Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem en mijn man ook. We hebben beide de XR net nieuw. Al drie keer voicemail dagen later. Erg vervelend. Ben ziek en artsen spreken ook in met verzoek terug te bellen.

 

Dit al geprobeerd. Maar helpt niet. 

Beste antwoord door Vikash

Bart_ schreef:Wil je dit eens proberen:
1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.



Heb jij dit zelf ook al geprobeerd?Bekijk origineel

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Erg vervelend. Mis belangrijke berichten. Mijn man heeft er ook last van. Beide recent een nieuwe XR aangeschaft. 

Onderstaande al gecheckt, maar stond goed. Las ook ergens een SMS sturen met STATE naar 121. Maar kan geen bericht sturen naar nummer 121 ☹️
 

Beste antwoord door Vikash

Bart_ schreef:Wil je dit eens proberen:
1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.



Heb jij dit zelf ook al geprobeerd?Bekijk origineel


Bij mij precies hetzelfde (ook op een iPhone XR), al maandenlang komen voicemailberichten meestal pas na een dag of drie binnen. Uiterst irritant.


Dag @Ansje64 en @djd2020. Van harte welkom hier. Ik lees dat jullie beide problemen ervaren met voicemail in combinatie met de iPhone XR. Dat is vervelend. Staat Visual Voicemail aan? Dit probleem is bekend. Helaas is deze storing heel grillig. Heel veel gebruikers kunnen zonder problemen gebruik maken van deze dienst. Sommigen helaas niet. Vanuit KPN is alles gedaan. In dit topic heeft het voor iemand geholpen om de toegangscode van voicemail te wijzigen. Dat is te proberen. Anders vrees ik dat je tot een nieuwe update voor de iPhone (die dit issue oplost) voor voicemail op de workaround moet terugvallen: 

Bel naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms-notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

 


Hallo @Ansje64. Ik heb geen reactie meer van je gezien in dit topic. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Als je nog wel ergens vragen over hebt, lees ik het graag.


Ik heb in zkhs gelegen en nog geen tijd gehad om te reageren. Werkt nog steeds niet. Ook niet bij mijn man. Heel erg vervelend. Word vaak gebeld door artsen etc en ik ontvang dagen later pas voicemail. 


Baal er vreselijk van. Koop je een dure telefoon en werkt het niet naar behoren. Nog een minpunt. Kan geen oortjes in als mijn tel wordt opgeladen. Kan bij eerdere IPhone wel. Wie verzint dat? 


Het is natuurlijk balen dat de Visual Voicemail niet goed werkt. Helaas kan ik daar op dit moment niets aan veranderen. Had je de tip geprobeerd om de toegangscode te wijzigen? En heb je de sms-notificatie al wel aangezet (zoals ik bovenstaand beschreef), zodat je voortaan een sms’je krijgt als je een voicemail hebt? 
 

Nog een minpunt. Kan geen oortjes in als mijn tel wordt opgeladen. Kan bij eerdere IPhone wel. Wie verzint dat? 


Dit is een keuze van de fabrikant, dus van Apple zelf. Op deze pagina staan een aantal tips om dit te omzeilen. 


Ja beide gedaan. Toegangscode en sms- notificatie. Werkt nog steeds niet, ook niet bij mijn man. 
 

Wat betreft opladen en muziek luisteren ? tips gelezen en allen kosten weer extra geld, vind het al duur genoeg een Iphone

 


Dat is vervelend, @Ansje64. Gebruiken je man en jij beide nu reguliere voicemail in plaats van de Visual Voicemail app? En loop je er dan nog steeds tegenaan dat de meldingen over berichten dagen later binnenkomen? Dat is gek. Zou je de voicemail anders eens willen uitschakelen en 'm daarna opnieuw willen aanzetten? Ik lees graag of dat helpt. 


Hallo @Ansje64. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het uit- en inschakelen van je voicemail heeft geholpen. Laat het gerust weten als je nog wel problemen ervaart.


Weer in zkhs gelegen en nee ondanks bovenstaande nog steeds geen voicemail. Maar stop met deze onpersoonlijke klantenservice. Heb mijn energie voor belangrijkere zaken nodig. Weet wel dat mijn volgende telefoon geen IPhone meer is en geen KPN provider. 


Het spijt me te lezen dat je in het ziekenhuis hebt gelegen, @Ansje64. Allereerst: beterschap toegewenst. Het staat je natuurlijk vrij om het hierbij te laten. Mocht je nog wel aan de slag willen, geef het dan gerust aan. Dan help ik je graag verder.


Reageer