Skip to main content

Het valt mij op hoeveel topics er ondertussen zijn over de voicemail functionaliteit die blijkbaar “Visual Voicemail” heet. En in alle posts wordt het probleem door KPN weer bij de gebruikers gelegd. Het werkt niet goed. Dan moeten niet de klanten door hoepels springen om het werkend te krijgen, als klaarblijkelijk de functionaliteit niet afdoende werkt.

Zelf krijg ik de voicemails pas op mijn telefoon als er meer dan 1 voicemail is. Dan komen de oude en nieuwe voicemail tegelijk binnen. Mocht ik eerder doorhebben dat er een voicemail is achtergelaten (bijvoorbeeld omdat iemand even appt) en ik bel in, luister het bericht af en gooi het weg, dan komt de voicemail ineens wel binnen in de “Visual Voicemail”. Maar dan heb ik er dus niets meer aan.

Leuke workaround om SMS notificatie in te stellen, maar dan moet je weer gewoon inbellen en dat kan niet meer met de knop voicemail. Moet je voicemail maar weer bij je favorieten opslaan?

Leuke workaround om je pincode te veranderen zodat het weer (eventjes) werkt, maar daarmee blijft het onbetrouwbaar.

Workarounds zijn leuk om het probleem even te verhelpen, maar nergens blijkt dat KPN van zins is dit probleem structureel aan te pakken. Er zijn toch ondertussen voldoende signalen dat er onvolkomenheden in de werking van de voicemail zitten, die KPN zouden moeten aansporen dat op te gaan lossen. Wanneer kunnen we dat verwachten?

Hoi @ErikSl . Welkom op het forum.

Zo te lezen hebben je je al in de materie verdiept dus ik ga je niet vermoeien met de workarounds want die ken je al.

Ik heb oprecht géén idee of dit ooit opgelost wordt. Wij hebben voor deze issues al honderden keren contact gezocht met onze achterban en daar is ook echt wel het nodige werk verzet.

Die geven aan dat het complexe materie is en we mede afhankelijk zijn van de updates van Apple. 

Ik snap dat je méér verwacht maar ik wil je geen valse hoop geven. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.


Prima. De informatie is helder. Dank