Skip to main content

Via telefonisch contact met KPN en ondertussen een brief, krijg ik te horen dat ik een nieuwe simkaart aan moet vragen i.v.m. met een oude Telfort simkaart.

Die zou ik nodig hebben voor de lkaatste veiligheidsupdates en andere noodzakelijke verbeteringen zoals bellen via WiFi en om het 4G en 5G netwerk te kunnen gebruiken.

Ik gebruik een Nokia RM6300 zonder internet en WiFi en SMS zelden.

Bellen en gebeld worden is voor mij dus eigenlijk het enige wat ik met de telefoon doe.

Waarom moet ik dan een nieuwe simkaart aanvragen?

KPN heeft mijn telefoonnummer, kan een brief sturen naar mijn privéadres, maar stuurt geen nieuwe simkaart op.

Die moet ik aanvragen. Waarom aanvragen?

Als het belangrijk is om de kaart te vervangen stuur hem dan gewoon op zoals het in het verleden ook altijd ging?

 

Ik hoop dat op deze vraag een antwoord komt, want mijn vorige vraag werd zonder enige reactie daarop uit het forum verwijderd.

 

 

 

Ik gebruik een oude Nokia 6300, SMS zelden en zonder WiFi- of internetverbinding, dus zonder internet mail, app's etc.

Waarom dan toch een nieuwe simkaart aanvragen.

Als het zo belangrijk is, waarom stuurt KPN de nieuwe kaart niet gewoon op?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

*Admin: Toch samengevoegd met eigen -nieuw aangemaakt- topic

 


Je andere topic is er nog gewoon: 

 

Log gewoon even in op je MijnKPN en bestel daar een nieuwe simkaart. Waarom KPN dit niet zelf doet is voor mij ook een raadsel. Wellicht dat er daar nog een reactie over komt


Inloggen op het KPN account of gewoon bellen is natuurlijk een optie.

Ik denk dat je dan accoord moet gaan met nieuwe KPN voorwaarden en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Ik heb immers niet gevraagd om de switch van Telfort naar KPN te maken…

 

Dus ik ben benieuwd naar de reactie van KPN.


U bedoeld natuurlijk deze vraag,

 

Die heeft een admin afgesplitst om het overzichtelijker te houden, als je op je profiel klikt kun je zelf kijken welke activiteiten je gedaan hebt en zo alles terug vinden.

 

 

 


Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

En waarom zelf aanvragen? Zeker bij Prepaid heeft KPN niet altijd.het juiste adres van iedere klant.Als jij de aanvraag online doet, dan gaat de verzending zeker goed. 


Toch even een berichtje voor de Administrator!

Waarom geeft u geen correct antwooord op mijn vraag?

Dit is toch niet zo moeilijk?

Met een afleidingsmanoevre om dit bericht af te splitsen naar een item wat kant nog wal raakt m.b.t. mijn vraag bent u er niet.

Ik stel een serieuze vraag en verwacht ook een serieus antwoord!

Hoe moeilijk kan het zijn?


Degene die je bericht heeft afgesplits naar een eigen topic is iemand die het forum leesbaar houd en overzichtelijk en is waarschijnlijk niet dezelfde als degene die antwoord gaat geven uit naam van KPN, als zij dit wel doen heeft dit te maken met dat je een Topic “kaapt” waar zij nog niet klaar zijn met de huidige Topic Starter.

Dus gewoon even geduld hebben, je komt vanzelf aan de beurt, heb je haast kun je bellen met 0800-0402 en spreek je in dat je een medewerker wil spreken.


Dag @K. Pn, leuk dat je ons hebt gevonden. Ik lees dat je enkele vragen hebt over het aanvragen van een nieuwe simkaart. Ik zie dat @Noordzee al antwoord op jouw vragen heeft gegeven:

Noordzee schreef:

Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

En waarom zelf aanvragen? Zeker bij Prepaid heeft KPN niet altijd het juiste adres van iedere klant. Als jij de aanvraag online doet, dan gaat de verzending zeker goed. 

Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat hierbij de voorwaarden veranderen. Zolang je gebruik blijft maken van jouw oud-Telfort abonnement, blijf je onder de Telfort voorwaarden. Het vervangen van een simkaart heeft hier geen invloed op. Dit is alleen bedoeld om er voor te zorgen dat jij gebruik kunt blijven maken van onze diensten.


Dag @K. Pn, leuk dat je ons hebt gevonden. Ik lees dat je enkele vragen hebt over het aanvragen van een nieuwe simkaart. Ik zie dat @Noordzee al antwoord op jouw vragen heeft gegeven:

Noordzee schreef:

Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

En waarom zelf aanvragen? Zeker bij Prepaid heeft KPN niet altijd het juiste adres van iedere klant. Als jij de aanvraag online doet, dan gaat de verzending zeker goed. 

Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat hierbij de voorwaarden veranderen. Zolang je gebruik blijft maken van jouw oud-Telfort abonnement, blijf je onder de Telfort voorwaarden. Het vervangen van een simkaart heeft hier geen invloed op. Dit is alleen bedoeld om er voor te zorgen dat jij gebruik kunt blijven maken van onze diensten.

 

Dag Denise,

Bedankt voor de reactie, maar hiermee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Deze is:

 

KPN heeft mijn telefoonnummer, kan een brief sturen naar mijn privéadres, maar stuurt geen nieuwe simkaart op.

Die moet ik aanvragen. Waarom aanvragen?

Als het belangrijk is om de kaart te vervangen waarom stuurt KPN hem dan niet automatisch op zoals het in het verleden bij Telfort en andere providers ook altijd ging?


Hallo @K. Pn ,

 

En waarom zelf aanvragen? Zeker bij Prepaid heeft KPN niet altijd.het juiste adres van iedere klant.Als jij de aanvraag online doet, dan gaat de verzending zeker goed. 

@K. Pn 

KPN heeft niet altijd het juiste adres van iedere Pepaid-klant.  

Zelf aanvragen is toch een kleine moeite ? 


Hallo @K. Pn ,

 

En waarom zelf aanvragen? Zeker bij Prepaid heeft KPN niet altijd.het juiste adres van iedere klant.Als jij de aanvraag online doet, dan gaat de verzending zeker goed. 

@K. Pn

KPN heeft niet altijd het juiste adres van iedere Pepaid-klant.  

Zelf aanvragen is toch een kleine moeite ? 


Het initiatief om de simkaart te vervangen komt van KPN.

Ik ben tevreden met de huidige situatie. Waarom moet ik dan actie ondernemen?

Dit onderwerp had met één antwoord afgesloten kunnen worden.

Een heldere uitleg van KPN. Maar deze blijft tot nu toe uit.

 

Anders krijg ik het gevoel van  "tekent u maar bij het kruisje”.


Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

 

Zie mijn eerdere reactie over 2G en 3G. 


Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

 

Zie mijn eerdere reactie over 2G en 3G. 

Beste Noordzee,

Dat begrijp ik allemaal, maar daar wordt met geen woord over gesproken in de brief en via de telefoon. Er worden alleen maar positieve verbeterpunten "betere beveiliging!”, "sneller netwerk!” etc. aangekaart, maar over het opheffen van netwerken wordt niet gesproken.

Dat klinkt ook niet vrolijk maar als dat zo is, wees dan eerlijk naar de klant. Daar horen ook de minder leuke zaken bij. Uiteindelijk beslist de klant of hij/zij dan nog langer van de diensten gebruik wil blijven maken.

Bovenstaande wil ik graag duidelijk hebben uit monde van KPN zelf.


K. Pn schreef:

Dag Denise,

Bedankt voor de reactie, maar hiermee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Deze is:

KPN heeft mijn telefoonnummer, kan een brief sturen naar mijn privéadres, maar stuurt geen nieuwe simkaart op.

Die moet ik aanvragen. Waarom aanvragen?

Als het belangrijk is om de kaart te vervangen waarom stuurt KPN hem dan niet automatisch op zoals het in het verleden bij Telfort en andere providers ook altijd ging?

