Skip to main content

Hallo admin,

Kunt u mijn simkaart op afstand activeren voor mij? Ik ben op dit moment in het buitenland en vanuit hier lukt het niet. Gegevens telefoonnummer en simkaart nummer staan in mijn forum profiel ingevuld. Alvast dank, vr gr Bert

Ik heb hem voor je geactiveerd @Bert de Boer 100!


Hallo Maja, dank voor je bericht. Helaas lukt het nog niet om de simkaart te kunnen gebruiken. De instellingen van de telefoon zijn gechecked. De telefoon is opnieuw opgestart, maar dat maakt geen verschil. Wat kan de oorzaak zijn? Alvast dank,


Hmm balen dit, ik zie zelf niets geks op je verbinding dus heb hier niet direct een verklaring voor. Wat krijg je precies te zien op je telefoon? Heb je wel verbinding met een netwerk? Zou je anders eens verschillende netwerken willen proberen?


Hallo Maya, er is netwerkverbinding via roaming. Het lukt niet om te bellen, gebeld te worden, sms versturen of verbinding via wifi te maken. Sms ontvangen lukt wel. Verandering van netwerk maakt geen verschil. Bedankt voor het meedenken


Hmm, dus je hebt internet én je kunt sms’jes ontvangen, maar verder gaat het mis? Dat vind ik best bijzonder :thinking: Wat gebeurt er als je zelf probeert te sms’en of als je wil bellen? Krijg je dan een bepaalde melding?


Hi Maja, er is geen internet verbinding. Als je wil bellen krijg je een mannenstem die zegt dat je niet kan bellen. Sms'en geeft de melding 'kan sms niet verzenden'.


Ik zit op Aruba, heeft kpn daar wel service?


KPN zelf niet, wij hebben alleen in Nederland masten staan. Zodra je de grens overgaat, ga je gebruik maken van roaming wat inhoudt dat je -overal ter wereld- kunt verbinden met netwerken van plaatselijke providers. Je gaf eerst aan dat internet het wel deed via roaming waardoor ik het idee kreeg dat je verbonden was met zo'n andere provider. Heb ik dat verkeerd begrepen en heb je nog geen andere provider geselecteerd? Zo nee, zou je dit dat toch willen doen via je netwerkinstellingen?


Dit is het symbool dat er in het scherm staat, echter is er geen verbinding met internet mogelijk, (geeft aan dat er geen verbinding is) ,niet bellen of gebeld worden, geen versturing van sms. Wel ontvangen van sms.


Er zijn op Aruba 2 providers: Setar en Digicel, via beide netwerken het zelfde resultaat


Ik heb het euvel ontdekt @Bert de Boer 100, je hebt geen ‘normaal’ beltegoed meer op je simkaart staan. Nog wel €2,50 bonustegoed, maar dat is alleen bruikbaar in Nederland!

Je kunt ook vanuit het buitenland je beltegoed online opwaarderen, zodra je weer tegoed hebt zal je alles weer kunnen. In Aruba worden wel hogere buitenland-tarieven gerekend, even iets om rekening mee te houden :wink:


Super! Dank je wel!!!!! Klinkt als een heel logische verklaring, ik ga t vanmiddag opwaarderen en ga er vanuit dat t in orde komt. :thumbsup_tone2:


Ja, het is in orde! Hartelijk dank voor de hulp


Top! Graag gedaan en nog een fijn verblijf gewenst daar :blush: