Skip to main content
Hallo,



Op mijn iPhone 11 Pro krijg ik geen voicemails meer binnen op de Visual Voicemail. De enige manier is om 1233 te bellen; zodra ik het gesprek met 1233 weer ophang krijg ik meteen de voicemails op de VM te zien.



Wat ik heb geprobeerd:




  1. Netwerkinstellingen van de iPhone resetten
  2. Voicemail uitzetten via 12339
  3. Voicemail weer aanzetten en sms naar 121 sturen met STATE
  4. iPhone opnieuw opgestart

Probleem is nog steeds aanwezig. Wat kan ik nog doen?



Bedankt

Same here, heel vervelend..


Ik ben net overgestapt van T-Mobile naar KPN en heb nu ook dit probleem. Is er inmiddels al een oplossing? Zit namelijk nog 11 maanden aan dit KPN-abonnement vast.


Same problem.  Voicemail does not show up with my wife’s iPhone.  She missed doctor’s appointment because of this issue.  It has been going on for over a year and now considering switching to other company.


@eliosfederico : Wat hinderlijk dat het nog steeds niet goed werkt. Ik ben onze interne kennisbank op geweest en lees helaas dat het issue in sommige gevallen nog steeds voorkomt. Waarom? Dat antwoord moet ik je voorlopig schuldig blijven.

De workaround is:

Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

Ik ga ondertussen navragen wat de status van dit probleem is en wanneer we een een oplossing kunnen verwachten.

Als het met de andere tips niet lukt om het aan de praat te krijgen zit er maar één ding op en dat is SMS work around in te schakelen, die ik hier nogmaals gequote heb.

Ik ga jullie niet aan het lijntje houden met  een verwachte oplosdatum want die is er helaas niet. 


4 maanden later en het probleem bestaat nog steeds. Ik mis hierdoor voicemails van het ziekenhuis. 

net nieuw abonnement afgesloten, maar als ik dit eerder had geweten was ik overgestapt naar een andere provider.

 


@Krassebas 

Hier ook nog steeds geen verbetering. 
Klantenservice bellen is kastje-muur en KPN heeft op mijn vorige bericht op dit forum geen reactie gegeven. Mooi zuur he, zo’n abonnement. 


als ik dit eerder had gelezen, had ik mijn abo direct bij tmobile afgesloten, daar werkt het altijd visual voicemail …. vind het wel nalatig dat kpn zich hier niks over uit op de forum of naar degene die deze gesprek heeft gestart, ben ik niet gewend van kpn, kleine moeite om contact op te nemen met Apple als je zelf er niet uit komt.


Waarom krijgen we geen reactie op dit probleem? Dn om het issue nog erger te maken, als je visual voicemail uitzet, dat zet kpn het stiekum weer aan bij een reboot van je toestel. Daardoor miste ik dit weekend (toen ik niet thuis was) 3 voicemails over een ernstige ziekte situatie. Pas bij thusikomst en nogmaals een telefoontje kreeg ik ineens drie voucemails binnen. Dus pas na twee dagen!  Graag reactie KPN!


@eliosfederico : Wat hinderlijk dat het nog steeds niet goed werkt. Ik ben onze interne kennisbank op geweest en lees helaas dat het issue in sommige gevallen nog steeds voorkomt. Waarom? Dat antwoord moet ik je voorlopig schuldig blijven.

De workaround is:

Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

Ik ga ondertussen navragen wat de status van dit probleem is en wanneer we een een oplossing kunnen verwachten.

Als het met de andere tips niet lukt om het aan de praat te krijgen zit er maar één ding op en dat is SMS work around in te schakelen, die ik hier nogmaals gequote heb.

Ik ga jullie niet aan het lijntje houden met  een verwachte oplosdatum want die is er helaas niet. 

@Krassebas : erg vervelend dat je in deze situatie bent beland. Zet de SMS workaround aan, zoals ik in mijn eerdere antwoord heb aangegeven. Dat is de enige manier waarop je 100% zekerheid hebt.  


@eliosfederico : Wat hinderlijk dat het nog steeds niet goed werkt. Ik ben onze interne kennisbank op geweest en lees helaas dat het issue in sommige gevallen nog steeds voorkomt. Waarom? Dat antwoord moet ik je voorlopig schuldig blijven.

De workaround is:

Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

Ik ga ondertussen navragen wat de status van dit probleem is en wanneer we een een oplossing kunnen verwachten.

Als het met de andere tips niet lukt om het aan de praat te krijgen zit er maar één ding op en dat is SMS work around in te schakelen, die ik hier nogmaals gequote heb.

Ik ga jullie niet aan het lijntje houden met  een verwachte oplosdatum want die is er helaas niet. 

@Krassebas : erg vervelend dat je in deze situatie bent beland. Zet de SMS workaround aan, zoals ik in mijn eerdere antwoord heb aangegeven. Dat is de enige manier waarop je 100% zekerheid hebt.  