Zoals Noordzee ook al heeft aangegeven, hebben we niet van iedere klant de juiste adres gegevens. Als we de simkaarten automatisch zouden vervangen terwijl de adresgegevens niet kloppen, dan sturen we de simkaart dus naar het verkeerde adres. Dat maakt fraude een stuk makkelijker. Wij doen er juist alles aan om dit te voorkomen. Én door je alleen te informeren kan je een simkaart aanvragen op een moment dat het jou goed uitkomt.

Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

 

Zie mijn eerdere reactie over 2G en 3G. 

Beste Noordzee,

Dat begrijp ik allemaal, maar daar wordt met geen woord over gesproken in de brief en via de telefoon. Er worden alleen maar positieve verbeterpunten "betere beveiliging!”, "sneller netwerk!” etc. aangekaart, maar over het opheffen van netwerken wordt niet gesproken.

Dat klinkt ook niet vrolijk maar als dat zo is, wees dan eerlijk naar de klant. Daar horen ook de minder leuke zaken bij. Uiteindelijk beslist de klant of hij/zij dan nog langer van de diensten gebruik wil blijven maken.

Bovenstaande wil ik graag duidelijk hebben uit monde van KPN zelf.

Zoals Noordzee aangeeft, ondersteunen sommige simkaarten alleen 2G en 3G. Dit hebben wij onder de noemer ‘sneller netwerk’ wel degelijk in de brief opgenomen. Nu zouden wij hier een heel epistel kunnen opstellen met onderbouwde redenen waarom de simkaarten dan vervangen moeten worden, maar het gros van onze klanten houdt van eenvoud. Wij hebben er daarom voor gekozen om kort en krachtig uit te leggen wat er aan de hand is en welke stappen jij kunt nemen.

Ter volledigheid:

Denise_ schreef:

Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat hierbij de voorwaarden veranderen. Zolang je gebruik blijft maken van jouw oud-Telfort abonnement, blijf je onder de Telfort voorwaarden. Het vervangen van een simkaart heeft hier geen invloed op. Dit is alleen bedoeld om er voor te zorgen dat jij gebruik kunt blijven maken van onze diensten.

Hopelijk zijn je vragen hiermee voldoende beantwoord.


K. Pn schreef:

Dag Denise,

Bedankt voor de reactie, maar hiermee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Deze is:

KPN heeft mijn telefoonnummer, kan een brief sturen naar mijn privéadres, maar stuurt geen nieuwe simkaart op.

Die moet ik aanvragen. Waarom aanvragen?

Als het belangrijk is om de kaart te vervangen waarom stuurt KPN hem dan niet automatisch op zoals het in het verleden bij Telfort en andere providers ook altijd ging?

Zoals Noordzee ook al heeft aangegeven, hebben we niet van iedere klant de juiste adres gegevens. Als we de simkaarten automatisch zouden vervangen terwijl de adresgegevens niet kloppen, dan sturen we de simkaart dus naar het verkeerde adres. Dat maakt fraude een stuk makkelijker. Wij doen er juist alles aan om dit te voorkomen. Én door je alleen te informeren kan je een simkaart aanvragen op een moment dat het jou goed uitkomt.

Hallo @K. Pn ,

Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het wel kloppen. Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.

Zo gaat 3G binnenkort vervallen en 2G over een paar jaar.

 

Zie mijn eerdere reactie over 2G en 3G. 

Beste Noordzee,

Dat begrijp ik allemaal, maar daar wordt met geen woord over gesproken in de brief en via de telefoon. Er worden alleen maar positieve verbeterpunten "betere beveiliging!”, "sneller netwerk!” etc. aangekaart, maar over het opheffen van netwerken wordt niet gesproken.

Dat klinkt ook niet vrolijk maar als dat zo is, wees dan eerlijk naar de klant. Daar horen ook de minder leuke zaken bij. Uiteindelijk beslist de klant of hij/zij dan nog langer van de diensten gebruik wil blijven maken.

Bovenstaande wil ik graag duidelijk hebben uit monde van KPN zelf.

Zoals Noordzee aangeeft, ondersteunen sommige simkaarten alleen 2G en 3G. Dit hebben wij onder de noemer ‘sneller netwerk’ wel degelijk in de brief opgenomen. Nu zouden wij hier een heel epistel kunnen opstellen met onderbouwde redenen waarom de simkaarten dan vervangen moeten worden, maar het gros van onze klanten houdt van eenvoud. Wij hebben er daarom voor gekozen om kort en krachtig uit te leggen wat er aan de hand is en welke stappen jij kunt nemen.

