Skip to main content

We zijn overgeschakeld van een anderen provider eerder deze maand, en kunnen gebruik maken van de twee nieuwe sim kaarten. Maar mijnKPN informeer mij dat het internet krediet 2966MB is, maar ik een contract heb getekend voor 2Gb+2Gb (Hussel, internet TVthuis+2 mobielen). Waarom is er een verschil van 1Gb? Die zou ik nodig hebben!

Hallo @FrancisC ,

Wat heb je gekozen als maandelijkse periodewisseldatum? Stel dat deze datum 23 dagen ligt na de overstap, dan krijg je in de eerste periode een stuk data prorata. (Zeg 23/31  maal 4GB = 2968MB)Op het moment dat de nieuwe maandelijkse periode begint, wordt de stand van jouw data weer op 4GB gezet. 

 

 


Hallo @Noordzee ,

mijn mobiele abonnementen zijn op 19/7 ingegaan, en ik krijg de volgende informatie te zien:

MB 1520/2966
internetbundel verbruikt
13dagen resterend
1446tegoed
 
Voor mij klopt de bereking die je uitlegt niet…
 
Ik heb een ander probleem die ik op de forum heb aangemeld: ik kan geen Mb van mijn mobiel aan die van mijn vrouw delen. Dit probleem is ook nog niet opgelost. Misschien zijn die ge relateert?

mijn mobiele abonnementen zijn op 19/7 ingegaan

Dat is dus 9 dagen geleden...

... en ik krijg de volgende informatie te zien:

MB 1520/2966
internetbundel verbruikt
13dagen resterend

9 + 13 = 22 dagen. Klopt aardig met die 23 dagen van @Noordzee.


Hallo @FrancisC , volgens mij klopt de berekening van @Noordzee heel goed. Je zegt dat het abonnement op 19-7 is ingegaan en volgens de informatie zijn er vandaag nog 13 dagen resterend.
Dan kom je uit op 10-8 als einde van deze periode. 19-7 t/m 10-8 is……. 23 dagen.

4000 MB / 31 dagen * 23 =  2968 naar rato


Hallo @Noordzee ,

 

Voor mij klopt de bereking die je uitlegt niet…
 
Ik heb een ander probleem die ik op de forum heb aangemeld: ik kan geen Mb van mijn mobiel aan die van mijn vrouw delen. Dit probleem is ook nog niet opgelost. Misschien zijn die ge relateert?


Inmiddels hebben @Nick83  en @RBxx  mijn globale berekening bevestigd. 
 

Wat betreft het delen van MB’s. Check de instructie in dit topic: 

 


Hallo @FrancisC , volgens mij klopt de berekening van @Noordzee heel goed. Je zegt dat het abonnement op 19-7 is ingegaan en volgens de informatie zijn er vandaag nog 13 dagen resterend.
Dan kom je uit op 10-8 als einde van deze periode. 19-7 t/m 10-8 is……. 23 dagen.

4000 MB / 31 dagen * 23 =  2968 naar rato


bedankt @RBxx  : inderdaad, einde van de periode komt niet overeen met ingangs datum, dat was mijn mistake.