Skip to main content

Hallo,

Vorige week mijn abonnement verlengd en een nieuw toestelverzekering afgesloten. Op het oude toestel de verzekering opgezegd en nu krijg ik een bevestiging dat de verzekering niet op mijn oude, maar op mijn nieuwe toestel is opgezegd..

Klantenservice gebeld en die zeggen dat dit niet zo gemakkelijk ongedaan gemaakt kan worden. Hij mailt de IT afdeling en het is mogelijk dat dit proces weken kan duren voordat ik een bericht krijg. Dit betekende dat als er iets zou gebeuren met mijn toestel ik niets zou kunnen claimen, dus moest ik de aankomende weken erg voorzichtig zijn met mijn nieuwe toestel.

Erg vreemd, de fout ligt bij KPN en nu maar hopen dat het binnen een paar weken opgelost kan worden volgens de medewerker, maar volgens hem was het niet zo 1,2,3, voor elkaar..

Wie kan mij helpen, zodat dit probleem sneller opgelost kan worden.

Alvast bedankt.

Hoi @Constantine, welkom. 

Wat vervelend dat het niet is gelukt om een toestel verzekering af te sluiten. Toch vind ik het verhaal van de medewerker en contact met de IT afdeling erg vreemd. Sinds 1 januari 2022 is het niet meer mogelijk voor medewerkers om een toestel verzekering aan te vragen, klanten kunnen dit enkel online doen. Ik begrijp dat jij jouw abonnement vorige week hebt verlengt? Binnen 30 dagen na levering van jouw toestel kan je alsnog een verkering aanvragen via KPN.com/toestelverzekering. Volgens mij zou het zo helemaal goed moeten komen. 😁


Misschien was ik niet duidelijk genoeg Hanna 😇

29-03 Abonnement (+toestel) online verlengd met verzekering. Een dag later verzekering op het oude toestel, Samsung 10+ telefonisch opgezegd (zou per 31-03 worden opgezegd).

04-04 krijg ik 2 brieven. 1ste, welkom brief voor het afsluiten van een nieuwe verzekering, per 30-03, op de Oppo X5 en een brief met daarin hetzelfde polis nummer als in de welkom brief dat het weer per 02-04 is opgezegd, waarin ook aangegeven wordt dat het om de Oppo gaat.

EN volgens de KPN medewerker die ik eergisteren sprak, kon ik niet opnieuw voor de Oppo een verzekering afsluiten en moest ik maar afwachten of de IT afdeling dit kon oplossen. En dat kon wel weken duren..


Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen 😕, wat lastig. Dit maakt het een stuk ingewikkelder inderdaad. Mijn collega heeft wel de juiste processen in gang gezet. Ik ga voor je kijken of ik meer informatie voor je kan vinden.


Het is opgelost, mijn toestel is weer verzekerd. Bedankt voor je hulp.


Fijn om te horen @Constantine !