Skip to main content

Hallo, ik ben ernstig verontrust!

Via de button BETAAL DIRECT in MijnKPN is het verkeerde bedrag afgeschreven van een geheel, voor mij, onbekende factuur!

Wat is het geval.

De procedure achter de button is een geheel geautomatiseerd proces waarbij jij je BANK app ter beschikking stelt om je factuur te betalen. Achteraf bleek/blijkt dat er een geheel andere factuur betaald is met een een ander bedrag dan de factuur die ik had moeten betalen! Dat is een vrij ernstig probleem lijkt mij.

Ik ben in het buitenland (Azië) en een mail hierover sturen waarbij je de situatie kan uitleggen is onmogelijk. Immers bellen vanuit het buitenland is geen optie omdat dan kosten hoger worden dan het abonnement. Daarnaast is de website van KPN niet bereikbaar vanuit Azië (403 forbidden)!

Via een constructie (via teamviewer) verbinding gemaakt met een computer in NL om dan via de CHAT hulp te vragen. Long story short: ik kon niet geholpen worden nadat ik twee keer alle info had uitgewisseld. Advies was om +31 12001200 te bellen. Mijn opmerking dat het veel geld zou kosten werd afgedaan dat er rekening mee gehouden zou worden en dat het vast wel vergoed zou worden als bleek dat het een fout was van KPN. Voor mij was dat geen oplossing voor het probleem en nadat ik meldde dat ik een manager wilde spreken (het zogenaamde Skip Level gesprek). Werd door de operator rucksichtloss de CHAT beëindigd!

 

Waar gaat het om!

. ik maak gebruik van een applicatie (MijnKPN) die ik vertrouw de juiste dingen te doen.

. ik volg de door MijnKPN aangeboden optie BETAAL DIRECT.

. ik stel vervolgens mijn BANK APP, in vertrouwen, beschikbaar aan KPN waardoor het bedrag, door het geautomatiseerde proces, vanaf mijn rekening wordt afgeschreven.

. achteraf blijkt het verkeerde bedrag te zijn afgeschreven van een geheel andere factuur en blijft mijn factuur (ondanks dat ik via het geautomatiseerde proces mijn openstaande factuur wilde betalen) openstaan.

. ik kan geen mail sturen

. KPN site is niet te bereiken vanaf het buitenland en

. via de chat wordt ik niet geholpen en

. als ik een meerdere wil spreken wordt de chat beëindigd!

. vervolgens toch maar besloten +31 12001200 te bellen (vanaf mijn NL KPN mobiele telefoonnummer) maar dat nummer werkt niet.

Misschien begrijpt iemand mijn onvrede, immers:

  1. mijn factuur is nog steeds onbetaald ( en twee keer betalen en dan maar zien hoe!? (zie bovenstaand relaas) en of je het te veel betaalde bedrag terug krijg is zwaar te betwijfelen.
  2. wordt ik zo meteen afgesloten omdat volgens het systeem mijn factuur niet betaald is met alle meerkosten als gevolg.
  3. en nog veel belangrijker!: worden er andere bedragen afgeschreven in een geautomatiseerd proces dan feitelijk aangegeven wordt! Me dunkt dat dit écht een probleem is en wat onacceptabel is! Immers in vertrouwen stel jij je bank app beschikbaar zodat KPN er geld af van kan boeken en ze boeken een ander bedrag af dan dat ze aangegeven. Dat kan voor wat mij betreft écht niet!!

Al met al ben ik nog steeds niet geholpen is mijn klacht niet gehoord en zijn er minimaal 2 klachten bijgekomen en moet ik mij richten op dit platform in de hoop dat iemand bij de KPN organisatie mijn helpt en serieus neemt want via het CHAT platform/de CHAT helpdesk krijg je nul op rekest!

En nogmaals, me dunkt dat het een probleem is als de verkeerde bedragen worden afgeschreven en dat wanneer je dat aangeeft er niets mee gedaan wordt!

Graag zie ik een antwoord en oplossing.

Vr. Gr.

Eric

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Welkom @Eric 220960  op ons forum!

Ik wil graag met je kijken naar wat er aan de hand is. Zou je hiervoor je  profiel kunnen invullen? Als je bij het opmerkingenveld de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer zou willen plaatsen?
Overigens het juiste nummer van onze helpdesk vanuit het buitenland is +31612001200 met je KPN mobiel.