Skip to main content
Vraag

verzoek tot het verwijdering van mijn persoonsgegevens

• March 10, 2026
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

Middels dit bericht, verzoek ik vriendelijk noch dringend per ommegaande het door u zonder toestemming afgesloten simonly abonnement te stopzetten en mijn persoonsgegevens te verwijderen.

Ik heb mijn simonly abonnement, welk sinds 2021 maandelijks opzegbaar is, overgestapt met nummerbehoud naar Simpel, het dochterbedrijf van KPN. Hier heb ik van zowel Simpel als KPN een bevestigingsmail ontvangen, echter heeft KPN in de e-mail opgenomen omtrent het nieuwe nummer met het simonly abonnement zonder dat daar toezegging of ergens op akkoord is gegeven. Hier heb ik telefonisch contact over gehad met Mike van Sales en opzeg afdeling, die aangaf het abonnement is opgezegd met 1 maand opzegtermijn, ik zou hier uiteraard niet voor hoeven te betaling en heb dan ook de incasso teruggeboekt. Echter is het abonnement nog steeds zichtbaar en actief mijnkpn app, op moment dat dit daadwerkelijk stopt zal ik de app verwijderen en is KPN afgelopen voor mij. 

Ik ben benieuwd of jullie dit goed afhandelen of dat we hier een juridisch werk van maken. Dus het verzoek ligt bij jullie, ik zie het antwoord graag tegemoet.

1 reactie

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 10, 2026

Er gaan meerdere dingen door elkaar.

1) simpel is geen dochteronderneming van KPN, simpel is een dochteronderneming van Odido. 

2) dit is een community waar klanten elkaar helpen, u kunt dingen verzoeken maar dat gaat niet gebeuren.

3) privacy statement 12.4 gaat over het recht op vergetelheid. U kunt per post een bericht sturen of per mail naar dit adres:

KPN Klantreacties (o.v.v. Rechten AVG) Postbus 58800 1040 JA Amsterdam rechtenavg@kpn.com

4) Ook het opzeggen van welk abonnement dan ook gaat niet via een community maar via de klantenservice, Mike in jouw geval. Als het goed is het je per mail een bevestiging van de opheffing gehad. 

En als laatste dan:

5) Storneren van kosten is nooit slim, kpn werkt met een narekening en als u te veel betaald krijgt u dat terug. Door te storneren ga je automatisch het traject in van wanbetaling met extra verhogingen, herinneringskosten en een incassobureau uiteindelijk. Niet betalen is dus geen oplossing.

Speciaal voor die laatste factuur heeft KPN een webpagina met uitleg:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/factuur-kpn-mobiel/factuur-na-opzeggen