Skip to main content

Heel vreemd: mensen kunnen wel inspreken in onze voicemails, maar wij krijgen geen melding dat we voicemailberichten hebben (als we bellen met 1233). Visual voicemail werkt ook niet. We hebben inmiddels nieuwe simkaarten gekregen en geïnstalleerd, maar geen resultaat. De KPN medewerker verwees me naar dit forum, aangezien hier betere experts schijnen te zitten. Wat moeten we doen? Wat we al hebben gedaan:

  • visual voicemail uitgezet met keuze 4 instellingen menu van 1233 en weer aangezet door STATE te sms-en naar 121
  • voicemail aan/uit gezet met 12331 en weer aangezet
  • netwerkinstellingen iPhone (11 Pro) gereset

In het verlezen gebruikten we Voozle voicemail, een alternatief voor de visual voicemail. Deze app is inmiddels van de telefoons verwijderd. 

Graag uw hulp, want zeer vervelend i.v.m. bedrijf.

Welkom op ons forum, @PavlovPubliceert! Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je geen notificatie krijgt dat er een voicemail bericht is achtergelaten. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd, lees ik. Helaas betreft het hier een probleem met de Visual Voicemail van Apple. Wij kunnen dit dan ook niet veranderen, dit zal Apple moeten doen. Maar je kunt het volgende nog proberen: Bel naar 1233. Kies eerst optie 2 ‘Instellingen’ en dan optie 4 ‘netwerkinstellingen'. Stel hier in dat je een sms bericht wilt ontvangen bij gemiste oproepen.