Ter volledigheid:

Denise_ schreef:

Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat hierbij de voorwaarden veranderen. Zolang je gebruik blijft maken van jouw oud-Telfort abonnement, blijf je onder de Telfort voorwaarden. Het vervangen van een simkaart heeft hier geen invloed op. Dit is alleen bedoeld om er voor te zorgen dat jij gebruik kunt blijven maken van onze diensten.

Hopelijk zijn je vragen hiermee voldoende beantwoord.

Beste Denise,

Ik blijf het vreemd vinden dat KPN-klanten, met meerdere "gekoppelde abonnementen" op hetzelfde adres, onder de noemer Pre-paid- of onbekende klant met foutieve adresgegevens worden geschaard.
In de klantendatabase van KPN is het heel makkelijk om een selectie te maken van klanten waarvan het adres correct is en deze de juiste informatie of producten toe te sturen.
Ook is het niet moeilijk om tijdens ingebruikname van een nieuw simkaartje een verificatie toe te passen, zoals u ook de geboortedatum of de laatste 3 cijfers van het iban-nummer vraagt tijdens een telefoongesprek met KPN.
Het zelf actie moeten ondernemen wekt bij mij wrevel op.

Met uw antwoorden heeft u mijn vertrouwen niet teruggewonnen!
Ik ga nadenken over mijn huidige contacten met KPN.


We hopen altijd dat klanten hun gegevens up-to-date houden, maar niet alle klanten doen dit. We zien dit veel bij prepaid, maar ook bij klanten met een abonnement. Wij kunnen niet controleren of de gegevens die bij ons bekend zijn ook daadwerkelijk actueel zijn. Dit is een onmogelijke opgave. We hebben er daarom voor gekozen om iedere klant met een verouderde simkaart alleen een informatie brief, e-mail en/of sms over het vervangen van de simkaart te sturen. Als de gegevens actueel zijn en je de informatie dus ontvangt, dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Je kunt dan met één (spreekwoordelijke) druk op de knop een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN

Ook is het niet moeilijk om tijdens ingebruikname van een nieuw simkaartje een verificatie toe te passen, zoals u ook de geboortedatum of de laatste 3 cijfers van het iban-nummer vraagt tijdens een telefoongesprek met KPN.

Klopt. Tijdens het activeren van een simkaart is ook verificatie vereist. Echter zou het ontzettend zonde zijn om naar alle klanten met een verouderde simkaart direct een nieuwe simkaart toe te sturen om bovengenoemde reden. Veel simkaarten zouden niet aankomen bij de geadresseerde. Niet alleen zonde van onze capaciteiten, maar ook nog eens slecht voor het milieu. Het is daarom beter om klanten eerst te informeren over het vervangen van hun simkaart. De klant kan dan zelf een nieuwe simkaart aanvragen. Zo weten we zeker dat deze bij de juiste persoon terecht komt. Efficiënt en goed voor het milieu!


Achter de schermen vraagt KPN in een privébericht of ik tevreden ben over dit item. Hieronder mijn reactie.

 

Om milieuredenen wordt geen nieuw simkaartje opgestuurd, maar moet ik die aanvragen. KPN heeft mij nu 2 brieven en een privébericht op het juiste adres toegezonden. Als ik KPN bel wordt ik (automatisch) lastig gevallen met het verzoek om een simkaartje aan te vragen. Ook hebben in het forum een aantal mensen hier tijd aan verspild. Computers hebben stroom verbruikt, het heeft veel tijd gekost. (lekker milieuvriendelijk) Geen milimeter opgeschoten, maar een simkaartje versturen is voor KPN een brug te ver. Wil je het nog gekker hebben!

(deze week in het nieuws) Hoe zou het toch komen dat de klantevredenheid bij KPN op zo'n laag pitje staat?
Dus voor de overname door KPN een zeer tevreden klant bij Telfort naar een zeer ontevreden klant bij KPN.