120 dagen voor de einddatum van het lopende contract verlengen. Heb je niet een ander toestel (of kan je dat lenen) om de periode te overbruggen?


Ai, dat is inderdaad erg vervelend @nick101 

Vooruitlopend op een reactie van een KPN medewerker, verwacht ik niet dat vervroeging mogelijk is.
Je kan vanaf 120 dagen voor de einddatum van het lopende contract verlengen. Heb je niet een ander toestel (of kan je dat lenen) om de periode te overbruggen?

Ik heb vernomen dat jullie hier wel iets mee kunnen via de telefoon. Vervroegd afkopen? iets met sim only? Ik zal een nieuw toestel moeten hebben voor ik vertrek….


Ai, dat is inderdaad erg vervelend @nick101 

Vooruitlopend op een reactie van een KPN medewerker, verwacht ik niet dat vervroeging mogelijk is.
Je kan vanaf 120 dagen voor de einddatum van het lopende contract verlengen. Heb je niet een ander toestel (of kan je dat lenen) om de periode te overbruggen?

Ik heb vernomen dat jullie hier wel iets mee kunnen via de telefoon. Vervroegd afkopen? iets met sim only? Ik zal een nieuw toestel moeten hebben voor ik vertrek….

Hallo @nick101 een los toestel kun je bij iedere telefoonboer op de hoek kopen, nog goedkoper ook.

 


Ik heb vernomen dat jullie hier wel iets mee kunnen via de telefoon. Vervroegd afkopen? iets met sim only? Ik zal een nieuw toestel moeten hebben voor ik vertrek….

Ten eerste, ik ben geen KPN medewerker maar een KPN klant, net zoals jij.

Je zou het toestel kunnen afkopen, dan wordt jouw abonnement sim only. Maar dan heb je nog steeds geen nieuw toestel. Vroeger kon je zo'n gecreëerd sim only abonnement openbreken en om laten zetten naar een nieuw abonnement met toestel. Dat kan helaas sinds mei 2021 niet meer.

Je zou (tegen nog meer kosten) je abonnement voortijdig kunnen afkopen, maar dat moet je met KPN overleggen. Bel KPN klantenservice via 0800-0402.

Net als @JanD denk ik dat je goedkoper zelf een nieuw toestel kan kopen en gebruiken bij je lopende contract.


Hoi @nick101, welkom hier. Ik ben wel KPN medewerker, maar helaas moet ik RBxx gelijk geven. Het openbreken van de Sim Only na vervroegd aflossen van je toestlkrediet is niet meer mogelijk. De enige optie is dan inderdaad je hele abonnement opzeggen waarbij je dan zowel toestelkrediet als de resterende maande van je contract in één keer betaalt. Alleen levert dit wel problemen op met je telefoonnummer. 

Wellicht is het dan toch handiger om een goedkoper toestel aan te schaffen ter overbrugging. Misschien voor op vakantie ook geen slecht idee qua risico op diefstal/beschadiging daar (afhankelijk van waar je heen gaat natuurlijk).