Dit is toch geen oplossing met de SMS workaround, dit is simpel weg een lapmiddel.

Wanneer gaat kpn nu echt aan een oplossing werken aangezien dit al meerdere jaren speelt?

Als jullie apple hadden ingeschakeld, was dit probleem allang opgelost (ze hebben contact met jullie gezocht als ik navraag doe bij ze, alleen krijgen ze nooit de juiste afdeling te pakken bij jullie).
Hoe makkelijk/moeilijk wil je het maken voor je eigen.


Ja, ik snap dat ik het uit kan zetten… maar blijkbaar gaat visual voicemail na een reboot van je toestel weer aan en dat is dus heel onhandig. Verder eens met @Casper9561 waarom lossen jullie dit probleem niet op in samenspraak met apple? Het issue bestaat nu meer dan een jaar.  Ongelooflijk om steeds  dezelfde workaourend aangeboden te krijgen. Biedt dan gewoon Geen Visual Voicemail aan...


Ben ik even blij dat ik dit draadje tegenkom. Ik zat mezelf al af te vragen of het nou aan mij lag….

Ik zal eens kijken of die zgn. workaround met die sms werkt.


Ben ik even blij dat ik dit draadje tegenkom. Ik zat mezelf al af te vragen of het nou aan mij lag….

Ik zal eens kijken of die zgn. workaround met die sms werkt.

@Jositi die workaround is slechts een lapmiddel, zodra je iphone opnieuw opstart, kan je de hele riedel weer opnieuw doen, is dus geen oplossing.
Naar mijn mening doet kpn te weinig op deze probleem daadwerkelijk op te lossen aangezien er in al die tijd amper erover wordt gecommuniceerd, krijg echt de indruk als ik zo terug lees dat ze het niks kan schelen (lees, het zou kpn sieren om meer duidelijkheid en beter erover te communiceren want dat doen ze nu niet en dat voor een communicatie bedrijf/provider).


gezien het nu al bijna 2 weken verder is, en verder ook geen antwoordt of response vanuit kpn, lijkt het mij alsof kpn niet aan klantenbinding doet en/of niks kan schelen, ik weet wat ik ga doen in december … namelijk overstappen naar de concurrent die wel dit soort zaakjes op orde heeft.


Het is geen onwil. Ik (en mijn collega's) hebben dit probleem al wel honderd keer intern aangekaart. De oplossing is er niet. Waarom zou KPN moedwillig zo'n functie niet volledig werkend willen implementeren? Waar het mis gaat krijg ik niet boven water maar wel dat wij er alles aan gedaan hebben. 

 


Het is geen onwil. Ik (en mijn collega's) hebben dit probleem al wel honderd keer intern aangekaart. De oplossing is er niet. Waarom zou KPN moedwillig zo'n functie niet volledig werkend willen implementeren? Waar het mis gaat krijg ik niet boven water maar wel dat wij er alles aan gedaan hebben. 

 

Er alles aan gedaan? Dan had kpn wel contact gehad met Apple, ze hebben echt nooit contact met jullie gehad en als ze jullie hierover bellen krijgen ze nooit de juiste afdeling.

 

Geen verwijt naar jou persoonlijk maar kpn zelf laat wel steken vallen om tot een oplossing te komen om niet met de leverancier contact op te nemen.

Wel jammer aangezien ik kpn voor de rest wel als positief ervaar.


Aangezien kpn willens en wetens niet met apple wil samen werken om de visual voicemail probleem op te lossen terwijl dit al langere tijd speelt, gaat mijn huishouden nadat ieder mobiele abonnement is afgelopen, over naar de concurrent die zijn zaken hierin wel op orde heeft.

Best jammer aangezien ik kpn altijd heb gepromoot ivm goede ervaring laten ze nu echter flinke steken vallen hierin.
Heb nu veel klussen gemist omdat ik na een week bericht krijg dat ik voicemail heb.

kpn kan wel zeggen, oplossing is er niet, die is er wel genaamd apple benaderen maar dat doet de organisatie kpn niet, vind wel dat jullie in dit geval wel wat steken hebben laten vallen.


Visual voicemail werkt niet alles geprobeerd. Maar lees hier op forum dat probleem al meer dan 1,5 jaar speelt. 
 

wanneer komt KPN met een oplossing ? 


Dit heet wanprestatie - als KPN dit hoe onbegrijpelijk ook, niet werkend krijgt en anderen wel - maarer wel mee blijft adverteren.


Wat nog erger is, is als je ze aan de lijn hebt en alles van bovenstaande “oplossingen”met ze doorlopen hebt, ze zeggen dat ze het even gaan nachecken bij de betreffende afdeling en vervolgens de verbinding verbreken :(

waardeloos!


Ook ik heb dit weekend dit probleem ervaren. Voicemail van zkh gemist!
Wie weet wat nog meer gemist sinds ik in januari een nieuwe iPhone heb gekocht.

Dus de sms-notificatie van armoe maar aangezet.